Ik loop elke dag in een natuurgebied met mijn honden en elke dag haal ik dus wel teken weg bij ze. Nu zijn er dit jaar wel erg veel teken en wil ik toch iets bij de honden gaan gebruiken, alleen kom ik allemaal goedjes tegen die vreselijk giftig lijken te zijn.
Je mag het niet met je blote honden aanraken, hond mag niet bij je op bed, oppassen met kinderen ect. Mijn honden spelen altijd met elkaar en rennen los en pakken elkaar met ravotten dus regelmatig ergens vast, ik wil dus niet dat bijv. de pipetten gevaarlijk zijn voor de andere hond met spelen. Een tekenband is geen optie omdat ze elkaar vast pakken bij de banden, ze hebben met losrennen ook nooit een halsband om.
Wie kent een goed middel wat geen kwaad dan als de andere hond de hond likt of hapt waar het goedje zit?
Bij ons bij de dierenwinkel heb je een tekenband(ziet er het zelfde uit als een vlooienband). Is niet duur en ik deed hem alleen om toen we dagelijks in het bos liepen en dan thuis af tegelijk met zijn halsband
WillemYntJee
Geplaatst: 06-06-14 18:42
Bravecto! Pil die 3 maanden werkt tegen vlooien en teken. Overigens nog niet bij alle dierenartsen te verkrijgen.
Paperboy
Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-14 19:45
WillemYntJee schreef:
Bravecto! Pil die 3 maanden werkt tegen vlooien en teken. Overigens nog niet bij alle dierenartsen te verkrijgen.
Dat klinkt interessant! Eens informeren bij de da, bedankt!
Zeker met kinderen en honden die veel zwemmen is t echt ideaal. Als je t omrekent per maand is t iets duurder dan de advantix maar geen geklooi meer met vloeistof die je moet verdelen en niet aaien enz.
Ik had voor lieke een seresto vlooienband gekocht en werkt echt super! Onze andere hond had hem niet om en kreeg steeds teken en lieke heeft dit jaar geen 1 teek gehad! Terwijl zij ook in het bos rent en door het hoge gras.
Action Vlooien en tekenspray ter bestrijding van vlooien en teken op honden en katten veilig in gebruik bij puppy's en kittens100 % natuurlijk 500 ml. 2,49. Het is Spiritus Saponatus, zeepspiritus, of verzeepte alcohol in.
Slieke
Geplaatst: 17-06-14 12:12
Ik heb mijn honden enkele weken geleden de Bravecto-pil gegeven en vrijwel meteen waren ze teken- (en vlooien-)vrij!! Ideaal daaraan is dat je het maar éénmaal in de drie maanden hoeft toe te dienen, ze gewoon mogen blijven zwemmen en het geen viezigheid op de vacht achterlaat. Ik was voor mijn drie honden (2 van 35 kg en 1 van 8 kg) ongeveer € 85,-- kwijt. Ik vind het echt een aanrader!!