Kat kan niet meer springen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Talida

Kat kan niet meer springen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 09:15

na een avondje verdwenen te zijn geweest kwam poezebeest gelukkig weer thuis. De volgende dag viel het me op dat ze niet meer op het aanrecht kon springen en dat ze links achter een wondjes had. naar de DA geweest, metacam mee gekregen, foto durfde ze nog wel mee te wachten. Poes loopt niet kreupel, alles doet het, ze geeft ook geen pijnreactie. Alleen springen gaat dus niet. Ze komt wel op de stoel omdat ze dan de voorpoten kan gebruiken, maar verder?
Iemand dit wel eens tegen gekomen?
Ze is deze week net 1 jaar geworden.

Gee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:35

Dat had een van mijn katten ook. Het viel me op dat hij de bank opkroop en daarbij inderdaad zich met zijn voorpoten optrok. Ik ben er niet mee naar de da geweest, omdat hij inderdaad niet kreupel liep. Na een week ging het al weer beter en na verloop van tijd is er niks meer aan de hand. Misschien een verstuiking of zo. Bij hem was het in ieder geval niet ernstig.

Talida

Re: Kat kan niet meer springen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 09:50

Ben zo bang dat ze zich buiten niet redt/wegkomt als het nodig is. Is nu bijna week geleden en ze zit al die tijd al aan de traumeel en metacam, dus dat baart me een beetje zorgen. Of misschien ben ik gewoon te ongeduldig of moet ik het gewoon loslaten. Bedankt voorje antwoord in ieder geval!

Gee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 11:32

Die van mij is gewoon elke dag naar buiten hoor, maar bleef dan in de eigen tuin. Waarschijnlijk gaat die van jou ook niet zo ver en ontwijkt daardoor zelf het (eventuele) gevaar zo veel mogelijk. Bekijk het gewoon nog even een weekje en bel anders de da voor advies.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 22:09

Als ze niet reageert op de pijnstillers zou ik toch nog een keer terug gaan naar de da.
En ik zou haar niet naar buiten laten gaan als ze niet kan klimmen ed. Bij gevaar kan ze dan niet wegkomen.

Ze geeft in elk geval duidelijk pijn aan.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 08:18

Is het al over? Een van onze katten, een kater, heeft dat geregeld gehad. Meestal had hij dan gevochten met andere katers (te zien aan wondjes e.d.) en was de dagen erna ontzettend stijf. Hij heeft ook wel eens gehad dat dergelijke bijtwonden van andere katten gingen ontsteken en hij zelfs nauwelijks meer kon bewegen zonder te grommen van de pijn.

Bij hem ging het na een paar dagen gewoon over.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 11:55

Heb het maar losgelaten. Ze kon de andere kat achterna en tegen de grond werken, en op de badrand springen. Korstje is van been af, misschien trok dat te veel? Ze kan als ze goed nadenkt ook weer op het aanrecht. Klimmen kon ze wel al die tijd. Heb buiten een trappetje gemaakt en raam open, dus ze kan naar binnen vluchten. Wondje maar nog even in de gaten houden tegen ontstekingen inderdaad.