Sorry voor de titel, maar we hebben een noodgeval. Er zat namelijk een vogel in de kachel bij ons! We wouden hem eruit halen, maar hij vloog tegen de ramen aan. Inmiddels hebben we hem buiten gezet, maar hij 'hijgt' en vliegt niet. Zou het kunnen dat hij een vleugel heeft gebroken of iets? En kunnen we hiervoor dan de vogelopvang bellen, als hij zo nog niet weg is gevlogen? Sorry voor het warrige verhaal.
Dierenambulance of opvang bellen en het hen voorleggen? Misschien moet hij gewoon even bekomen en vliegt hij straks weg.
janahxginger
Geplaatst: 21-06-14 11:41
Dierenarts en vogelopvang misschien? Heb hier niet echt ervaring mee.
StableDoor
Geplaatst: 21-06-14 11:44
Ja, je kunt zeker de volgelopvang/dierenambulance bellen, gewoon voor de zekerheid! Ik heb niet heel veel verstand van vogels, maar ik denk dat er toch wel wat aan de hand kan zijn met de vogel. Het kan zijn dat de vogel erg geschrokken is en daardoor nog niet wegvliegt. Het hijgen is niet goed, dat zou door een eventuele shock kunnen komen, maar ook door stof wat de vogel heeft ingeademd in de kachel. Dat laatste zou gevaarlijk kunnen zijn. Ook kan het zijn dat de vogel een hersenschudding heeft door de klap tegen het raam, dan zal hij ook nog niet kunnen vliegen. Laat je even weten hoe het verder gaat?
Vogel zal wss wat in shock zijn. Een paar weken terug knalde er hier ook een vogeltje tegen de raam. Opeens stond de poes van de buren er naast (heel raar ), dus die heb ik weggejaagd. De vogel lag ook wat te hijgen en bewoog eigenlijk niet echt meer. We hebben hem opgepakt en in de schaduw gezet en goed in het oog gehouden zodat die poes niet meer ging terugkomen. Na een kwartiertje zat hij terug recht en een halfuurtje later is hij weggevlogen.
Maar je kan altijd de vogelopvang oid eens bellen, voor de zekerheid
Anoniem
Geplaatst: 21-06-14 11:51
Ik baal, hij is net weggevlogen. Ben dus inderdaad bang dat ie allerlei stof van de kachel in heeft geademd, en omdat ie dus hard tegen het raam is gevlogen ben ik bang dat hij dus wel naar een vogelopvang had gemoeten. Heb nog wel even gekeken in de tuin, maar ik zie hem nergens meer.
Edit: hoop in ieder geval dat het allemaal wel mee viel, omdat hij dus weg is gevlogen.