Graag neem ik jullie even mee in mijn liefde voor dit heerlijke ras. Vier jaar geleden leerde ik mijn vriend kennen, naast schoonouders en schoonzus had ik het genoegen kennis te maken met vijf prachtige Beardiedames. Binnen no time hadden de dames mij volledig ingepakt en was ik verkocht, wat een heerlijk ras en wat een geweldig lieve honden zijn het! Graag stel ik jullie eerst even voor aan de vijf dames, waarvan er helaas nog maar drie in leven zijn:
- Endless Love Lady Jutha - Jutha - Bruin
- Endless Love Lady Kilty Skara Brae - Kilty - Bruin
- Joyfull Jamila van de Wollewuif - Mila - Blauw
- Quassea Brae Moorwenna Firth - Morri - Zwart
- Quasea Brae Just for us - Josey - Blauw
Jutha en Kilty zijn helaas overleden, met name Kilty heeft mij laten vallen voor het Beardieras. Deze bruine dame met haar heerlijke karakter had ik voor geen goud willen missen.
Mijn schoonmoeder showt en fokt met haar honden, maar bovenal zijn ze hond. Hele dagen schooieren in de modder, rennen achter de bal aan of heerlijk op schoot op de bank. Want we zijn wel groot, maar we liggen het liefst gewoon bij iedereen op schoot. In maart was het zo ver, Josey ging daten met een heeeeeeele mooie man. Zijn naam is Delightful Bears Intoberlin. En ja dan is het wachten geblazen, en wachten en wachten en wachten. Totdat ik op 2 april deze foto via whatsapp kreeg:

Er zaten puppies in, volgens de dierenarts waren het er zeker wel een stuk of zes. Aangezien de pupjes in België geboren worden en ze daar dit jaar een naam met de N moesten krijgen, kon het grote namen verzinnen beginnen. De puppertjes zijn uiteindelijk op 3 mei geboren, 8 stuks. Zes dames en twee mannen, allemaal zwart met wit. De afgelopen paar weken zijn we twee keer op en neer gereden naar België om ze te knuffelen, te verzieken en vooral om ze op de foto te zetten. Deze foto's zijn afgelopen weekend zo leuk geworden, dat ik ze toch met bokt wil delen.

Mama Josey - Kleine schooier maar prachtig meisje

Oma Morri - Altijd blij, het lijkt net of ze lacht. Mijn kleine ontwapenende vriendinnetje!

Quassea Brae Not Ordinary - Fay

Quassea Brae Next Level Noxy - Noxy

Quassea Brae Nobody's Fool - Heeft nog geen roepnaam gekregen van haar toekomstige baasje

Quassea Brae New Moon - Noche, zij gaat bij haar papa en zijn familie wonen

Quassea Brae Notice my beauty - Djazzy

Quassea Brae Nosey Parker - Crumble

Quassea Brae Name To Remember - Bess(ie)

Quassea Brae Naughty by Nature - Pixie
De kinderen hadden voor de foto hun nieuwe halsbandje om gekregen, konden ze er meteen mooi aan wennen. Nu er nog maar drie grote honden over zijn, mocht er uit dit nest iemand blijven........

Bess(ie), ze denkt er zelf het hare van!
De vier dames samen:

Van links naar rechts: Morri, Josey, Mila en voor Bess!
Stiekem ben ik een heeeeeeeeeele trotse peettante, ik hoop dat jullie net zo genieten van de foto's als ik!
Een berichtje is altijd leuk!

samson is een bobtail, geen bearded collie