Ik heb 4 ontzettend lieve en leuke konijnen, en ik wilde ze graag showen, samen met hun prachtige buitenhokken!
Eerst maar even voorstellen:
Snuf, Snuf komt uit de opvang. Ze was eerst gekoppeld met mijn andere ram, maar die is helaas nadat Snuf 6 maanden bij ons zat overleden. Omdat ik haar niet alleen wilde laten zitten heb ik Pip zo snel mogelijk bij zijn fokker gekocht, zodat ze toch een maatje had.
Dit ging gelijk goed, en ze zijn nog steeds happy met elkaar

Pip, ons dwergkonijntje, hij komt bij een fokker vandaan (waar de hokjes niet al te ruim waren, hij keek bij ons zijn ogen uit
). Hij is het vriendje van onze Snuf.
Jaap, Jaap heb ik van mijn neef overgenomen omdat hij en zijn vrouw geen tijd meer hadden voor Jaap.
Omdat Jaap en Snuf elkaar niet mochten en ik geen konijntjes alleen wilde hebben, heb ik Mocka uit de opvang gehaalt.
Jaap heeft een scheef bekkie, hij is uitgebreid door de dierenarts bekeken maar omdat hij goed eet en drinkt laten we hem niet inslapen zo lang het goed blijft gaan.

Mocka, mijn andere mooie konijntje uit de opvang. Mocka was heel schuw en bang voor andere konijnen omdat ze vaak door andere mannetjes is gebeten.
Toen we onze Jaap met haar gingen koppelen, heeft hij niks bij haar geprobeerd, sterker nog, hij ging zichzelf maar wassen

Zodoende Mocka maar meegenomen, en ze zijn helemaal naar elkaar gegroeit, waar je de 1 vind, zit de ander ook

Dan nu de hokken! In eerste instantie was de hele ruimte voor 2 konijntjes bedoelt.
Al heel snel daarna kwam Jaap erbij, maar omdat ik al een mannetje en vrouwtje had zitten kon hij er niet bij.
Toen hebben we het hok in 2en gedeeld en voor Jaap een vriendin gehaald.
Ik heb dus 2 koppels van 2 konijnen!
Mijn konijnen gaan élke dag, dus ook als het regent, om half 8 's ochtends naar buiten, en 's avonds rond half 11 weer naar binnen. 's nachts zitten ze in de hokken die in de rennen staan. (Dit doe ik omdat er nogal veel katten in de buurt rondlopen)

Het gedeelte waar ze zitten. Ze hebben zoals je kunt zien een afdak voor de regen en zon, en als het warm wordt krijgen ze er ook het roze schaduwdoek bij, ze hebben nog wel wat zonplekjes maar de meeste stukken zijn dus in de schaduw zodat het niet te warm wordt voor ze.

Het gedeelte van Pip en Snuf, ze hebben 2 tunnels, wat speeltjes, een nachthok en 2 fruitkistjes waar ze op kunnen zitten, en in eentje zit een opening zodat ze er ook in kunnen.

Het gedeelte van Mocka en Jaap, met 2 tunnels, wat speeltjes, ook een nachthok, nog een klein houten huisje waar ze in kunnen en een fruitkistje om op te zitten.
Binnen in de nachthokken hebben we hooiruifjes gemaakt, zodat ze er overdags en 's nachts bij kunnen.

En nog wat foto's van de konijnen:

Dat waren ze weer, ik ben heel benieuwd wat jullie van ze vinden!

nu hebben ze rond de 10 vierkante meter met zn 2en. Mooie ruimte hebben je nijnen! Ook echt schatjes zien ze eruit! de ene lijkt op een van mij