hond verzekeren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberleij

hond verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 14:22

hoi,

ik wil graag mijn jack russel ( 1 jaar) een goede en betaalbare verzekering, maar nu kom ik zoveel verzekering tegen, dat ik niet meer weet wat verstandig is.

Waar moet ik op leten?
waar zijn jullie eventueel verzekerd? en waarom daar?

ik vind het zelf belangrijk dat het reinigen van het gebit, echo etc er in zit.

mirriejj

Re: hond verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:24

Ik ben nu nog verzekerd bij petplan, maar ieder jaar krijg je steeds minder vergoed.
Ik stap per 1 juli over naar de verzekering van de hema, omdat de vergoedingen daar veel beter zijn en ik minder betaal.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:26

Let ook even op het eigen risico wat betaald moet worden per behandeling en alles.

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 14:31

en vergoeding van 15/20 % kom ik het meeste tegen dit lijkt mij wel redelijk, die van 50% sluit ik gelijk uit.

mirriiejj ik zat ook bij de hema te kijken, die leek mij ook wat en maar 12 euro p/m. en je krijgt de meeste behandelingen zoals eche, urine/ ontlasting onderzoek en hartfilmpje vergoed wat ik er uithaal.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:35

Bij Hema heb ik mijn 2 honden verzekerd.
Top verzekering die.gewoon vergoeden wat ze zeggen + ik vind.het.fijn dat je.een.vast eigen.risico hebt van 45 euro.
1x per jaar de rekeningen bij elkaar rapen en insturen.
Sorry voor de puntjes...

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 14:51

eigenlijk kan je dus ook 2 of 3 rekeningen opsturen en dan heb je maar 1 x die 45 euro? of is dat per rekening?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 21:41

Zit al jaren bij petplan.. ben begonnen met 23 euro per maand en nu 4 jaar later betaal ik 30
en dan net het gene wat ik nu zo hard nodig heb voor mijn hond (mri) word niet vergoed!!
Kan dus mooi zelf 900 euro op gaan hoesten en dat geld heb ik als alleenwonende echt niet :(
Gister jankend met ze aan de telefoon gezeten want je wil alles doen voor je beestje maar ondanks jaren voor jan banketstaaf betalen krijg ik 0,0 vergoed..

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 21:44

Kimberleij schreef:
en vergoeding van 15/20 % kom ik het meeste tegen dit lijkt mij wel redelijk, die van 50% sluit ik gelijk uit.

mirriiejj ik zat ook bij de hema te kijken, die leek mij ook wat en maar 12 euro p/m. en je krijgt de meeste behandelingen zoals eche, urine/ ontlasting onderzoek en hartfilmpje vergoed wat ik er uithaal.

Bij de Hema worden veel dingen uitgesloten! Als je dat niet erg vind dan is Hema wel 1 van de goedkopere.

Wij zijn verzekerd bij Proteq (Nog geen jaar). Wel een dure verzekering, maar die betaald snel uit, online declaraties en een goede dekking.

Verder hoor ik ook goede ervaringen over Petplan. Zelf zou ik niet zo snel voor Hema kiezen :o

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 21:48

Ik ben begonnen met onze eerste hond bij petplan, toen nog een vaste eigen bijdrage per jaar. Ondertussen zijn de voorwaarde verandert en betaal ik als oudklant nog een vaste bijdrage per consult, maar nieuwr mensen betalen een percentage.
Dat percentage is vergelijkbaar met proteq, maar proteq vergoed veel meer. Mijn tweede hond si dus naar proteq gegaan en dat zal onze eerste ook gaan als haar termijn is afgelopen.

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 23:12

Wat voor dingen sluit Hema bv uit?

Toen ik naar hun dekking keek leek me deze vrij uitgebreid

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 23:48

Bij de Hema mag je.rekeningen tot 1 jr oud opsturen. Dus als je een rekening hebt op 1 april kan je alles tussen die.datum en dezelfde datum volgend jaar.opsturen voor 45 eigen risico.
Hema sluit totaal niet veel uit. Hd en ed wordt door bijna elke verzekering uitgesloten of tegen hoge meerprijs 50 procent vergoed.
Alleen vrije producten worden niet vergoed zoals wormenkuur, vlooienpipet etc. ze vergoeden echt alleen de.producten die alleen de dierenarts mag verstrekken.

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 05:35

Kruidvat. 20 euro pm. (Waarsch. Voor jou met je kleine hondje nog minder) en veel vergoed. Eigen risico van 35 euro en je mag een halfjaar opsparen.
kruidvat is via Aegon.
Wij zijn heel tevreden.

Colinda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 05:39

Heb mijn hondjes verzekert bij de ohra.
Wordt ook erg veel vergoed. Betaal voor een klein hondje shih tzu €14

detos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 05:53

Kan je niet beter elk jaar geld op een aparte rekening zetten? Wordt er ook niets uitgesloten! En heb je in feite ook een soort "verzekering"

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 06:31

Limanade schreef:
Zit al jaren bij petplan.. ben begonnen met 23 euro per maand en nu 4 jaar later betaal ik 30
en dan net het gene wat ik nu zo hard nodig heb voor mijn hond (mri) word niet vergoed!!
Kan dus mooi zelf 900 euro op gaan hoesten en dat geld heb ik als alleenwonende echt niet :(
Gister jankend met ze aan de telefoon gezeten want je wil alles doen voor je beestje maar ondanks jaren voor jan banketstaaf betalen krijg ik 0,0 vergoed..

