Mijn vier konijnen showen hun hok!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NorwayFjord

Mijn vier konijnen showen hun hok!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 10:55

Hallo!

Ik heb 4 ontzettend lieve en leuke konijnen, en ik wilde ze graag showen, samen met hun prachtige buitenhokken!

Eerst maar even voorstellen:

Snuf, Snuf komt uit de opvang. Ze was eerst gekoppeld met mijn andere ram, maar die is helaas nadat Snuf 6 maanden bij ons zat overleden. Omdat ik haar niet alleen wilde laten zitten heb ik Pip zo snel mogelijk bij zijn fokker gekocht, zodat ze toch een maatje had.
Dit ging gelijk goed, en ze zijn nog steeds happy met elkaar :)

Afbeelding

Pip, ons dwergkonijntje, hij komt bij een fokker vandaan (waar de hokjes niet al te ruim waren, hij keek bij ons zijn ogen uit :P). Hij is het vriendje van onze Snuf.
Afbeelding

Jaap, Jaap heb ik van mijn neef overgenomen omdat hij en zijn vrouw geen tijd meer hadden voor Jaap.
Omdat Jaap en Snuf elkaar niet mochten en ik geen konijntjes alleen wilde hebben, heb ik Mocka uit de opvang gehaalt.

Jaap heeft een scheef bekkie, hij is uitgebreid door de dierenarts bekeken maar omdat hij goed eet en drinkt laten we hem niet inslapen zo lang het goed blijft gaan.

Afbeelding

Mocka, mijn andere mooie konijntje uit de opvang. Mocka was heel schuw en bang voor andere konijnen omdat ze vaak door andere mannetjes is gebeten.
Toen we onze Jaap met haar gingen koppelen, heeft hij niks bij haar geprobeerd, sterker nog, hij ging zichzelf maar wassen :D
Zodoende Mocka maar meegenomen, en ze zijn helemaal naar elkaar gegroeit, waar je de 1 vind, zit de ander ook :)

Afbeelding

Dan nu de hokken! In eerste instantie was de hele ruimte voor 2 konijntjes bedoelt.
Al heel snel daarna kwam Jaap erbij, maar omdat ik al een mannetje en vrouwtje had zitten kon hij er niet bij.
Toen hebben we het hok in 2en gedeeld en voor Jaap een vriendin gehaald.
Ik heb dus 2 koppels van 2 konijnen!

Mijn konijnen gaan élke dag, dus ook als het regent, om half 8 's ochtends naar buiten, en 's avonds rond half 11 weer naar binnen. 's nachts zitten ze in de hokken die in de rennen staan. (Dit doe ik omdat er nogal veel katten in de buurt rondlopen)

Afbeelding

Het gedeelte waar ze zitten. Ze hebben zoals je kunt zien een afdak voor de regen en zon, en als het warm wordt krijgen ze er ook het roze schaduwdoek bij, ze hebben nog wel wat zonplekjes maar de meeste stukken zijn dus in de schaduw zodat het niet te warm wordt voor ze.

Afbeelding

Het gedeelte van Pip en Snuf, ze hebben 2 tunnels, wat speeltjes, een nachthok en 2 fruitkistjes waar ze op kunnen zitten, en in eentje zit een opening zodat ze er ook in kunnen.

Afbeelding

Het gedeelte van Mocka en Jaap, met 2 tunnels, wat speeltjes, ook een nachthok, nog een klein houten huisje waar ze in kunnen en een fruitkistje om op te zitten.

Binnen in de nachthokken hebben we hooiruifjes gemaakt, zodat ze er overdags en 's nachts bij kunnen.

Afbeelding

En nog wat foto's van de konijnen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat waren ze weer, ik ben heel benieuwd wat jullie van ze vinden! :)

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:05

Lief!

WinSel

Re: Mijn vier konijnen showen hun hok!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:04

Super mooi !! Menig konijn is hier verliefd op. Toppie !

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:09

Top! (Denk ik, ik zit niet zo in de konijnen)
Ook goed dat je ze op steen houdt. Ken iemand die haar konijn op gras hield. Konijnlief ging graven en ging ervandoor :+
Mooie ogen hebben je konijnen. Heel open, groot en glanzend <3

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:10

Mooi hoor! Leuke konijnen :)

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:13

Wauw, wat een paradijs voor jouw konijnen :j

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 22:47

Superbedankt voor de leuke reacties :D

Ik weet nog goed dat ik er nog 1 had en mijn moeder zei: We nemen er EEN bij...

Tsja en toen werd ook zij verliefd op ze :D

Vervolgens was het:
Ik bouw een ren voor die beesten en dan is het klaar...

Toen kwam er nog een afdakje bij, en tsja die fruitkistjes zijn ook wel leuk, en ja eigenlijk is het wel mooi om 2 dezelfde hokken te hebben en misschien is een schaduwdoek ook handig! :)*

Achja als de nijnen maar happy zijn, dat vind ik het belangrijkst..

lies1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:57

Zo ziet er goed uit zeg! Een konijnenparadijs *\o/*

Het houten huisje van Mocka en Jaap, staat hier ook in de ren :P Die hebben wij ooit meegekregen bij een kip haha. Mijn konijn springt er ook altijd op, en zoals te zien net als bij jou, knaagt hij de hele rand " leeg ". :')

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 23:01

Hahaha dat houten huisje heb ik van de collega van mijn moeder gekregen, haar konijn was overleden en ze wilde geen nieuwe (we hebben hem uiteraard helemaal gewassen en ontsmet).
Hij was al zo kaal haha. Ze vinden het idd heerlijk om er op te zitten en liggen, Jaap lag er vanmiddag helemaal languit op in het zonnetje :)

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 07:48

Wat een mooie konijnen en wat hebben ze het goed voor mekaar zeg! Super!

freshBOY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 20:23

Wauw, nou dat ziet er top uit zeg!! Ze treffen het maar bij jou, zien er ook erg tevreden uit op de foto's <3

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 20:26

Blarhiminn schreef:
Superbedankt voor de leuke reacties :D

Ik weet nog goed dat ik er nog 1 had en mijn moeder zei: We nemen er EEN bij...

Tsja en toen werd ook zij verliefd op ze :D

Vervolgens was het:
Ik bouw een ren voor die beesten en dan is het klaar...

Toen kwam er nog een afdakje bij, en tsja die fruitkistjes zijn ook wel leuk, en ja eigenlijk is het wel mooi om 2 dezelfde hokken te hebben en misschien is een schaduwdoek ook handig! :)*

Achja als de nijnen maar happy zijn, dat vind ik het belangrijkst..

Haha, ik ken het, het was eerst, mam mag ik een konijn, ja is goed als je erin gaat verdiepen. O mam ik moet 2 konijnen, oke dan, ren eraan hok erbij. even later, mm de paneelrennen zijn in de aanbieding. weer even later goh die ren is niet zo duur :Y) nu hebben ze rond de 10 vierkante meter met zn 2en. Mooie ruimte hebben je nijnen! Ook echt schatjes zien ze eruit! de ene lijkt op een van mij :)