Druk studentenleven en hond combineren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Druk studentenleven en hond combineren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 16:55

Ik heb een hele lieve en leuke hond, maar toen ik weer ging studeren, toen was dat wel even wennen. Ik zag haar ineens niet heel vaak meer.

Ze is drie. In het begin toen ik in Groningen ging wonen, liet ik haar bij mijn vader en kwam ik in de weekenden thuis. Dat vond ik maar niets, haar zo weinig zien. Zij ook niet. Ze heeft heel veel last van 'heimwee'. Als ik niet thuis ben, dan ligt ze op de trap naar de deur te staren. Mijn vader neemt haar zo veel mogelijk overal mee naar toe, naar stal, het bos, het meer etc. Maar zo snel ze thuis is, dan ligt ze weer op de trap te staren.

Als ik thuiskom voor het weekend, dan zit ze de eerste dag compleet aan mij vast geplakt. Dan kan ik de kont niet keren of ze staat er. Ene kant heel vleiend, dat ze zo aan me gehecht is, andere kant, heel sneu voor haar als ik er niet ben.

Daarom dat ik haar de laatste maanden zoveel mogelijk bij me in Groningen heb. Maar oef, dat is soms nog wel eens lastig... Maar vreemd genoeg, best te doen. Ik heb daarnaast ook geluk dat ze een hele sociale hond is, die niet anders wil dan constant bij mensen zijn. Je moet er namelijk wel het type hond voor hebben, om die overal mee naartoe te kunnen slepen. Sommige vinden het niets natuurlijk. Szia gelukkig wel.

Veel van mijn vrienden vinden haar daarnaast ook leuk en dus kan ik haar bijna overal wel mee naar toe nemen. Ik heb een fietstas achterop, waar ze altijd ingaat als ik naar de stad fiets omdat de afstand net te groot is voor haar om constant mee te rennen. Of omdat ik zoveel heen en weer fiets op een dag en het anders wel iets teveel beweging word :).

Ik woon in een normaal rijtjeshuis, met een tuin. Ook heel fijn, want in een typisch studentenhuis had een hond niet gekund. Mijn drie huisgenoten vinden haar aanwezigheid niet erg en wel gezellig. Honden zijn eigenlijk niet toegestaan in het contract, maar heb gelukkig toestemming van de huisbaas (die zelf 6 honden heeft, dus die begrijpt me wel :D).

Langzaamaan raakt mijn hond Szia steeds meer gewend aan het leven hier en ik raak steeds meer gewend om haar hier te hebben. Ik zou het ook niet meer anders willen.

Soms breng ik haar nog wel naar huis, naar Assen, naar mijn vader, als het echt heel druk is. Dagen van half 9 tot half 7 op school... Ja, dan kan ik haar niet thuis laten. Ik zit nu echter wel te kijken naar uitlaatservices, of op sommige dagen opties kunnen zijn.

Maar voor de rest gaat het prima. Het is wel veel plannen en rekening houden met, maar dat heb ik er wel veel over.

Ik heb 2x in de week theater repetitie in de avonden om 7 uur. Dan heb ik dat van 7 tot 10. Daarna fiets ik naar huis, loop ik een halfuur met de hond, en ga dan weer terug naar mijn vrienden in de stad om te drinken tot een uur of 2. Dan kom ik weer thuis, laat ik haar uit en ga ik naar bed.

Naast theater heb ik veel andere sociale bezigheden, maar het is me tot nu toe telkens gelukt dat met haar te combineren. Ergens eten, de meeste restaurants zijn hond vriendelijk en we komen toch vaak bij dezelfde, die haar nu onderhand wel kennen. In de middag ergens drankje doen op het terras of binnen, bij de meeste plekken, die haar nu ook wel kennen, geen probleem. Bij één plek is een mooi pleintje waar ik haar ook gewoon los laat en waar menig persoon spontaan met haar en haar bal gaat spelen. Ik moet zeggen dat ik veel nieuwe mensen heb ontmoet dankzij de hond :P.

