Jonge mus gevonden, wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Jonge mus gevonden, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 11:07

Heb dus een baby mus gevonden, of nou mn kippen hebben hem/haar gevonden. Beestje heeft al wel veertjes maar is daaronder vrij kaal nog.

Er was geen nest of iets in de buurt dus kon niet terugzetten. Ik weet dat laten zitten beter is, maar dan zouden mn kippen hem/haar dus echt vermoord hebben... Wat moet ik nu doen? Moet namelijk over 15 minuten gaan werken, geen tijd om op vogelopvang/dierenambu te wachten dus...

Help?!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 11:31

Iemand please??? Moet nu weg, als ikmijn vinger naar hem toe gaat het bekkie wijd open en gaat 'ie gillen, heb geen kattenbrokken of iets in huis, alleen hondenbrokken, kippenvoer en vissenvoer.

Solleke_Noah

Re: Jonge mus gevonden, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 11:32

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 11:36

DAnkje!! Mee naar werk is echt geen optie, winkel. Ik moet tot 6 uur werken, red ie het zolang?

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 11:41

wat voor een kippenvoer heb je? zaden of heb je ook eivoer?
eivoer kan je het musje wel eten namelijk, wel even beetje natmaken/papje van maken denk ik, krijgt die her makkelijker weg

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 11:42

BaileyMix schreef:
DAnkje!! Mee naar werk is echt geen optie, winkel. Ik moet tot 6 uur werken, red ie het zolang?

Kan je het beestje niet terugzetten vlak buiten je kippenhok? Kunnen de ouders hem evt komen voeren en als 'ie er vanav nog zit (en op z'n eentje...) alsnog ambulance bellen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 11:43

Nee, tot 6 uur is veel te lang. Zo'n kleintje moet ieder uur eten, anders gaat het dood.
Ik zou een vogelopvang bellen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 11:44

Oja, heb die vier musjes toen om het halfuur gevoerd, dus 6 uur gaan ze wrs niet redden..

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 11:52

gewoon laten liggen, moeder komt vast wel langs!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:33

Ben ik nou de enige die vindt dat je de natuur hierin gewoon zijn gang moet laten gaan? Beestje ligt daar denk ik al niet voor niks, is waarschijnlijk al niet helemaal goed.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:35

Relaxed schreef:
Ben ik nou de enige die vindt dat je de natuur hierin gewoon zijn gang moet laten gaan? Beestje ligt daar denk ik al niet voor niks, is waarschijnlijk al niet helemaal goed.

Bwaa, de vier musjes die ik laatst had waren door de storm uit het nest gewaaid, kunnen ze ook niks aan doen en maakt ze ook niet "niet goed". Er zijn instanties zoals dierenambulance en opvang die zich ervoor inzetten, dus waarom niet gebruiken? Los daarvan doet de huismus het ook niet super.

Ik snap je redenering wel, maar vind het in de praktijk zeer moeilijk een duidelijk in een moeilijke situatie verkerend beestje te laten liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:40

Is ook lastig, bij mijn zusje was zondag een spreeuw ergens onder de dakpannen vandaan gekomen, ook uit nestje gevallen. Uiteindelijk gleed ie steeds verder van het dak en moeders zat op het dak met eten. Mijn zwager heeft hem 2x teruggezet in de dakgoot, maar hij fladderde er steeds weer uit en kwam op de grond. Uiteindelijk is het helaas een prooi van de kat geworden. Vervelend om te zien, maar om hier nu een dierenambulance voor te bellen? :n

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:53

Waarom niet? Als er een muis in huis zit, of in de paardenstal een rat, of er groeit onkruid tussen de bloemen of er zit een slak in de moestuin, gaan de meeste mensen ook niet zeggen "ach is de natuur" maar komen de vallen en het vergif boven. Is het eens in het voordeel van de beestjes, dan maar vooral laten begaan en niet helpen want 'dat is de natuur' ;) Tja, ik geef ze dan liever een kans, de instellingen bestaan niet voor niks.

Maar ieder z'n eigen mening erover he :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:56

Tis wel feest de afgelopen dagen. Eerst een kauw, toen een merel en nu een mus.
Als iedereen eens de zoekfunctie gebruikte.
Zucht.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 19:02

Toen ik thuis kwam leefde 'ie nog, had hem buiten gezet onder een afdakje in een mandje vlakbij waar ik hem gevonden had. Dus denk dat zijn/haar ouders nog wel gevoerd hebben! Hij/zij was inmiddels ook wat 'stabieler', toen ik hem/haar vond was hij/zij koud en wankel. Heb universeel voer gekocht, klein beetje gevoerd en toen fladderde hij/zij na een tijdje opeens uit het mandje zelf de heg in ,waar dus warschijnlijk zijn ouders ook wel zullen zitten!

Dus nu zit ik met een kilo universeel voer, jippie :')

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 19:07

dat universeelvoer lusten je kippen denk ik ook wel :p

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 19:45

Ik hoop 't maar, en anders hebben de overige vogels in de tuin feest := Stinkt wel trouwens.