Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
maar met mijn hoofd kan ik er helemaal bij.

Cassidy schreef:Zo heeft er ook een filmpje van een boxer pup met alleen twee voorpoten op FB gestaan, en daar is ook een hele discussie over geweest. Dier was vrolijk, wist niet beter, maar de meningen of het dier het verdiende om in leven te blijven of meteen maar afgespoten had moeten worden waren hier op Bokt ook te lezen.
[BB] Boxer pup zonder achterpoten
TurdusMerula schreef:Ik kan me helemaal vinden in jouw post... Ik denk dat het regelmatig gebeurd dat dieren dood beter af zijn dan 'tijdens of na het redden'. Voor een dier ben je met afmaken niet te vroeg maar kun je wel te laat zijn...
Ik weet echt niet of ik zo stoer zou zijn als het om mijn eigen beesten gaatmaar met mijn hoofd kan ik er helemaal bij.
![]()
Ongezonde dieren redden in het buitenland, terwijl er hier veel gezonde dieren in het asiel zitten bv, vind ik helemaal niet logisch. Net als ongezonde paarden redden...
Soms heb ik zelfs het idee dat er een soort 'groepsdruk' ligt op dieren 'redden' of stichtingen die dat claimen te doen, promoten...
Overigens ben ik vegetarier en ga bewust om met dierlijke producten.
Cassidy schreef:@ Nimfee, als jij een tweedehands dier gaat kiezen, kies jij dan een dier met een handicap of die niet zo mooi is door littekens of geamputeerde benen, of laat je die zitten?
dees_daan schreef:Cassidy schreef:@ Nimfee, als jij een tweedehands dier gaat kiezen, kies jij dan een dier met een handicap of die niet zo mooi is door littekens of geamputeerde benen, of laat je die zitten?
Vraag is niet voor mij maar zo zwart wit is het niet, is het dier met een handicap qua karakter precies wat je zoekt dan is het mooi als je daar doorheen kan kijken, kijk je eerst naar de handicap en dan verder dan ben je fout bezig wat mij betreft.