Choco labrador pupjes op de planning

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DeLabrador

Choco labrador pupjes op de planning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 10:20

Als de dag van gisteren herinner ik me nog dat Robin ruim 2,5 jaar geleden zelf bij mij werd geboren en hopelijk wordt zij over een week of 10 zelf voor de eerste keer moeder :)

Afgelopen dinsdag is ze loops geworden en volgende week gaan we progesteron prikken om aan de hand daarvan het juiste dek moment te bepalen. Als partner heb ik voor haar mijns inziens een schitterende reu uitgekozen, een chocolade bruine reu die Multi Show Champion is, maar tevens Field Trials gelopen heeft en zijn FCI working certificate heeft. Een hele prestatie dus!

Het aankomende echtpaar:

Robin
Afbeelding
Afbeelding

Ayston
Afbeelding
Afbeelding

Vanzelfsprekend zijn de ouderdieren bijzonder uitgebreid getest, worden de pups verkocht met stamboom, groeien in huis op etc.

Happy16

Re: Choco labrador pupjes op de planning

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 10:23

ik ga volgen!!
paps is wel dik, of ligt dat aan mij? :=

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 10:25

Gaaf! Ben niet zo thuis in de labradors, maar ik denk dat hier leuke pupjes uit komen. :j
Ligt het aan mij of is de reu wat zwaar in zijn kop? Maar ik denk dat de teef hem hier goed in aanvult.
Nou moet ik zeggen dat ik ook meer van het vrouwelijk type hond ben..

Succes ik houd het topic in de gaten!

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 10:34

De reu is zeker niet dik, maar is qua bouw wel een ''zware hond'' met heel erg veel bone, zeer veel ribwelving en geblokt hoofd. Juist o.a. daardoor ben ik van mening dat hij een goede aanvulling is voor mijn teef en bovendien heeft de reu een uitmuntend en zeer gemakkelijk karakter.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 10:40

Ik volg! Prachtige ouders! Teefje is een heel mooi type imo! De reu is idd aan de grove kant maar dat compenseert het teefje vast! :D

Even een domme vraag, maar ik ben niet zo thuis in het progesteron-prikken. Hoe gaat dat in z'n werk? En welke waardes moeten dat zijn? (ivm eigen nestje later dit jaar)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 10:41

mooie reu hoor,ik hou wel van een stevige reu...vind die dunne labjes van tegenwoordig er niet mooier op worden...

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 10:47

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 10:48

Leuk!! Choco's! Ik heb er zelf ook 1. Een teefje en die is vrij breed voor een teefje maar absoluut niet dik!! Ze is al 12 maar ziet er nog fantastisch uit!! :D

Ben heel benieuwd naar de pups!!!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 10:51

Wauw ben heel benieuwd :D , mooie combi

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 10:52

leuk!! Mooie combi!
Ik heb een choco kruising Labrador stabij:)

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:31

DeLabrador schreef:
De reu is zeker niet dik, maar is qua bouw wel een ''zware hond'' met heel erg veel bone, zeer veel ribwelving en geblokt hoofd. Juist o.a. daardoor ben ik van mening dat hij een goede aanvulling is voor mijn teef en bovendien heeft de reu een uitmuntend en zeer gemakkelijk karakter.

Bedankt voor je (positieve) uitleg.
Ik ben ook zeker van mening dat de door jou gekozen reu een aanvulling is op je teefje.

kimmie261: idd, als ik ze eens op shows tegenkom zie ik dat ze ook steeds kleiner en ieler worden naar mijn idee. En als ik vriendelijk, belangstellend vraag of de labrador kleiner wordt gefokt krijg ik aan sjagrijnig antwoord, oeps... :P

Mijn opa en oma hadden ook een labrador teefje, ook met stamboom. Persoonlijk iets aan de kleine kant, maar ook met veel bone maar wel een vrouwelijk hondje. Vind het nog steeds erg jammer dat ze er nooit iets mee hebben gedaan. Ik denk namelijk dat ze het leuk had gedaan op shows en in de fok.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:38

Iele labs komen omdat er met andere rassen (oa Duitse Staander) is gerommeld om de bruine kleur te krijgen. Heb wel eens een witte poot met ticking (spikkels/sproeten) gezien, iets wat zeker niet bij een Labrador hoort maar toevallig wèl bij een Duitse Staander. Hond was als volle Lab verkocht.

