Tips voor 4tal koppelen ( Konijnen )

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Tips voor 4tal koppelen ( Konijnen )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 19:45

Hallo.

Ik wil binnenkort van mijn 2 koppels een 4 tal gaan maken.

De ren moet nog aangepast worden, maar ik zou graag wat tips willen om het koppelen het beste aan te pakken. Konijnen koppelen heb ik veel ervaring mee, maar een 4tal nog niet....

Groetjes Nienke *\o/*

snowdon

Re: Tips voor 4tal koppelen ( Konijnen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 23:06

Waarom zou het koppelen van een viertal anders zijn dan een tweetal?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 06:01

de avond van te voren al alle nijnen alleen maar hooi geven ook voor die nacht. 's ochtends vroeg op volledig neutraal terrein koppelen en een emmer water met bakje op de pak zetten mocht er veel gevochten worden (dan dus nat gooien). Tijdens het koppelen gelijk ook op diverse plaatsen groenvoer en biks aanbieden en water. Daar moet dan niet om gevochten worden en nijnen die lekker eten zijn makkelijker dan nijnen die niets geen afleiding hebben.

Zelf moet ik binnenkort weer 1 jong aan mijn (nu) 3tal koppelen wegens overlijden van een nijn. Dit doe ik op mijn werk (pension, asiel). Eerst de stress van de autorit en daarna alles vreemd en vreemde geluiden. Heb daar eigenlijk alleen nog maar vrij makkelijke koppelingen mee gemaakt. Om 8 uur 's ochtends gaan ze dan bij elkaar en om 16.00 uur ga ik met de hele bups naar huis waar de ren al goed schoon staat te wachten. T/m 22.30 uur hou ik het in de gaten en daarna beslis ik gewoon bij elkaar laten of toch scheiden voor de nacht en 's ochtends terug naar mijn werk voor koppelen (dit is nog niet nodig geweest tot nu toe). Ik heb overigens ook al 4 + 2 gekoppeld en alles wat daar tussen zit. Nog maar 1x fout gegaan toen was degene die ik moest koppelen zelf er tussen gesprongen..... Nu zit degene die gekoppeld moet worden echt niet in de buurt van de rest, zelfs niet thuis om het te voorkomen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:31

Is niets anders dan twee konijnen koppelen. Het kan wel een grote orgie worden :+

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 09:44

Oke dus zoals ik nu hoor is het niks anders dan 2 koppelen :)

En ik hoor verschillende verhalen over een week op neutraal terrein laten en 1 dag en als je ziet dat het prima gaat gelijk in de ren.... Wat raden jullie aan