Waterplassen voor de hond in Overijssel/Drenthe

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

countrygirl4

Waterplassen voor de hond in Overijssel/Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 12:50

Hallo allemaal,

Met dit warme weer is een waterplas een Heerlijke verkoeling voor de hond, tijdens hèt wandelen.

Ik had al een beetje gezocht op internet maar er is geen plasser waar je nog met je hond mag komen in deze periode. Weten jullie misschien nog een water (langzaam aflopend, sloten met hoge randen is geen optie) waar je nog met de hond mag komen?

Ben Benieuwd!

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 13:28

Ik ga met mijn hond altijd zwemmen bij de waterplas die bij Villapark de Vlegge hoort. Dit is een vakantiepark van Landal Greenparks in Sibculo (Twente). Er is een gedeelte met strand dat bestemd is voor vakantiegasten en waar de hond niet mag komen. Er zijn echter meeerdere plekken waar je het water in kunt, dus daar kies ik er zelf altijd gewoon 1 uit. :) Je kunt in ongeveer een half uurtje om de hele plas heen lopen (wandelroute), dus zo kun je een mooi plekje vinden. Als het je wat lijkt mag je me ook een pb sturen zodat we wat af kunnen spreken en ik je kan laten zien waar ik altijd met mijn hond zwem haha.

berdien85

Re: Waterplassen voor de hond in Overijssel/Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 13:43

De spartelvijver bij Appelscha/DFW.. Net aangelegd voor honden en paarden, ideaal :)

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 13:44

Genieput in Havelte mag ook :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 13:47

check doggies.nl. Daar staan heel veel leuke dingen op! Je kunt zelfs zoeken op je eigen woonplaats en dan zo dichtbij mogelijk. Er staan mooie omschrijvingen bij en de plekken worden netjes beoordeeld.
Veel plezier!

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 13:52

Inderdaad de spartelvijver! Erg leuk! Ligt naast het Canadameer. :)

Ben er ook al eens met de hond geweest, heb er ook een topic van

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 13:56

Lees even mee. Wij hebben het geluk dat mijn ouders een enorme vijver hebben waar de honden in mogen zwemmen maar ergens naar toe vind ik ook wel een keer leuk!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 14:00

Bij de golfbaan bij Zwolle heb je sinds enkele maanden het Selhorstpad. Daar kan je het water in. Ik meen alleen dat het officieel niet mag, maar ik heb eigenlijk nog nooit iemand gezien die zijn hond daar aan de lijn had. mensen komen er speciaal naar toe om de hond te laten rennen... Water is ook redelijk schoon, ik heb er voorgaande jaren zelf ook gezwommen. Het is niet diep, ik kan zelf overal staan, voor zover ik het gecheckt heb.

countrygirl4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 09:46

Bedankt allemaal voor reageren! Ga van het weekend maar eens op pad!

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 09:48

De baggelhuizerplas in Assen heeft een hondenstrand. Maar dat is best klein..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 10:05

De agnietenplas had ook altijd een hondenstrand bedenk ik me nu. Geen idee of dat nog zo ks

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 18:46

Wij gaan vaak naar het lutterzand, heel mooi wandelen maar het losloopgebied is er erg klein. Vanuit het losloopstuk kunnen ze wel lekker het water in. Verder het lonnekermeer, stukje waar het water makkelijk toegankelijk is, is niet zo heel groot maar mijn honden plonsen er graag in. Rondom het lonnekermeer is wel veel gelegenheid om los te laten lopen.

countrygirl4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 13:57

Hi, nogmals bedankt voor diegene die nog gereageerd hadden.

Heb gelijk even gekeken, maar de 3 plassen in Zwolle (milliger-, agnieten,- en Wijthemerplas) zijn alleen toegankelijk buiten het seizoen om -O- (van 1okt tot 1 april).

Weet niet of je hier wel mag lopen met de hond, maar helaas mogen ze niet in het water.

Dit bericht even ter update voor diegene die van plan waren te gaan zwemmen met de hond in Zwolle.