Duitse Staande pup Milo!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SergeantRoos

Duitse Staande pup Milo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 15:10

Hoihoi!

Al heeel erg lang wil ik graag een puppy, maar zie je ouders maar eens zover te krijgen om er een te kopen :') . Twee jaar geleden zijn we toch bij een nestje wezen kijken. Mijn ouders wilden namelijk stiekem ook wel een hondje O:) . Het zou een Duitse Staande korthaar worden, die had mijn vader vroeger gehad. Helaas moesten we toen zeggen dat we toch echt nog te weinig tijd hadden voor een puppy.

Maar 8 weken geleden werd in Duitsland een nestje geboren, en nu zijn we wel genoeg thuis *\o/* . Dus mijn ouders hebben gemaild, en toen de pups 2 weken oud waren zijn we gaan kijken. We wilden het liefst een bruinschimmel, of anders een bruine. We hebben meteen een pupje uitgezocht, en toen was het wachten geblazen! Maar vrijdag was het eindelijk zover, we mochten hem ophalen!!!

Een paspoortje:
Officiële naam: Baldr vom Teufelsmoor
Roepnaam: Milo
Geslacht: Reutje
Geboren: 21.04.2014
Moeder: KS Pyra von der Madlage
Vader: KS David von der Hansaburg

Eerste een fotootje die ik van de fokker heb gekregen toe we hem nog niet hadden:
Afbeelding

En dan nu de foto's van gisteren (zaterdag), zijn eerste echte dag bij ons!
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Hij slaapt natuurlijk nog heel veel:
Afbeelding

6. En de mooiste voor het laatst:
Afbeelding

Milo is een hele blije, actieve hond. Loopt nu al netjes mee aan de riem (af en toe gaat hij nog wel zitten, maar met wat aanmoediging loopt hij gelijk verder). Wel gaan we snel met hem op puppycursus, want hij begint nu al aan de riem te trekken :') .

Laten jullie een reactie achter?? :wave:

SergeantRoos

Re: Duitse Staande pup Milo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 16:17

50 keer bekeken en geen reactie...? -O-

Roots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 16:18

Wat een schatje!

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 16:19

Wauww wat een prachtig hondje.
Jaloerss :o

Valuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 16:20

mooie hond :) puppy cursus is idd verstandig heb je veel aan!

eline95enile

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 16:20

Wat lief!

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 16:21

Geweldig, wat een scheetje. Die slaapfoto :j

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 16:31

leuke pup maar wat is er gebeurd met z'n staart?

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 16:33

Wat een superleuke pup!
Wij hebben een Duitse Staande van 5 die Milo heet, haha! :D

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 16:35

Leuke puppy! Die lipjes nog zo lekker gerimpeld alsof ze nog te groot zijn voor zijn neusje :P

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 16:37

Ah ik vind dit zo'n mooie honden he!
Prachtige kleur ook
Veel plezier er mee, maar dat zal wel lukken waarschijnlijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 17:03

Aw milo is zo schattig! Hij moet maar snel met donder afspreken!

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:56

ohhhhh wat een schatje <3 prachtig hondje, veel succes en plezier er mee!

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:06

volgens mij ziet iedereen alleen maar een leuke pup maar word voorbijgegaan aan het feit dat deze pup z'n staart deels is geamputeerd!

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:08

Wat een schatje! Daar ga je veel plezier van hebben!

Ik heb ook een duitse staande gehad, zij is 13,5 j oud mogen worden. En ooit (hopelijk over 2 jaar, dan is de volgende nest gepland) komt er hier ook terug eentje. Het zijn echt geweldige honden!

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:18

Prachtig pupje, hier ook een Duitse staande eigenaar! Zie profiel. Ben ook gek op deze honden,...mijn vriendin heeft net een nestje gehad met de zus van mijn eigen hond, en er is nog één reutje beschikbaar, moest je interesse hebben. :o
http://www.duitsestaande.be/

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:20

Monica72 schreef:
volgens mij ziet iedereen alleen maar een leuke pup maar word voorbijgegaan aan het feit dat deze pup z'n staart deels is geamputeerd!

Bij jachthonden werd dit vroeger altijd gedaan, gelukkig is het al jaren verboden in onze landen...maar niet in Duitsland, spijtig genoeg. Wordt trouwens gecoupeerd als ze maar een dag oud zijn of zo...zielig maar nu voelen ze er niets van, en voor jachthonden was het nodig omdat ze anders teveel kwetsuren aan de staart kregen bij het werken.

