fluitende valkparkiet help

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urion

fluitende valkparkiet help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 19:22

Hoi

Mijn vriend en ik zijn gaan samen wonen en hebben sindsdien ook een hondje gekocht. We wonen in een gehorig huis vind ik zelf het klinkt hier een beetje hol. Ik schrok me rot toen mijn schoonouders met het bericht kwamen dat we de valkparkiet van mijn vriend moesten meenemen. Deze is 7 jaar, niet tam en zat bij de papegaai van schoonouders. Ik wist niet eens dat het zijn vogel was.

Ondanks dat ik dierenvriend ben word ik gek. Hij zit nu alleen in een kooi en fluit de hele dag door en hard!! Normaal zou ik er gelijk een soortgenoot bij kopen en er alles aan doen maar ik ben zwanger en krijg al huilbuien als ik vanaf mijn ontbijt die vogel weer hoor.

Mijn vriend werkt op de dag die heeft er geen last van en doet er verder ook niks mee
.wat moet ik nou?

kimmie261

Re: fluitende valkparkiet help

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:36

mocht je in de buurt van groningen wonen,kom je hem maar brengen hoor,mag ie in de voliere bij andere valkjes zitten :)

en anders op marktplaats zetten,zijn zat mensen die een voliere hebben en hem vast een goede plek kunnen geven...

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 20:57

kimmie261 schreef:
mocht je in de buurt van groningen wonen,kom je hem maar brengen hoor,mag ie in de voliere bij andere valkjes zitten :)

Ik zou dit aanbod als ik jou was direct aannemen :) Zo'n niet tamme valkparkiet is ook helemaal niet gelukkig in een kooitje.... En nee, ik bedoel dit niet vervelend of verwijtend, maar valkjes zijn heel sociaal :)

Ik heb er ook nog maar 1, ze was eerst samen. Ze is gelukkig wel tam dus ik kan haar aandacht geven, maar ik moest echt een spiegel in haar kooi zetten, want zonder is ze niet rustig... Als het kon had ik haar al bij iemand gebracht in een volière, maar ze is helaas niet meer zo gezond en met vlagen besmettelijk, anders had ik het wel geweten...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:04

Ja dat aanbod zou ik ook aannemen. Is de valk vast een stuk gelukkiger.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 12:10

kimmie261 schreef:

en anders op marktplaats zetten,zijn zat mensen die een voliere hebben en hem vast een goede plek kunnen geven...

Dat zou super zijn.
Beter voor de vogel en voor jezelf.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 12:45

Mijn schoonouders hebben haar terug genomen lees dit nu pas. Ze zit nu weer met haar vriendje samen en is weer vrolijk. Ik snapte al niet waarom ze moesten scheiden maar goed.. bedankt voor het aanbod als er nog geen oplossing was had ik het zo gedaan.