Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Poiuytrewq schreef:Met zijn neus door de stront en plas halen, en gelijk in de tuin zetten. Dan zijn ze het zo afgeleerd.
Doen je ouders dat niet?
Poiuytrewq schreef:Toch 'gek' dat we dat probleem hier met geen enkel beest hebben gehad, nadat ze in huis hebben gezeken.
Als dit niet helpt zou ik pas verder gaan kijken.
Citaat:Straf uw pup nooit voor het plassen in huis. Vroeger werd nog wel eens aangeraden de pup met zijn neus door de plas of poep te halen. Inmiddels is bij de meeste hondeneigenaren wel duidelijk dat dit averechts werkt. Straffen voor onzindelijkheid zorgt er alleen maar voor dat de pup bang wordt in uw nabijheid en hij zal zijn behoefte voortaan ergens doen waar u het niet kunt zien. Zoals achter de bank of achter het gordijn.

Joolien schreef:Poiuytrewq schreef:Met zijn neus door de stront en plas halen, en gelijk in de tuin zetten. Dan zijn ze het zo afgeleerd.
Doen je ouders dat niet?
Ik zou maar eens achter de bank en gordijnen gaan kijken als ik jou was...
), maar hij mag best ruiken (en horen) dat wat hij daar in huis heeft neergelegd heel fout is. Nooit problemen gehad.Poiuytrewq schreef:leuk geprobeerd.
Ik bedoel ook niet zijn neus letterlijk erin duwen zodat hij onder zit, maar hij mag best ruiken (en horen) dat wat hij daar in huis heeft neergelegd heel fout is. Nooit problemen gehad.
Niemand die ik ken eigenlijk.

Poiuytrewq schreef:Met zijn neus door de stront en plas halen, en gelijk in de tuin zetten. Dan zijn ze het zo afgeleerd.
Doen je ouders dat niet?
nog 20x de poep opruimen omdat je het op een lievere manier wilt aanpakken? (Ik zeg. Maar wat). Dat zou mij te ver gaan
. Alles behalve dieronvriendelijk trouwens. Beest weet tenminste gelijk waar het aan toe is. Poiuytrewq schreef:@m1992
Je kunt niet overal tegelijk zijn. Dus het kan goed zijn dat hij zijn behoefde doet terwijl je aan het douchen bent oid. Hoe zou jij het dan doen?nog 20x de poep opruimen omdat je het op een lievere manier wilt aanpakken? (Ik zeg. Maar wat). Dat zou mij te ver gaan
. Alles behalve dieronvriendelijk trouwens. Beest weet tenminste gelijk waar het aan toe is.