Onderzoek voeding hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Onderzoek voeding hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 13:48

Interessant (al is het voor mij niks nieuws ;) )
Quote: they improved to the healthier side of normal.

Quote: it had an effect on the animals immune system in a positive way.

Quote: none of the animals NOT ONE OF THEM deteriorated or did worse. They all improved in some ways and all the animals were thriving on their food from a subjective assesment and then their blood gave us some evidence that they were not only thriving but actually improving their health over time.

Quote: when they were switched to whole food the immune system got stronger.

Quote: commercial dogsfood has definitely increased the life-span. However, while that has been increased, we have also noticed chronic diseases that weren't their before commercial petfood. Dental disease. Very common. Cancers. Very common Skin diseases. Very common.

http://m.prnewswire.com/news-releases/n ... 52391.html

http://youtu.be/1HIMklYNIic

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:39

Voeg je dan deze qoute dan ook even toe:

' ... a freshly prepared, whole food, lightly cooked,nutritionally balanced diet made from real food is scientifically shown to increase white blood cells and blood proteins that could benefit immune health.'
Ik heb de schuine letters toegevoegd om wat accenten te leggen.

Maw een erg mooi begin maar meer dan een erg mooi begin is het qua wetenschappelijk bewijs nog niet. Daarnaast, ik vraag me of mensen het vlees voor hun honden in NL voorkoken. Ik meende dat het meestal rauw gevoerd werd. Deze studie gaat dus enkel over (licht) gekookt vlees.

corine1981

Re: Onderzoek voeding hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:44

Dat licht gekookt is vast om mensen aan het idee te laten wennen, rauw komt bij sommige mensen misschien wat, euh, rauw op hun dak vallen :+

Het is in ieder geval een begin van wetenschappelijk bewijs dat vers beter is dan behandeld eten....

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:55

Sinds we een hond met huisstofmijt- en voedselallergie hebben gehad, zijn we overgestapt op KVV. Dat heeft haar (in combinatie met een hyposensibilisatiekuur) zo'n goed gedaan dat ze nog 10 jaar geleefd heeft met geen/minimale jeukklachten. Terwijl we dus op het punt stonden om haar vanwege de voortdurende jeuk te laten inslapen op 2-jarige leeftijd; ze had geen haar meer op haar hals en oksels zo erg krabde ze zich.

Ik voer dus nu ook onze nieuwe hond alleen maar KVV en ze doet het erg goed op.
Mijn schoonzus is ook overgestapt op KVV voor haar honden en die doen het dus ook goed erop.

Ik zweer dus nu bij (glutenvrije) KVV. Als het dier ertegen kan, dan voer ik alleen nog maar vlees.
Uiteraard zal het niet voor alle honden zaligmakend zijn. Ik heb ook wel eens gelezen dat er honden waren die vlees niet konden verdragen.

Ik kook niets voor. De KVV die ik voer is nogal bloederig en dat wordt goed verdragen.
Alleen de 1e week bij de overstap van brok naar vlees heb ik wat gekookt water erover heen gegoten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:57

Ze mogen mijn reu wel gebruiken. Die werd wel degelijk slechter van kvv. Mijn teef doet het er wel goed op overigens :)

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:58

corine1981 schreef:
Het is in ieder geval een begin van wetenschappelijk bewijs dat vers beter is dan behandeld eten....

Maar dat geldt ook voor eten van mensen. Al die kant en klaar potjes/sauzen zijn minder gezond dan wanneer je het zelf vers bereid.

Ik moet in mijn geval nl. opletten met zouten. Ik kook dus zoutloos. In de meeste kant en klaar mixen/sauzen e.d. zit veel te veel zout.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:59

corine1981 schreef:
Dat licht gekookt is vast om mensen aan het idee te laten wennen, rauw komt bij sommige mensen misschien wat, euh, rauw op hun dak vallen :+

Dat kan de reden zijn. Maar de resultaten zoals in de OP hebben dus geen betrekking op rauw voeren. Alleen op licht gekookt eten. Nu kan rauw ook wel heel goed zijn maar daar moet dan een andere studie voor komen!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 15:30

Mee eens troi maar het is in ieder geval een begin in de bewustmaking van mensen dat brokken niet zaligmakend zijn.

Ik ben het ermee eens dat dit net zo goed voor mensen geldt! Ook dáár let ik op.

En dat niet 100% van de dieren of mensen profijt heeft van gezonder eten is op zich apart, maar uitzonderingen zijn er om de regel te bevestigen :+