Dagje zon in het park, hond lekker mee. Vier uren les, dan zet ik haar even af bij een vriend die haar gretig een paar uurtjes wil overnemen en met haar gaat wandelen. Drukke studiedag? Achterdeur van de tuin open en ze vermaakt zich wel. Daarnaast natuurlijk gewoon haar wandelingen.

Vanavond is er dan weer een pubquiz. Eerder bracht ik haar dan naar Assen, als ik weet dat ik van 8 tot na middernacht weg ga blijven... Maar ondertussen is ze bij de pub ook bekend, want ik mag haar gewoon meenemen.. En geweldig vind ze dat. Loopt de hele pub door. Ze is zo ongeveer de mascotte van onze theatergroep geworden. Bij de pub in de buurt is een grasveldje. Dan om de twee uurtjes loop ik even met haar naar buiten, frisse lucht scheppen en doen we een blokje om.. En zo zit ze er de halve nacht bij.

Mensen, mensen, mensen. Vind ze heerlijk. Ik woon tegenover een park, ook lekker handig. Ze zegt altijd eerst gedag tegen de baasjes en dan pas tegen de honden. Het is een kleine allemansvriend en daar heb ik wel geluk mee, anders had ik dit niet kunnen doen.

Ondertussen is zij helemaal gewend geraakt aan het reizen met de trein en met de fiets en het overal mee naartoe. Zonder problemen springt ze kwispelend de fietsmand in.. En een avond in de bar, dan is ze in haar element.

Ik krijg echter ook wel kritiek van mensen, dat ik mijn hond bijna overal mee naartoe nemen en dat dit niet fijn voor haar is... Maar eerlijk..

Ze kwijnde weg, de hele week bij mijn vader. Ondanks dat hij veel met haar ondernam, ze mistte mij, en ondanks dat we al maanden zo deden, ze wende er niet aan. Zo snel ik even was geweest en weer weg ging, begon de heimwee van voren af aan.

Dit is daarom voor mij en haar een betere oplossing.

Ik had alleen niet gedacht dat het zou kunnen, een druk studentenleven hebben en een hond. Maar het kan. Zij met veel planning, maar het kan. Szia geniet, ik geniet :D.

Omdat ik eigenlijk verder helemaal geen studenten ken met honden (wel met katten) vroeg ik me af of hier bokkers zijn met een druk studentenleven, maar er toch een hond op kunnen nahouden? En zijn er nog meer mensen die hun oogappel echt bijna overal mee naartoe nemen, en wat vind de hond daarvan en hoe word daarop gereageerd? :) Ik wilde graag wat ervaringen en misschien wel leuke verhalen horen.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:06

Ik lees mee! Een hond zou echt wat voor mij zijn. Ik denk dat het kwa rooster etc. goed zou kunnen.

Uit jouw verhaal kan ik geen reden opmaken waarom het niét zo zou kunnen.

saskiaojan

Re: Druk studentenleven en hond combineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:23

Wat een leuk leven heeft jou hond en wat denk je er goed over na!
Ik mis alleen 1 ding in je verhaal!

Een foto van de dame in kwestie :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:30

Ik heb twee honden, maar ik heb geen typisch studentenleven :') ze gaan vaak mee maar wel dingen aangepast aan hun. Dus geen kroeg of met winkelen. De ene zou dat best leuk vinden, maar de meeste mensen hem niet.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:37

Ik heb meer medelijden met je vader die nu alleen zit, dan met de hond :D als ze staat te springen om mee te mogen naar de kroeg en iedereen daar vindt het leuk, dan is dat toch geweldig! Leuk dat je het zo weet te combineren!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 12:09

saskiaojan schreef:
Wat een leuk leven heeft jou hond en wat denk je er goed over na!
Ik mis alleen 1 ding in je verhaal!