Mooie combinatie! Al moet je met de kleur wel gaan oppassen, papa lijkt al vrij vaal (risico van choc x choc). Wij fokken regelmatig met een bruindragende zwarte om de mooie diepbruine kleur te houden.

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 12:24

gabyfedde schreef:
Iele labs komen omdat er met andere rassen (oa Duitse Staander) is gerommeld om de bruine kleur te krijgen. Heb wel eens een witte poot met ticking (spikkels/sproeten) gezien, iets wat zeker niet bij een Labrador hoort maar toevallig wèl bij een Duitse Staander. Hond was als volle Lab verkocht.

Mooie combinatie! Al moet je met de kleur wel gaan oppassen, papa lijkt al vrij vaal (risico van choc x choc). Wij fokken regelmatig met een bruindragende zwarte om de mooie diepbruine kleur te houden.

Bedankt voor je reactie, echter ben ik het niet eens met hetgeen jij schrijft.

In den beginne waren de bruine Labradors niet ''in de mode'' en werden dan ook niet geregistreerd. De zwarte en gele Labradors welke wel het bruine gen droegen, werden wel ingezet voor de fokkerij, waardoor ze wel terug te traceren zijn tot helemaal eind laat 1800. Volgens het dekboek van de Buccleuch kennel, kwamen de chocolates in de kennel via Field Trial Winner Peter of Faskally (1908). Peter of Faskally was een nakomeling van Buccleuch Avon (1885).

Ook begrijp ik jouw opmerking over de kleur van de reu niet. Ayston heeft juist een diep donkere choco kleur, welke hij ook sterk doorgeeft aan zijn nakomelingen, ook in combinatie met choco teven. Bovendien is zowel de moeder van Robin zwart, evenals de moeder van Ayston.

Gisteren avond voor de eerste keer progesteron laten prikken in de kliniek, op dag 8 van de loopsheid. De waarde is nog extreem laag 0,2 dus voorlopig is de dekking nog niet in zicht. Ach, we wachten (on)geduldig af en blijven de waarde van de progesteron monitoren :)

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:22

DeLabrador schreef:
Bedankt.

Evelien_ Zie hieronder de link waar het allemaal in beschreven staat. Wat heb je zelf voor honden? Ik doe het met name omdat ik naar het buitenland moet en dan wil ik daar dus niet te vroeg of te laat zijn.

http://www.dierenkliniek-sleeuwijk.nl/h ... tig-worden

Sorry voor de late reactie. Ik heb een Hongaarse Vizsla (korthaar teef van 2,5 ondertussen) en zij moet naar Hongarije voor de dek. Dus daarom ben ik daar wel geïnteresseerd in. Weet alleen niet of het in België heel gebruikelijk is. Ik had er nog nooit van gehoord, daarom. Een vriendin van mij heeft dan weer wel een Vizsla-reu en bij de teven die hij dekt wordt ook telkens de prog.waarde genomen. Zij woont ook in Nederland trouwens. Bedankt voor de link!

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 09:33

Vorige week heeft de dekking plaats gevonden en de duimen draaien op volle toeren.
De afspraak voor de echo staat al gepland op donderdag 24 juli en dan hoop ik uiteraard mooi nieuws te krijgen :)

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:12

Spannend!! Ik hoop op goed nieuws!

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 07:46

Drie weken geleden ben ik met Robin naar de kliniek geweest voor een echo, ze zou dan 4 weken drachtig geweest zijn. Helaas waren er geen pups te zien. Omdat Robin toch echt wel degelijk dikker was geworden, grotere tepels had gekregen en zich echt als een ‘’drachtige muts’’ gedroeg heb ik voor alle zekerheid vorige week nogmaals een echo laten maken. Ook daarop waren er helaas wederom geen pups te zien, dus mevrouw is erg schijnzwanger. Erg vervelend zowel voor Robin, mijzelf als alle mensen welke op de wachtlijst stonden. De volgende loopsheid zal ik het nogmaals gaan proberen :)