Problemen met voorfilter in aquarium

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5

Problemen met voorfilter in aquarium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 14:28

Sinds een paar weken heb ik een nieuw aquarium. Nouja, een tweedehands aquarium heb ik overgenomen, inclusief de pomp. Bij de spullen zat een voorfilter van Eheim die helaas niet past op de pijp die het water opzuigt. Doordat er visjes werden opgeslokt door de pomp met open pijp heb ik een voorfilter-sponsje gekocht.
Nu merkte ik dat de pomp het niet goed meer deed. Ik heb toen eerst de pomp open gemaakt en volledig schoon gemaakt, omdat ik dacht dat het probleem bij de pomp lag. Maar al snel merkte ik dat het sponsje werd opgezogen. Als ik het sponsje eraf haal, zijn er geen problemen meer.

Ik heb het sponsje weer terig op de pijp geplaatst, omdat anders mijn kleine visjes worden opgezogen, maar hoe ik de spons er ook op doe (strak of juist niet), de pomp blijft er last van houden.

Heeft iemand een idee hoe ik dit makkelijk op kan lossen? Ik dacht er zelf aan om misschien de spons wat dunner te knippen. Of weet iemand waar ik overgangstukjes kan vinden, zodat de voorfilter van Eheim op de pijp past.