Ik heb idd ook jaren bij Petplan gezeten en altijd tevreden geweest, tot een paar jaar geleden hebben ze heel veel veranderd.
Gelukkig heb ik inmiddels wel gewoon zelf genoeg gespaard zodat ik hoge kosten kan betalen.

Maar Limanade wat vervelend zeg.
Ik zou als ik jouw was eens even rond gaan kijken tussen alle dierenverzekeringen, maar ja daar heb je nu weinig aan.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 06:33

detos240 schreef:
Kan je niet beter elk jaar geld op een aparte rekening zetten? Wordt er ook niets uitgesloten! En heb je in feite ook een soort "verzekering"

Ja dat kan maar sommige mensen komen hier slecht aan toe en dan is zo'n verzekering een uitkomst om je dier toch medische hulp te geven.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 08:09

Ik had ruim 5 jaar geleden een verzekering via de kruidvat! Betaalde niet te veel en was tevreden over de service!

Heb dit bij mijn hond toen gedaan puur uit voorzorg, omdat ze gigantisch lomp is. Maar uiteindelijk maar een paar keer bij de dierenarts geweest ivm de enting, sterilisatie en 1x dierenarts bezoek ivm kapotte huid.

Hierna heb ik het ook opgezegd. Nu is het elk jaar eigenlijk alleen de enting. Een tijdje terug een prednisonkuur-spuit+ shampoo maar dat was 100 euro samen. Betaalde per maand meen ik 20 of 25 euro.

Ik zet liever maandelijks een bedrag aan de kant nu.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 08:15

Tja ik werk bij een verzekeringsmaatschappij en er zijn verschillende kanten aan het verzekeren van je huisdier. wil je meer informatie of dat ik met je meekijk mag je altijd een pb sturen

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 11:30

Ik ben heel blij met mijn verzekering, want al is mijn hond kern gezond: en ongeluk is zo gebeurd en ziekte zo opgelopen.
Afgelopen jaar had ze een ontstoken dikke darm: ruim 500 euro verder was ik heel dankbaar dat ik een verzekering heb. En netjes 100 procent vergoed op eigen risico na van 45 euro.

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 11:46

detos240 schreef:

dat was mijn plan eerst ook, ik zet elke maand 30 euro apart, alleen ze heeft steeds van die kleine dingetjes waardoor de rekeningen kunnen oplopen, ik ben een beetje huiverig voor wat ze in de toekomst nog kan krijgen en daarom verzeker ik haar liever, voordat ze straks van alles mankeert en je daarvoor niet kan verzekeren.

ik vind dat kruidvat meer uitsluit dan de hema.

@ mandy want vind jij van de hema verzekering?

ohra zal ik nog even bij kijken, die was ik nog niet tegengekomen geloof ik :)

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 13:42

de hema verzekering zit redelijk oke qua prijs.
maar vaccinaties zitten er volgens mij niet in. ik zit nu op mijn werk dus kan niet echt van andere maatschappijen alles erbij pakken nu. maar ik zou even bellen en specifiek vragen naar de zaken die je mee wil verzekeren of daar geen afwijkende afspraken mee zijn

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:09

Vaccinatie moet je extra laten verzekeren, is rond de 5 euro. Maar dat is eigenlijk niet rendabel want je betaal 60 en er wordt tot 50 vergoed. Wel zit gedragstherapeut en fysio erbij, daarvoor wordt een groter bedrag uitgekeerd uiteraard.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:16

Ik heb mijn eigen dieren niet verzekerd, maar zie in mijn werk veel verzekerde dieren. Hoor van klanten van petplan/proteq dat er steeds meer dingen uit de verzekering gehaald wordt. Ohra en kruidvat zijn erg in opkomst :)

Let vooral ook goed op aanvullende pakketten. Er zijn heel veel dingen die wel vergoed worden bij een aanvullend pakket, maar niet in een basispakket (bijv. MRI/CT, chemotherapiën, maar ook operaties van kankertumoren en radiologische behandelingen). Ook worden bepaalde dingen rasgebonden uitgesloten, denk aan heupproblemen bij de Duitse Herder of atopie bij de Westie. Goed kleine lettertjes lezen dus! :j

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 20:36

Jaarlijkse enting vind ik niet zo probleem als k die niet vergoed krijg, wat ik me afvroeg of je dan wel het cunsult vergoed krijg, aangezien dat wel
In het basis pakket zit.

Vind het een lastige keuze om wel of niet voor chemokeuren te verzekeren,

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:44

Ik had mijn hond ook bij Kruidvat in de verzekering. Maar ik ben gestopt, omdat ze mij verplichtte om de hond elk jaar te enten. Hetgeen ik persoonlijk niet wil en gezond vind.