Kittens 4 weken oud, hoe nest verplaatsen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Salama

Kittens 4 weken oud, hoe nest verplaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 16:46

Hoi,

4 weken geleden is mijn poes bevallen van 3 dotjes van een kittens, helaas in mijn slaapkamer.
Als nest heb ik nu een grote bench, die op dit moment in mijn slaapkamer staat, maar ik zou die graag toch beneden willen hebben. Dit, omdat het nu de bedoeling is dat de kittens ook op de bak zullen moeten gaan, en ik dat niet echt heel lekker vind om op mijn slaapkamer te hebben.

Ook klauteren en klimmen ze overal op en onder, dus vandaar mijn keuze om de bench beneden te zetten in de woonkamer. Maar.. mamapoes is het er absoluut niet mee eens. Ik heb gister de bench beneden gezet, samen met de kittens en de moeder, en de kittens vonden het allemaal prachtig en leuk om in de grote woonkamer rond te scharrelen, maar de moeder probeerde ze elke keer weer mee naar boven te tillen, naar mijn slaapkamer. Dus was ik weer genoodzaakt om het hele spul weer naar boven te verkassen.

Heeft iemand tips hoe ik de moeder kan laten wennen aan het idee dat het nest nu beneden is? Want ik vind dit alles behalve ideaal, en zou graag een oplossing willen vinden!

Alvast bedankt!

:evaw:

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 18:10

ik neem aan dat moeder een gemakkelijke huiskat is. In dat geval elke dag mee naar de huiskamer sjouwen het hele nest en mams erbij en elke dag wat langer in de huiskamer laten en daarna weer terug naar boven brengen. Ze zal het daar vertrouwder vinden voor de kittens dan beneden.
Overigens bij de kittens zeker al een kattenbak zetten want vele kittens zijn voor de leeftijd van 4 weken al lang! kattenbak zindelijk. Als je dat nu nog niet gedaan hebt dan heb je kans dat ze nu al geleerd hebben dat hun ontlasting op kleedjes e.d. horen te doen i.p.v. de kattenbak en krijg je straks onzindelijke kittens.

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 21:07

dierenfan schreef:
ik neem aan dat moeder een gemakkelijke huiskat is. In dat geval elke dag mee naar de huiskamer sjouwen het hele nest en mams erbij en elke dag wat langer in de huiskamer laten en daarna weer terug naar boven brengen. Ze zal het daar vertrouwder vinden voor de kittens dan beneden.
Overigens bij de kittens zeker al een kattenbak zetten want vele kittens zijn voor de leeftijd van 4 weken al lang! kattenbak zindelijk. Als je dat nu nog niet gedaan hebt dan heb je kans dat ze nu al geleerd hebben dat hun ontlasting op kleedjes e.d. horen te doen i.p.v. de kattenbak en krijg je straks onzindelijke kittens.

Dankjewel voor de tips, ga er morgen gelijk mee beginnen! :)