waarom poept hond in huis?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fabiennex

waarom poept hond in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 17:05

heii ik wist niet waar ik het onder moest zetten dus heb het hier maar geplaatst.

ik heb een hond ze heet jaylee is 4 jaar oud
we zijn past verhuisd maar het probleem is
elke keer als ik weg ga ergens slapen ofzo iets, en me ouders zijn gewoon thuis
poept ze in huis of ze plast in huis. maar als ik thuis ben poept of plast ze niet binnen.
wat kan ik hier aan doen?

alvast bedankt!!

Ketaki

Re: waarom poept hond in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:59

ik ga even temmen, dit staat verkeerd.

waarschijnlijk omdat je nog niet voldoende berichten hebt geplaatst dat je het niet zelf bij beestenboel hebt kunnen plaatsen. :)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 07:49

F-AM --> BB

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 07:55

Met zijn neus door de stront en plas halen, en gelijk in de tuin zetten. Dan zijn ze het zo afgeleerd.
Doen je ouders dat niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 07:57

Poiuytrewq schreef:
Met zijn neus door de stront en plas halen, en gelijk in de tuin zetten. Dan zijn ze het zo afgeleerd.
Doen je ouders dat niet?

Wat een slecht advies.. Ga je eerst wat meer in honden verdiepen voordat je zoiets neerzet.

Kan het zijn dat ze verlatingsangst heeft TS? Dat ze aan jou hangt en het daarom niet doet als je er wel bent?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 08:03

Toch 'gek' dat we dat probleem hier met geen enkel beest hebben gehad, nadat ze in huis hebben gezeken.
Als dit niet helpt zou ik pas verder gaan kijken :).

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 08:09

Poiuytrewq schreef:
Doen je ouders dat niet?

duidelijk geen verstand van honden 8)7

Doe je dat met een baby/kind ook??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 08:12

Als je wil dat de hond het op plekken in huis gaat doen waar je het niet ziet zou je dat moeten proberen. Daarnaast is straffen later (dus als je later beneden komt) sowieso niet handig, en de geur blijft in de neus hangen, je straft de hond dus niet alleen op dat moment maar daarna ook nog omdat die nog steeds de geur in haar neus heeft.
Met de neus erdoor halen is gewoon geen oplossing, kijken waarom ze het doet en dat oplossen wel.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 08:13

@fabiennex: als je net verhuist bent kan het idd zo zijn dat je hond heel erg moet wennen en daardoor bij afwezigheid baas soms gaat plassen/poepen in huis.
Dit is natuurlijk niet wenselijk.
Maar ik weet uit eigen ervaring dat dit ook zo weer over gaat als je het juist aanpakt.
Negeer de hond als je thuiskomt en hij heeft gepoept/geplast. Ruim het op zonder dat de hond erbij is. (Doe de hond in de gang/ of tuin)

Nooit boos worden!! Werkt averrechts.

Ik weet niet hoe lang je meteen van huis bent als je weg gaat maar als de mogelijkheid er is een paar keer kort weggaan (beginnend met 10 min ong) en als de hond bij terugkomst niks in huis gedaan heeft dan flink belonen met stem en evt een beloning in de vorm van spelen, wandelen , snoepje etc.
Zo uit gaan bouwen naar langer dan komt het vanzelf goed.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 08:37

Poiuytrewq schreef:
Toch 'gek' dat we dat probleem hier met geen enkel beest hebben gehad, nadat ze in huis hebben gezeken.
Als dit niet helpt zou ik pas verder gaan kijken :).

Citaat:
Straf uw pup nooit voor het plassen in huis. Vroeger werd nog wel eens aangeraden de pup met zijn neus door de plas of poep te halen. Inmiddels is bij de meeste hondeneigenaren wel duidelijk dat dit averechts werkt. Straffen voor onzindelijkheid zorgt er alleen maar voor dat de pup bang wordt in uw nabijheid en hij zal zijn behoefte voortaan ergens doen waar u het niet kunt zien. Zoals achter de bank of achter het gordijn.

