ik zit met een uitdaging wat betreft moeder poes en kittens..
Mijn poes is vorige week donderdag nacht bevallen van 2 leuke poesjes.
de eerste dagen deed ze haar moeder taak goed en zorgde ze goed voor de kittys
echter is ze de laatste dagen érg veel van het nest af, vooral als ik thuis ben. ze achtervolgd me overal of gaat gewoon uitgebreid op de grond liggen.
als de kittens dan mouwen kijkt ze me aan van "doe jij het maar even.."
Als ik thuis ben is ze zeker 2/3e van de tijd niet bij de kittens. en ook in de nacht hoor ik haar geregeld door het huis spoken.
Ze heeft een mooi grote bench die onder de eet tafel staat, dus geen drukke plaats met veel door loop.
ze heeft daar eten en drinken en dit neemt ze ook goed.
De kittens worden wel gewassen en geholpen bij ontlasting maar ze geeft ze vrij weinig tijd om te drinken.
Zodra ze iets in de keuken hoort, een deur hoort of een vlieg ziet is ze de bench weer uit..
Ik merk nu dat de kleinste kitten niet meer goed groeit. tegen de tijd dat die kleine de tepel gevonden heeft is moeder poes al weer aanstalten aan het maken weg te gaan.
de grote kitten daar in tegen is wat sneller en kan wel wat melk meepakken...
Om het verschil aan te geven, kleine poes bij geboorte 73 is nu 172 na een week.
grote poes woog 80 bij geboorte en is nu 208! redelijk verschil..
Opsluiten in de bench levert echte gevangenis taferelen op. inclusief smekend miauwen, poten door de tralies en de boel afbreken. en dan krijgen de kittens écht geen aandacht.
Wat is de oplossing?
Is het zinvol de kleine bij te voeren? moet ik een andere plek zoeken? moede toch opsluiten? what to do!
hele dagen naast de bench zitten haha.