Een foto van de dame in kwestie :D

:D

Afbeelding

Afbeelding

Dit gedrag is alleen soms wat minder prettig als je haar weer mee naar huis moet nemen :P
Afbeelding

En dit is hoe ze mee gaat in de tas
Afbeelding"

Zoals je ziet beetje verschillende haarlengtes haha. Ze word namelijk getrimd soms :)

@Mywishmax: Met echt winkelen in de stad neem ik haar ook niet mee hoor. Vind dat maar raar, de hond de kledingwinkel in. Maar naar de supermarkt, ja, dan wel. Wel handig. Moet er toch heen, kan ik net zo goed even de rugzak pakken en lopend heen. Heb ik meteen de uitlaatronde meegepakt :P

Ik heb haar nu hier, maar breng haar vanavond wel naar huis. Het word heel druk namelijk. Vanaf 6 uur tot 12 ben ik sowieso weg en morgen heb ik ook dat ik 6 uurtjes weg ben. Daarom dat ik haar dan nu wel naar mijn vader toe breng. Helaas, helaas.

Ik wil daarom naar uitlaatservices kijken voor zulke momenten. Maar ergens vind ik dat niet zo heel prettig. Een ander met mijn hond bezig :P.

Mijn vader vind het prima haha, als ze er niet is. Die heeft de paarden nog om voor te zorgen.. En de kat :+ Die vermaakt zich wel.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 12:20

Je verhaal klinkt zo leuk, echt geweldig hoe je zo je hond gewoon met je 'mee' kan laten genieten van het studentenleven :D.

Ikzelf heb een dwerpinscher, hij woont samen met mij in een studentenhuis en ik heb een kamer met een balkon. Ik laat hem zo'n 3 á 4 keer per dag een half uur of langer uit, het mooie wandelgebied in de buurt is hier echt een super uitkomst. Helaas is hij (nog) niet zo sociaal al jouw hond, hij is vroeger slecht behandeld, maar hoe meer ik hem meeneem, hoe socialer hij wordt!
Het is bij mij over het algemeen ook wel een geplan, soms kan hij mee, soms kan hij niet mee. Tussen colleges door fiets ik terug en laat ik hem uit, of ik breng hem naar m'n vriend en dan past hij op. In het weekend neem ik hem vaak mee naar huis, inmiddels is hij gewend aan trein/bus reizen en dat vindt hij super gezellig, lekker met de andere hond spelen, echter is hij ook zo aan mij gehecht dat ik het niet eerlijk vind om hem thuis te laten. Als ik écht de hele dag weg ben, breng ik hem ook wel eens naar huis (Alleen dat is 150km reizen, dus minder makkelijk dan bij jou :') ).
Het is soms druk, soms lastig en soms veel plannen, maar ik zou het niet anders willen. M'n hondje en ik vinden het in ieder geval super gezellig :D.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 12:38

ElineS schreef:
@Mywishmax: Met echt winkelen in de stad neem ik haar ook niet mee hoor. Vind dat maar raar, de hond de kledingwinkel in. Maar naar de supermarkt, ja, dan wel. Wel handig. Moet er toch heen, kan ik net zo goed even de rugzak pakken en lopend heen. Heb ik meteen de uitlaatronde meegepakt :P

Hier mogen ze de supermarkt niet in, ook niet in een tas. Kleding shoppen doe ik altijd zonder hond, maar ook winkels waar ze best in mogen doe ik zonder, wel in flink tempo. :')

Maar mijn studentenleven bestaat voornamelijk uit studeren en colleges volgen. Ik ga niet uit, sport 2 dagen met de jongste hond en ging regelmatig bij de voetbal kijken, allemaal met hond. Dus het is wel druk, maar voornamelijk door de honden. Ik woon ook samen, op een half uur rijden van school, dus ook nog hele huishouden. Hoewel, ik geloof dat jij ook een hoop doet in jullie huis?

