Wij hebben thuis twee lieve Heilige Birmanen, twee gecastreerde katers.
Ze kunnen buiten lopen maar komen meestal niet verder dan een paar tuinen verderop. Berlioz (red point) blijft meestal nog 'braaf' in de tuin en is vaak ook gewoon in huis te vinden.
Bayonne (lilac point) is wat vaker buiten te vinden en is ook de 'macho' van de twee. Hij wilt echt laten weten dat hij de baas is.
Nu was het vanochtend (9 uur) al warm. Mijn moeder deed de schuifpui open en trof daar een flinke hoop met witte pluisharen en wat zwart/bruine haren. Waarschijnlijk heeft Bayonne hier dus een flinke vechtpartij met een andere kat gehad.
Ik heb Bayonne gezocht en vond hem op zolder, slapend. Heb hem mee genomen naar beneden en hem even bekeken. Hij lijkt niet echt iets te hebben. Op beide oortjes zit een klein beetje bloed, echt maar een stipje. En in zijn nek ook één klein korstje. Hij loopt een heeeeel klein beetje 'mank' met zijn rechter achterpoot. Dit valt heel erg mee en mijn vader zag het niet eens.
Niks ernstigs dus (denk ik).
Toch is hij vandaag wat lusteloos. Normaal is hij vrij actief en komt hij als ik thuis kom mij meteen begroeten, luid mauwend en om aandacht vragen. Nu kwam hij niet. Hij lag weer op zolder te slapen.
De rest van de middag bleef hij zo. Overal waar ik hem neer zet gaat hij gewoon liggen. Alsof hij alcohol gedronken heeft of zo
Mijn moeder zei al: misschien is heeft hij gewoon wat spierpijn o.i.d. en heeft hij daar wat last van.
Misschien zie ik ook wel spoken omdat ik nu heeeel erg op hem let.. Op een gegeven moment denk je dat alles wat hij doet raar is.
Maar een feit is wel dat hij rustiger en lustelozer is dan normaal.
Hebben jullie tips misschien? Denken jullie dat het vanzelf weer bijtrekt?
Ik hou hem vannacht bij mij op mijn kamer en we houden hem met z'n vieren goed in de gaten. Hij kwam vanavond wel weer lekker tussen mijn moeder en mij in liggen op de bank en liep later zelf weer weg, maar ik blijf hem wat 'moe' vinden lijken.
ik gaf hem een bakje water en hij begon meteen te drinken. Hij wast zichzelf ook gewoon goed.