Ik draai de straat uit bij ons en ik zie naast de kant van de weg een vogel zitten, ik zag meteen dat het er niet juist uitzag want hij zat een beetje in een bolletje en hij bewoog niet.
Nu ja 's morgens kon ik hem onmogelijk meenemen ivm werk, dus ik ging ervanuit dat hij tegen 's avonds wel weg zou zijn.
Niets was minder waar, rond 20.30 's avonds kom ik daar terug voorbij gereden en tot mijn grote verbazing zat dat kleine zwarte bolletje er nog altijd!!
Dus auto langs de kant geparkeerd en naar vogel toe gewandeld, hij ging niet opzij, verroerde geen vin en ik kon hem zonder problemen oppakken. Ik voelde wel direct dat hij heel mager was, er zat geen grammetje vet rond zijn borstbeen.
Thuis gekomen in een oude hamsterkooi gezet met een kommetje water en drinken deed hij wel direct zelfstandig (het was die dag wel +- 25° geweest!).
Even nagedacht wat we hem konden geven en ik vond niets beter dan wat regenwormen in de mesthoop te zoeken, die hebben we erbij gelegd want in dwangvoeren had hij geen zin.
Mijn vriend zijn neef heeft bij de Antwerpse Zoo gewerkt en die vertelde ons dat we hem best geweekte kattenbrokken gaven (zij hebben ook een kauw en vlaamse gaai zitten momenteel).
Dus diezelfde dag nog aan de slag met de kattenbrokken en na 1 dwang voerbeurt had hij door dat er eten kwam als hij ons zag.
Ondertussen is hij hier dus 5 dagen en hij weet goed wanneer hij eten krijgt, opent zelf zijn bekje en dan kan je de korrel er gewoon induwen.
Ik heb voor de rest totaal geen verstand van vogels, maar het lijkt mij wel dat zijn ene vleugel niet zo groot is als zijn andere vleugel.
We proberen nu ook na elke voerbeurt hem in de tuin te laten hupsen en hem op onze hand wat vlieg-oefeningen te laten doen. Vliegen doet hij namelijk écht nog niet, hij wil wel, hij zet af maar dan loopt hij meestal tegen datgene waar hij op wou.
Ook zet hij zijn linkerpootje een beetje scheef als je hem net neerzet, als hij even stilstaan zet hij hem wel recht.
Hebben jullie enig idee hoe oud dit dutsje kan zijn?
Het is namelijk wel echt de bedoeling hem binnekort terug vrij te laten.

en ik in het begin zelf ook niet.

Met als gevolg dat hij wel wil vliegen maar geen gevoel voor coördinatie heeft.
)