Kat smeekt om aandacht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maaike1994

Kat smeekt om aandacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 14:49

Mijn kat heeft sinds enkele maanden een nieuw 'kunstje' uitgevonden om aandacht te krijgen :')
Als ik niet naar hem kijk begint hij heel erg met zijn pootjes iets te doen tot ik hem aandacht geef :p
Zijn er nog bokkers die een kat hebben die dit doet :)?

Hieronder even een filmpje zodat jullie zien wat ik bedoel :)

Equisync

Re: Kat smeekt om aandacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:50

Oh god :')
Nee mijne doet dit niet, ze moet mij wel altijd vasthouden als ik ergens zit(pootje op mijn been of arm leggen) en als ik weg ga schreeuwt ze een half uur het hele huis bij elkaar :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:51

op internet noemen ze dat bidden, als je zoekt op praying cat kom je het wel meer tegen :D

Linnie050

Wat grappig heb je dit gedrag een keer beloont dat ze denkt nu krijg ik weer aandacht?

Kat van mij is ook een verwende.
Ze tikt altijd met de pootje mij aan en dan weet ik ze wil naar buiten of ze wil geaait worden.
In de ochtend kan ze echt door drammen nu vaak me slaapkamer deur dicht.

vuurneon

Onze kat pakt gewoon je hand met haar poot als stille hint :')

Onze vorige kat hing echter in je been als het te lang duurde... Dat was een stuk minder :=

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 14:54

SuperAssie dat schreeuwen als ik weg ga gebeurd hier ook :')
Katja haha ok dan is hij toch niet de enige :D, had het namelijk nog nooit bij een andere kat gezien :p
Linnie050 toen hij het voor het eerst deed moest ik heel hard lachen en gaf ik hem dan idd ook aandacht :p en sedert dien is hij het blijven doen :').

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:58

Gek beest :')

Een van mijn katten pakt inderdaad ook je hand/vinger en als het te lang duurt bijt hij er gewoon in :D

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 15:07

Haha wat zijn het toch gekke beesten.. de onze doet het ook; hand pakken met d'r pootje, naast je komen zitten en je aanstaren en als dat te lang duurt, *maaau*, tegen je wang aan porren of gewoon bovenop je springen :')

svb16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 15:07

hahahaha die kat

die van ons gaat heel zielig mauwen als hij aandacht wil

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 15:12

Hihi wat een leuke kat, die kan je vast makkelijk trucjes leren!
Onze katten doen dit niet, maar verzinnen wel andere dingen. De ene vind het vaak zoooo gezellig dat ie je luid knorrend kopstoot-kopjes komt geven (alles wat ie raken kan), daarbij moet ie dan flink praten, op je tenen komen rollen, langs de benen strijken, kop zelf maar alvast in je hand duwen... en als dat dan nog steeds niet het gewenste resultaat heeft komt ie kusjes geven.
Hij is ook heel goed in het apporteren van speeltjes (heeft ie zelf verzonnen en heb dat natuurlijk erg aangemoedigd), als hij wil dat er iets gegooid wordt, komen hij het op je schoot deponeren.
Verder kunnen ze ook 'zit' 'wacht' 'voetje' 'hoog' en 'high five'.
Vooral als deuren dicht zijn zijn ze erg gezellig, luidkeels krijsen en zo zielig mogelijk mieauwen en dan zo'n hengelende poot er onderdoor...
Laatst bijgewerkt door jorretje op 11-06-14 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 15:14

Die van mij doet dat ook, die gaat met haar pootjes over de rand van een kast/tafel/trap heen hangen en dan begint ze. Heeft bij haar geen specifieke functie, het ziet er altijd wel erg maf uit :').

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 15:22

jorretje schreef:
Onze katten doen dit niet, maar verzinnen wel andere dingen. De ene vind het vaak zoooo gezellig dat ie je luid knorrend kopstoot-kopjes komt geven (alles wat ie raken kan), daarbij moet ie dan flink praten, op je tenen komen rollen, langs de benen strijken, kop zelf maar alvast in je hand duwen... en als dat dan nog steeds niet het gewenste resultaat heeft komt ie kusjes geven.
Hij is ook heel goed in het apporteren van speeltjes (heeft ie zelf verzonnen en heb dat natuurlijk erg aangemoedigd), als hij wil dat er iets gegooid wordt, komen hij het op je schoot deponeren.
Vooral als deuren dicht zijn zijn ze erg gezellig, luidkeels krijsen en zo zielig mogelijk mieauwen en dan zo'n hengelende poot er onderdoor...

Jeetje, hoe leer je ze dat aan?

Mijn 4 katten hebben allemaal een andere manier van aandacht vragen. De een gaat op de meest onmogelijke momenten en manieren bij je liggen. De ander wil zoveel aandacht dat ie zowat in je kruipt en knikt als ie niet krijgt wat ie wil, de derde komt met zijn favoriete speeltje: een lang plastic dingetje wat om de nespresso dozen zit, doet dan net alsof ie met je wil spelen en mauwt daarbij totdat ie aandacht krijgt. De 4e en laatste komt gewoon bij je liggen, maar als je in de kamer loopt dan gaat ze mee, rente ze naar de keuken en gaat ze in de gootsteen zitten terwijl ze je heel lief aankijkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 15:24

Sphynxen eisen dat gewoon op, die vragen niet :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 15:33

Simone0308 schreef:
Gek beest :')

Een van mijn katten pakt inderdaad ook je hand/vinger en als het te lang duurt bijt hij er gewoon in :D
Hier ook zo eentje inderdaad... :D

Ziet er echt grappig uit, dat filmpje! :+:

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 15:34

jorretje schreef:

High five kan mijn oudste ook :D

Deze is 14j :), mijn kat uit het eerste filmpje is bijna 2j :)

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:46

Aaah wat ontzettend leuk. Ik heb hier ook zo'n aandacht opeiser :P Hij miauwt vooral veel en gaat ook echt helemaal uitgebreid voor me liggen rollenbollen. Hij geeft trouwens ook kusjes op commando ja :P

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 21:56

Ooh wat schattig Aartje :). Kusjes geeft de mijne helaas niet

Mona2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 22:00

geen kat, maar wel een Shih tzu, die exact hetzelfde doet..
vind het altijd net lijken of ze aan het zwemmen is op het droge :-)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 22:07

Die van ons doet het ook, meestal als ze naar binnen wil, maar soms ook gewoon zo.
Ze gaat dan zitten en gaat "bidden"

Als ze aandacht wil dan springt ze gewoon tegen je been op, of als je ff zit om je veters te strikken ofzo dan zit ze zo op schoot.

Die van ons loopt ook mee als we ergens heen lopen. Bij het voeren van de paarden in de wei of ff bij de kippen kijken in de groentetuin bijvoorbeeld.