Ik vond de studententijd juist de mooiste tijd om aan de hond te beginnen. Ik had meer vrije tijd dan wanneer ik zou werken. :D

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 12:45

Ontzettend leuk om dit te lezen zeg. Knap dat het je zo lukt en wat leuk dat jullie er allebei zo van genieten!
Ik zou het niet kunnen, heb vaak hele lange dagen helaas. En heb al een paard, die kost me al genoeg tijd en geld.
Maar ga zo door, echt super joh!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 12:57

Wat een super schattig hondje :D Geen wonder dat iedereen er gek op is, zo'n leukerdje!

Een goeie studievriendin heeft ook een hond en druk studentenleven. Op dagen dat het echt niet te doen is, brengt ze haar hond naar haar tante die er vanalles mee onderneemt. Voor haar hond is ze ook thuisgebleven ipv op kot (kamers) te gaan. Soms wel eens lastig als ze na een les meteen doormoet omdat de hond anders alleen zit, ipv dat ze nog iets mee kan gaan drinken, maar dat begrijp ik natuurlijk wel! Ze heeft het dus eigenlijk anders opgelost dan jou, ipv de hond overal mee naartoe te nemen, zit ze vaak thuis voor de hond :)

Zelf heb ik ook een vrij druk studentenleven en drie honden, maar ben niet als enige verantwoordelijk (mijn vader en twee jongere zussen ook nog) dus er is altijd wel iémand thuis voor de honden. Bij ons geen probleem met combineren dus :)

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 12:57

Die laatste foto geweldig! Wat een maffe hond dat hij dat toelaat haha leuk!

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 19:20

Knap dat het lukt! In welke stad studeer je? Hoe doe je het eigenlijk met geld? Het klinkt alsof je niet veel tijd over hebt om te werken :P

Ik ga over een aantal maandjes/weken ook op kamers, ik barst nu al bijna in tranen uit als ik eraan denk dat ik m'n hond thuis moet laten :') Hij is gewoon mijn allerbeste vriend, als ik een dagje weg ben mis ik hem al. Alleen in het weekend mijn hond zien wordt dus erg moeilijk, maar hem meenemen is geen optie. Hij is namelijk ook van mijn ouders, de stad is geen plek voor hem en mijn studie gaat waarschijnlijk erg veel tijd kosten (diergeneeskunde als ik word ingeloot :) ). Ik zie er daarom erg tegenop om op kamers te gaan, al lijkt het me wel leuk om op mezelf te wonen. Iemand nog tips om dat te overleven? Ik wil tijdens mijn studie ook naar het buitenland (waarschijnlijk een semester), maar ik wil mijn hond niet missen... Ben altijd bang dat er wat met hem gebeurt als ik weg ben ):

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 19:32

Ik ben ook student met 2 honden. Tijdens m'n studie is het eigenlijk altijd vrij makkelijk geweest, omdat ze elkaar hebben en ik ook een tuin heb konden ze prima even alleen zijn en bij lange dagen gingen ze naar een oppas. Ik ben alleen nu net begonnen met fulltime stage lopen en dat is toch wel even wat anders. Ze zijn nu 3 dagen bij een oppas, waar ik me scheel aan betaal, en de andere 2 dagen werkt mijn vriend een paar uurtjes thuis zodat het niet te lang voor ze is. Dit betekent dat ik de honden moet wegbrengen en halen, het is wel een gedoe. Ik heb het er zeker wel voor over, zou niet zonder ze willen. Maar nu is het even niet ideaal. Als ik afgestudeerd ben ga ik proberen een iets flexibelere baan te zoeken (helaas is de stage ver van flexibel).

Helaas heb ik geen ouders of andere familie in de buurt wonen, daarbij zijn zij niet echt dierenmensen..

Leuk dat het zo goed gaat bij jou in ieder geval. Ik weet niet of je ook nog stage moet lopen?