(hondenplaneet.nl)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 08:44

Poiuytrewq schreef:
Doen je ouders dat niet?

Ik zou maar eens achter de bank en gordijnen gaan kijken als ik jou was... :P

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 08:59

En daar is het slechtste advies ooit weer zal fijn zijn al mensen dat eens los zouden laten, alsof de hond begrijpt wat je wil als zn kop door de ontlasting word geduwd :(

De hond voelt zich blijkbaar niet prettig bij je ouders, plotselinge onzindelijkheid gaat veelal gepaard met stress, onzekerheid en ook kan dit samen met het uitlaten kan er voor zorgen dat de hond een andere plek zoekt om zn ontlasting te doen.

Je moet gaan kijken waarom de hond dit doet en daar aan werken, zorg dat er een vast regiem is die je ouders ook aan houden dit zal veelal al meer rust geven. Een verhuizing is ook voor de hond een hele verandering maar ook jou kans om dingen te veranderen. Maak duidelijke regels hoe met jou dier om te gaan en geef je ouders met uitlaten en oppassen tips waar op te letten zodat foutjes en ongelukjes makkelijk voorkomen kunnen worden

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 09:20

Joolien schreef:
Poiuytrewq schreef:
Doen je ouders dat niet?

_/-\o_ :')

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:00

Onze labrador heeft het een tijdje gedaan als ik bijvoorbeeld thuis kwam uit mn werk en eerst ff snel de was ofzo ging doen en daarna pas uitgebreid aandacht voor haar had. Voor die tijd natuurlijk wel even gedag gezegd. Heeft een tijd geduurd voordat ik door had dat het daarvan kwam. Eerst dacht ik dat ze niet uitgelaten was, toen dacht ik dat ze misschien ziek was maar uiteindelijk dankzij een tip van iemand anders kwam ik hierachter.

Zodra ik uit beeld was ging ze naar mijn ouders of iemand anders in huis zitten kijken en piepen en als er dan geen reactie kwam, hoppa ging ze zitten. Ik heb dit opgelost door zelf uit het zicht te gaan voor haar maar wel in de buurt te blijven, zodra ze de "zit" houding aan nam heb ik haar buiten gezet. Binnen een paar keer probleem opgelost.

Hopelijk kun je snel een oorzaak en oplossing vinden. Succes!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:04

De meest simpele vraag eerst laten je ouders haar wel net zo vaak en lang uit als jij dat doet?

Groetjes Genja

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 15:53

Joolien schreef:
Poiuytrewq schreef:
Doen je ouders dat niet?

buhhh grappig zeg. Geen wonder dat er tegenwoordig zo veel onopgevoede projectielen buiten lopen, mensen durven t beest blijkbaar niet meer streng toe te spreken

Ik bedoel ook niet zijn neus letterlijk erin duwen zodat hij onder zit (ik dacht eigenlijk dat dat wel begrepen werd :')), maar hij mag best ruiken (en horen) dat wat hij daar in huis heeft neergelegd heel fout is. Nooit problemen gehad.
Niemand die ik ken eigenlijk.

(Edit) o sorry Jolien, zie nu pas de reactie boven je. Lol.
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 18-06-14 16:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 15:56

Poiuytrewq schreef:
:+ leuk geprobeerd.

Ik bedoel ook niet zijn neus letterlijk erin duwen zodat hij onder zit, maar hij mag best ruiken (en horen) dat wat hij daar in huis heeft neergelegd heel fout is. Nooit problemen gehad.
Niemand die ik ken eigenlijk.

Zo heb ik mijn kinderen ook zindelijk gemaakt.
Werkt prima.
_-:(

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 15:59

Hier ook alles op die manier afgeleerd, pup deed het echt in een paar dagen al niet meer, zat al voor de keukendeur te piepen als die wat kwijt moest.

Je moet dat dier ook niet zo er in duwen dat zijn neus verstopt raakt met zijn urine/poep, maar gewoon er boven houden, kom op, niet te letterlijk lezen.

