geholpen poes laat zich nog gewoon dekken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aniekepiek

geholpen poes laat zich nog gewoon dekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 19:36

Zoals de titel al zegt.. mijn 2jarige poes puck laat zich nog gewoon door een kater dekken.. vandaag betrapt door de buurvrouw en die kater hangt nog continue om haar heen.. ze is in oktober geholpen nadat ze 1 x een nestje gehad heeft..

iemand dit vaker meegemaakt?

dierenfan

Re: geholpen poes laat zich nog gewoon dekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:55

kan het zijn dat bij de sterilisatie nog een stukje achter gebleven is in het lichaam van de poes? Dan kan ze wel een soort van krols worden en zich ook laten dekken. Alleen nakomelingen komen er dan niet meer.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:56

Wat zegt de DA ervan? Is er bij een kat eigenlijk via het bloed te bepalen of ze hormonen heeft?

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:57

andersom ken ik het wel, maar bij een poes niet

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:13

BB -> BB-ITP

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 22:34

Dierenarts zegt hetzelfde waarschijnlijk nog een stukje achtergebleven en nog hormoonproductie.. is mijn paardendierenarts die regelmatig mijn hond en katten checkt :) ben blij dat het nu bij haar gebeurd er zijn nog meerdere dingen waardoor ik steeds meer aan het twijfelen ben over hun kundigheid maar dat terzijde!

Ook is puck wat aan de magere kant, na 3 maanden op royal canin voor schrale katten die aan moeten komen en met versterkte geuraroma in de brok komt ze nog steeds niet aan.. ik denk dat ze krap 2 kilo weegt. Voor dat ze het nestje (waarvan 1 kitten levend geboren werdt en de andere twee 2 dood helaas) was ze wel normaal op gewicht, ze is dan wel niet groot en fijn gebouwd maar ik vind haar te ielig. Van de week laat ik even bloed afnemen, maar eens goed kijken of het allemaal wel goed zit..

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 05:48

Dat een dier gecastreerd is wil niet zeggen dat de hele behoefte om voor te planten weg valt.. Ik heb een mannelijk konijn gehad die was gecastreerd maar nog dagelijks op zijn vrouwtje sprong. En een man die gestereliseerd is heeft ook nog steeds een liefdesleven met zijn vrouw ;) (hoop ik voor ze tenminste :P ) Maar het castreren/stereliseren wil dus niet perse zeggen dat de behoefte weg is, enkel dat er geen nestjes van komen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 06:42

Ze vind het dus gewoon lekker.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 06:56

chocobroodje schreef:
Dat een dier gecastreerd is wil niet zeggen dat de hele behoefte om voor te planten weg valt.. Ik heb een mannelijk konijn gehad die was gecastreerd maar nog dagelijks op zijn vrouwtje sprong. En een man die gestereliseerd is heeft ook nog steeds een liefdesleven met zijn vrouw ;) (hoop ik voor ze tenminste :P ) Maar het castreren/stereliseren wil dus niet perse zeggen dat de behoefte weg is, enkel dat er geen nestjes van komen.

Bij konijnen heeft dat met rangorde te maken, niet met behoefte tot voortplanten of andere dingen :p .
En het verschil bij mannen.. Ja die worden zoals je al zegt gesteriliseerd dus alles blijft zitten en hormonen maken. Bij dieren word alles verwijderd. :D

En normaal gezien zouden deze activiteiten dan dus ook niet meer aanwezig moeten zijn bij je poes. Ik heb echter wel vaker gehoord dat er praktijken zijn waar de eierstokken loshalen maar niet verwijderen. Die vergroeien soms dan ergens anders en gaan verder met hormonen produceren.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 07:12

Nou mijn nijnen zaten samen en de rangorde was al lang en breed bepaalt :j En toch dekte hij haar minstens 1x per dag.. Waarom is het zo'n raar idee dat een dier er ook plezier aan kan hebben. Dacht je echt dat dat alleen voor mensen bedoeld was? Nou nieuwsflits niet dus! Mijn fjordenruin zal ook op een merrie springen die hengstig is en ook hij is 100% ruin :j

xChantal94 schreef:
chocobroodje schreef:

Bij konijnen heeft dat met rangorde te maken, niet met behoefte tot voortplanten of andere dingen :p .
En het verschil bij mannen.. Ja die worden zoals je al zegt gesteriliseerd dus alles blijft zitten en hormonen maken. Bij dieren word alles verwijderd. :D

En normaal gezien zouden deze activiteiten dan dus ook niet meer aanwezig moeten zijn bij je poes. Ik heb echter wel vaker gehoord dat er praktijken zijn waar de eierstokken loshalen maar niet verwijderen. Die vergroeien soms dan ergens anders en gaan verder met hormonen produceren.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 07:25

Kan best hoor! Mijn poezebeest heeft wel twee 'relaties' gehad waarbij ik erg sterk het idee had dat het meer was dan 'handjesvasthouden', getuige het achter het muurtje verdwijnen, wat gegil en vervolgens poeslief die thuis wel erg fanatiek haar achterste wast. Overigens was die laatste een eveneens geholpen kater. Maar nadat dat sletje van de overkant haar vent inpikte heeft ze het wel gehad met mannen en al helemaal als ze roodharig zijn :') . Kan ook wezen dat ze nu wat ouder is, destijds was ze inderdaad ook een jaar of 2, 3. Ze reageert nog steeds wel wat op krolse katers maar nu meer van "Joh, zout toch op! >;) ".
En ja, ze is echt gesteriliseerd. Ik heb haar uit het asiel en daar gaan ze niet weg voordat alles onklaar is gemaakt. Bovendien had ze nog duidelijk een vette streep op haar buikje toen ze kwam.