Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

ben blij dat het nu bij haar gebeurd er zijn nog meerdere dingen waardoor ik steeds meer aan het twijfelen ben over hun kundigheid maar dat terzijde!
(hoop ik voor ze tenminste
) Maar het castreren/stereliseren wil dus niet perse zeggen dat de behoefte weg is, enkel dat er geen nestjes van komen. chocobroodje schreef:Dat een dier gecastreerd is wil niet zeggen dat de hele behoefte om voor te planten weg valt.. Ik heb een mannelijk konijn gehad die was gecastreerd maar nog dagelijks op zijn vrouwtje sprong. En een man die gestereliseerd is heeft ook nog steeds een liefdesleven met zijn vrouw(hoop ik voor ze tenminste
) Maar het castreren/stereliseren wil dus niet perse zeggen dat de behoefte weg is, enkel dat er geen nestjes van komen.

En toch dekte hij haar minstens 1x per dag.. Waarom is het zo'n raar idee dat een dier er ook plezier aan kan hebben. Dacht je echt dat dat alleen voor mensen bedoeld was? Nou nieuwsflits niet dus! Mijn fjordenruin zal ook op een merrie springen die hengstig is en ook hij is 100% ruin 
xChantal94 schreef:chocobroodje schreef:Dat een dier gecastreerd is wil niet zeggen dat de hele behoefte om voor te planten weg valt.. Ik heb een mannelijk konijn gehad die was gecastreerd maar nog dagelijks op zijn vrouwtje sprong. En een man die gestereliseerd is heeft ook nog steeds een liefdesleven met zijn vrouw(hoop ik voor ze tenminste
) Maar het castreren/stereliseren wil dus niet perse zeggen dat de behoefte weg is, enkel dat er geen nestjes van komen.
Bij konijnen heeft dat met rangorde te maken, niet met behoefte tot voortplanten of andere dingen :p .
En het verschil bij mannen.. Ja die worden zoals je al zegt gesteriliseerd dus alles blijft zitten en hormonen maken. Bij dieren word alles verwijderd.
En normaal gezien zouden deze activiteiten dan dus ook niet meer aanwezig moeten zijn bij je poes. Ik heb echter wel vaker gehoord dat er praktijken zijn waar de eierstokken loshalen maar niet verwijderen. Die vergroeien soms dan ergens anders en gaan verder met hormonen produceren.
. Kan ook wezen dat ze nu wat ouder is, destijds was ze inderdaad ook een jaar of 2, 3. Ze reageert nog steeds wel wat op krolse katers maar nu meer van "Joh, zout toch op!
".