De afgelopen dagen is me opgevallen dat onze hond (herdermix) veel snuift. Hij doet het alleen met wandelen, dus niet als hij binnen ligt. Hij lijkt er verder geen last van te hebben en is ook niet verkouden. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Zelf dacht ik aan een (nieuwe) allergie. Het is echt snuiven, niet snurken.
Lisitano
Geplaatst: 18-06-14 13:41
Zou best een reactie op pollen kunnen zijn. Er zijn er veel aan het hooien (geweest).
Ja hoor, kan best. Kleine honden krijgen ook vaak wat huidirritatie ervan. Heb je het idee dat hij er echt last van heeft? Anders heb je wel wat middeltjes om hem door de wat heftige dagen heen te helpen. Puur Pollen is wel een fijne.
Mijn hond snuft ook soms heel erg. Heeft net weer een aanvalletje erop zitten. Bij mijn hond zijn het de pollen. Hij heeft Atopie en heeft extreme last van pollen, ook zware huidproblemen hierdoor. Hij krijgt spuiten van de dierenarts en ik was hem voor zijn huid met speciale shampoo. Als het niet beter wordt moet de mijne waarschijnlijk aan de prednison. Al is dat meer voor zijn huid. Het snuffen houdt bij mijn hond snel op en hij is er niet anders door.
Wel kan het ineens komen en erger worden als het een allergie is. Mijn hond begon ermee toen hij een jaar of 2 was, daarna werd het elk jaar erger en nu is hij bijna helemaal kaal en snuft hij erg veel. Gelukkig helpen de spuiten bij hem wel goed en is het nu aardig rustig.
Bedankt voor de reacties! Ik heb niet direct het idee dat hij er echt last van heeft, hij heeft gelukkig ook geen huidirritaties! Puur Pollen zal ik eens naar kijken.