Vind het wel geestig dat kinderen/dieren altijd wel of niet 'met elkaar vergeleken worden', maar altijd zoals het net het best uitkomt.

Zoek eerst uit waarom die het doet, hij kan best bang zijn.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:01

:')
Wat kan mij dat nou schelen, brainless. Hoe jij je kind zindelijk maakt Of juist niet. Overigens zijn dat heel andere wezens dan honden, of de jouwe niet?

Wat is er zo erg aan om je hond eraan te laten ruiken, boos te praten tegen hem en vervolgens in de tuin te zetten? Mag jij mij wel eens uitleggen.
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 18-06-14 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:02

Je hond 'begrijpt' je zo niet, theoretisch gezien. Maar in de praktijk werkt het gewoon.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:03

Poiuytrewq schreef:
Doen je ouders dat niet?

-O- }:0
Wat een verstand. Je hebt ook zoiets als iets aanleren ipv straffen terwijl t beestje geen flauw idee heeft dat het niet mag. Dus wat je ouders het beste kunnen doen is het beestje buiten zetten als het aanstalten maakt en buiten belonen als die het daar doet. De verhuizing kan zeker een rol spelen, voor dieren kan dit stress met zich meebrengen.

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:04

Voor je weg gaat nog even buiten laten?

Ik heb het mijn pup ook niet geleerd door haar neus er in te duwen, maar consequent om de zoveel tijd met haar naar buiten te gaan en te wachten tot ze haar behoefte heeft gedaan. Zonder dat ze het zag het ongelukje opruimen en een beetje eau de toilette erover spuiten. Ongelukjes waren snel verdwenen ;)

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:08

xSlvna schreef:
Je hond 'begrijpt' je zo niet, theoretisch gezien. Maar in de praktijk werkt het gewoon.

Dus alles wat werkt doen we gewoon, net zo makkelijk. Dat het dieronvriendelijk is doet er verder niet toe :) :) :)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:11

@m1992
Je kunt niet overal tegelijk zijn. Dus het kan goed zijn dat hij zijn behoefde doet terwijl je aan het douchen bent oid. Hoe zou jij het dan doen? :) nog 20x de poep opruimen omdat je het op een lievere manier wilt aanpakken? (Ik zeg. Maar wat). Dat zou mij te ver gaan :). Alles behalve dieronvriendelijk trouwens. Beest weet tenminste gelijk waar het aan toe is.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:17

Poiuytrewq schreef:
@m1992
Je kunt niet overal tegelijk zijn. Dus het kan goed zijn dat hij zijn behoefde doet terwijl je aan het douchen bent oid. Hoe zou jij het dan doen? :) nog 20x de poep opruimen omdat je het op een lievere manier wilt aanpakken? (Ik zeg. Maar wat). Dat zou mij te ver gaan :). Alles behalve dieronvriendelijk trouwens. Beest weet tenminste gelijk waar het aan toe is.

Ik zou als ik niet alleen was een ander op laten letten en anders de hond in een bench doen op de momenten dat je niet op kunt letten. Honden bevuilen hun slaapplek vrijwel nooit.

Dieronvriendelijk vind ik het zeker wel. Overigens vind ik het vreemd dat je eerst zegt "met zn neus door de stront en plas halen" en later dat je ruiken bedoelt. Beide manieren keur ik af maar het is nogal een verschil...

Als een hond ruikt aan zn ontlasting dat denkt het niet: goh dat stinkt, zou het hier niet mogen misschien? Hij snapt daar niets van maar ervaart alleen een boze eigenaar. Ik vind dat he wel mag en zelfs moet corrigeren, maar dat is wat anders dan straffen.

Ik hoor deze methode overigens regelmatig voorbij komen op de kliniek maar de hond doet het nog steeds, ja gek he.. De meesten begrijpen er niets van en verliezen alleen maar het vertrouwen in de eigenaar. Dierenarts raadt het dan ook absoluut af.