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:27

Laureas schreef:
Monica72 schreef:

Bij jachthonden werd dit vroeger altijd gedaan, gelukkig is het al jaren verboden in onze landen...maar niet in Duitsland, spijtig genoeg. Wordt trouwens gecoupeerd als ze maar een dag oud zijn of zo...zielig maar nu voelen ze er niets van, en voor jachthonden was het nodig omdat ze anders teveel kwetsuren aan de staart kregen bij het werken.

In duitsland is dit ook verboden, heb zelf laatst een staart deels moeten laten amputeren bij 1 van mijn honden en daar werd best heel lastig over gedaan omdat het niet meer mag en de dierenarts hier dus een fikse boete voor kan krijgen wanneer ze het doen zonder dat daar een medische oorzaak voor is.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:32

Wat een ontzettend leuke pup!!

Wij hebben ook een duitse staande gehad, echt fantastische honden!

Veel plezier met hem!

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:37

Laureas schreef:
Prachtig pupje, hier ook een Duitse staande eigenaar! Zie profiel. Ben ook gek op deze honden,...mijn vriendin heeft net een nestje gehad met de zus van mijn eigen hond, en er is nog één reutje beschikbaar, moest je interesse hebben. :o
http://www.duitsestaande.be/

Interesse wel :D
Maar momenteel studeer ik terug (ben nu een jaar bezig) en heb ik al zo weinig tijd voor mijn hondje Galia. Dus ik wacht liever nog 2 jaar tot ik er zeker en vast genoeg tijd voor heb.

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 20:32

Wat een lieve reacties allemaal!!

Wij hebben hem in Duitsland gehaald, en ons is verteld dat ze ze daar standaard couperen. Dit omdat de staart redelijk snel stuk schijnt te gaan als hij lang is, en ook schijnt er dan meer kans te zijn op kanker in de staart?! In ieder geval is bij hem de staart gecoupeerd toen hij 2 of 3 dagen oud was, en nu heeft hij er totaal geen last meer van.

@kallipooh: Wat leuk!! Toevallig ja weer!
@Belle2000: Ja dat moeten we inderdaad snel doen!
@tesseke: naar wat ik heb gehoord zijn het inderdaad geweldige honden. De moeder is ook zo'n prachtig lief beest!

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 21:03

SergeantRoos schreef:
Wij hebben hem in Duitsland gehaald, en ons is verteld dat ze ze daar standaard couperen. Dit omdat de staart redelijk snel stuk schijnt te gaan als hij lang is, en ook schijnt er dan meer kans te zijn op kanker in de staart?! In ieder geval is bij hem de staart gecoupeerd toen hij 2 of 3 dagen oud was, en nu heeft hij er totaal geen last meer van.

Deze fokker geeft een reden die nergens op slaat couperen is bij wet verboden als jij er ooit mee naar een show had gewilt kun je dat nu wel vergeten want dat is niet toegestaan met een gecoupeerde staart.

ikzelf had de pup mooi bij de fokker gelaten en een andere fokker uitgezocht.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 10:25

Wat een schatje, ik heb vroeger een Duitste Staande Draadhaar gehad. Maar een ding kan ik je wel zeggen, die heeft zijn hele leven aan de riem getrokken, was een voorwaartse jongeman. Met een trekriem kreeg je het wat onder controle maar daar hielden wij niet echt van, dus flinke pas erin en samen er op uit. Geniet ervan, het zijn echte lieve, mensgerichte, eigenwijze maar super trouwe honden!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 10:47

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 16:21

@miccamaaike: Wat een prachtige hond!!

@fargo: Ik ben benieuwd hoe die van ons wordt :') ! Ik wil wel met hem op jachttraining gaan, omdat me dit erg interessant lijkt, en hij dan ook wat meer uitdaging krijgt! (uiteraard wel pas over een poos!)

@Monica72: Shows of fokken is iets wat wij absoluut niet gaan doen. Geen interesse in, dat hadden we al niet toen we op zoek gingen naar een pup. Deze fokker had echt hart voor de dieren, hadden een enorm erf waar ze lekker konden lopen, ook de pups. Ik vind het geen probleem dat hij gecoupeerd is, hij is net zo enthousiast als wanneer hij een lange staart had gehad! :D