Gisteren is mijn lieve, mooie poes bevallen van 3 kittens. De dierenarts zei dat er 2 in zaten, dus de verassing was groot toen er nog een 3e uit kwam. Ze doet het super goed en is echt een moeder. Ben een trotse oma
.Maar goed, ik heb nog nooit een geboorte mee gemaakt. Heb me enorm veel ingelezen maar er zijn natuurlijk altijd dingen die je niet weet. En dan ga je je zorgen maken.
Nu liggen de kittens bij haar te drinken en lijkt ze heel snel te ademen. Ze heeft het warm, wat niet zo gek is met dit weer, dus ik haal zo een ventilator op bij een kennis voor wat meer koeling.
Ze loopt af en toe weg om de plassen en te poepen maar komt dan al snel weer terug. Op aanraden van de DA krijgt ze kittenmelk en kittenvoeding, wat ze enorm goed eet en drinkt.
Ze voelt wel iets warm aan, maar ik heb geen idee of dat koorts is of gewoon door de warmte komt. Ik heb helaas geen temperatuurmeter bij de hand.
Is er iemand die mij kan vertellen of het snelle ademen tijdens het drinken van de kittens normaal is? Misschien ben ik vreselijk overbezorgd maar zou het vreselijk vinden als er iets mis is.
als ze constant snel ademt/hijgt is het natuurlijk niet goed