Alternatief vlees voor de hond op vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maaaikkee

Alternatief vlees voor de hond op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 15:01

Aankomende zomer gaan de honden mee op vakantie.
Nu krijgt een van onze honden Prins TotalCare Super Complete, dit is compleet vers vlees voor in de diepvries.

Doordat we gaan kamperen hebben we geen vriezer tot onze beschikking. De hond verdraagt helaas geen brokken, dit is dus geen optie voor tijdelijk. Nu zijn we opzoek naar een ander alternatief voor tijdens de vakantie.

Zijn er mensen die een goed alternatief hebben op het vers vlees voor tijdens de vakantie? (Het gaat trouwens om een Jack Russel kruising, een klein hondje)

Mizora

Re: Alternatief vlees voor de hond op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 15:10

Renske of nature diet is een goed alternatief.

Maar tijdelijk gewoon kippenvleugels, rundergehakt, kipfiletje. Als het maar voor 2 weken is, maakt het niet uit of het niet compleet is.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 15:13

Had rodi geen worsten die niet gekoeld hoeven te worden? Bozita schijnt een goede variant in blik te hebben en zo zijn er wel meer goede blikopties (kijk anders bij zooplus wat ze hebben).

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 15:15

dagelijks vers vlees kopen,is dat geen mogelijkheid?

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 15:16

We hadden voor onze hond een vakantie lang Renske mee. Ze was dit helaas na 2 weken beu, dus toen hebben we haar toch maar brokken gegeven, die ze voor de verandering lekker op at. Vooraf wel Renske geprobeerd omdat het nogal een kieskeurige dame was toen ze 15 was ;-).
Er is ook een gevriesdroogd merk: k9natural; dat laat je dan weken in water en dan zou het 'heerlijk' moeten zijn. Onze dame trok haar neus er voor op... Maar het valt te proberen.
Laatst bijgewerkt door Rongyos op 12-06-14 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 15:17

Renske vers vlees kan buiten de koeling bewaard worden

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 15:20

Gewoon lekker bij de slager in de buurt vragen om vlees voor de hond (let op geen varkens vlees) of dingen als gehakt, kipvleugels, kipfilet, pens, soepvlees etc kopen.
En wellicht zit er een dierenwinkel of supermarkt in de buurt waar je elke dag diepvriesvlees kan kopen. Dat kun je best 2 dagen in de koelkast goedhouden hoor.

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 15:25

Dankjewel allemaal, ik ga er eens naar kijken en kijken wat ze lust :)

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 15:29

Renske heb ik ook eens geprobeerd voor onze voedselallergische Bull Terrier, maar die kreeg er diaree van. Ik zou dus voor je op vakantie gaat het even proberen of ze het verdragen.

Andere optie is om gewoon rundergehakt of kipfiletjes in de supermarkt te kopen. Als je kampeert, ga je meestal toch dagelijks even naar de supermarkt om boodschappen te doen voor het avondeten (tenzij je elke dag gaat uiteten). Vul dat dan aan met wat gekookte groente van je eigen avondeten. Maar misschien kun je ook (als je toch elke dag naar de supermarkt moet) kijken of er een supermarkt is die KVV verkoopt. Hier koop ik bv. bij Jan Linders, Plus, AH of C1000 Smuldier en/of Rodi. Ik weet niet waar je op vakantie gaat, maar ik ga er van uit dat ook in het buitenland KVV in supermarkten te krijgen is.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 17:49

ik neem op vakantie ook renske mee maar heb 3 grote honden dus dat word een duur grapje als ik alleen dat geef. ik ga dus ook naar de supermarkt en koop wat kippenpoten, gehakt enz. (ik barf thuis dus zijn het gewend)