Onbekende blaffende hond in de buurt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Onbekende blaffende hond in de buurt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 22:56

Er loopt al een uur lang een hond keihard te blaffen en ook te janken in de buurt. Ik lig met de laptop in bed. Geeeeen idee waar het vandaan komt, maar het is wel vervelend voor mijn vader die wil proberen te slapen. Wat zouden jullie doen. Politie toch maar bellen?

xJennifx

Re: Onbekende blaffende hond in de buurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 22:57

Even een rondje lopen?

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 22:58

Ik lig al in bed en moet eerlijk toegeven, ik kijk er met tegenzin aan om op te staan en een rondje te lopen in de buurt :P

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:00

Politie bellen.
Alhoewel dat in eerste instantie geen effect heeft.
Dan moet je wel al avonden bellen en klagen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:02

ElineS schreef:
Ik lig al in bed en moet eerlijk toegeven, ik kijk er met tegenzin aan om op te staan en een rondje te lopen in de buurt :P

Zo storend is het dus blijkbaar niet... Ik vind het zieliger voor de hond die zich blijkbaar erg ellendig voelt :(

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 23:07

Ik ben maar een rondje gaan lopen :+ .

Heb de hond gevonden. Ze zit alleen in huis. Ken de hond ook en de eigenaren. Lieve hond, leuke eigenaren. Normaal nooit overlast.. Maar ze zit nu alleen en daar is ze het niet mee eens blijkbaar. Even streng toegesproken door het raam. Maarja, zo snel ik weg was, begon ze weer.

Politie bellen heeft niet veel nut lijkt me, aangezien er niemand is en de politie gaat niet deur open breken lijkt me voor de hond :P

Heb helaas het telefoonnummer van de eigenaar ook niet.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:10

ElineS schreef:
Even streng toegesproken door het raam. Maarja, zo snel ik weg was, begon ze weer.

Gelukkig ben je toch even een rondje gaan lopen! Misschien kun je morgen de eigenaren er even op wijzen dat hun hond zo blaft? Lijkt me niet dat iemand bewust zulke overlast wil veroorzaken. En naast de overlast (dat is waarom streng toespreken zéker niet helpt) is de hond waarschijnlijk gewoon erg bang om alleen te zijn. Streng toespreken maakt dat er niet beter op en ik blijf het erg sneu vinden voor het hondje dat zich blijkbaar zó ellendig voelt. Hopelijk kunnen de eigenaren er wat aan doen, voor de buurt maar zeker ook voor de hond.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:12

Als je ze kent, zou ik het even laten weten. Een kennis van me kwam er ook heel laat achter dat hun hond blijkbaar blafte als ze niet thuis waren (overdag). Toen vonden ze het al onwijs irritant (de buren dan), ze had het veel fijner gevonden als ze het effe wat eerder hadden gezegd.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 23:15

De wonderen van facebook. Ik ken haar zoon van naam en heb hem even een bericht gestuurd. Hij zei dat zijn moeder, de eigenaresse, zo thuis kwam! Dus dan stopt het hopelijk.

Vind het wel vreemd, nooit eerder heeft deze hond zo geblaft. Misschien eerste keer alleen 's nachts.

Is een heel lief hondje verder. Mijn hond en deze zijn echt best friends. Ze komt altijd als de eigenaresse met haar op wandeling is, ineens de achtertuin in rennen, onze hond halen om mee te spelen :).

Ah, ze is al opgehouden en ik zie licht in het huis. Eigenaresse is thuis! Problem solved.
Laatst bijgewerkt door ElineS op 08-06-14 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:15

Ik weet niet welke regio het is, maar misschien omdat er onweer aan komt? Hier vlakbij begint er ook altijd een te blaffen zogauw er in de verre verte wat onweer aankomt. Misschien is dat de reden :) Hier (zuidwesten) begon het net namelijk wel een beetje te donderen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 23:16

Hmm, dat kan best, maar denk toch omdat ze alleen is. Zoon van de eigenaar zei ook dat hij er nog geweest was om haar te checken, maar dat alles toen goed was. Denk niet dat ze het blaffen hadden verwacht.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 12:20

Daarom is het wel slim om het even te laten weten, anders kom je er als eigenaar pas achter dat je hond zo blaft als er ineens politie aan de deur staat dat de buurt klaagt omdat ze al 3 weken niet kunnen slapen (bij wijze van dan).
Altijd even een heads up doen, of je er nu wel of geen last van hebt.