Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
jorika1986 schreef:Zou je het niet eerst kunnen proberen met een oppas/leen hond.
Van iemand die langere tijd op vakantie gaat en eigenlijk de hond niet mee kan nemen.
Kun je gelijk zien of dat het probleem van de huilende hond oplost ja of nee.
Als het tijdelijk in huis halen van een tweede hond helpt kun je nog een hond aanschaffen. Er zitten genoeg leuke honden in het asiel ook oudere honden.
Als het niet helpt zit je niet aan de tweede hond vast en gaat hij na een afgesproken periode weer naar z'n eigen baas terug.
mirriezz schreef:Je hebt ook een aantal hondenrassen die geschikt zijn voor allergische mensen. Zo uit mijn hoofd een labradoodle en een portugese truffelhond ofzo? Je zou er even op moeten googelen dan, maar er zijn een aantal geschikte rassen waar je dochter geen last van zou moeten hebben.
Maar klopt inderdaad, deze rassen KUNNEN hypoallergeen zijn. Cyella schreef:mirriezz schreef:Je hebt ook een aantal hondenrassen die geschikt zijn voor allergische mensen. Zo uit mijn hoofd een labradoodle en een portugese truffelhond ofzo? Je zou er even op moeten googelen dan, maar er zijn een aantal geschikte rassen waar je dochter geen last van zou moeten hebben.
Hahaha, denk dat je een waterhond bedoeld! Die heeft Obama ook!Maar klopt inderdaad, deze rassen KUNNEN hypoallergeen zijn.
Dan wss een waterhond ja. Ik heb ze niet, dus geen idee... weet alleen dat het bestaat en dat sommige mensen er echt heel gelukkig mee zijn! 
) bridgetF schreef:Volgend probleem:
Onze dochter heeft een lichte allergie voor honden.
Volgens de kno arts hoeft de hond niet weg, de kans dat ze er over heen groeit is groter bij dagelijks contact dan bij af en toe een keer in contact met een hond.
We moeten dus een hond hebben die niet tot weinig verhaard.
Dus zomaar een hondje uit asiel kan dus niet.
We kennen ook niet niemand, waarvan we een hond kunnen lenen.
Ik heb wel laatst het hondje in het huis van iemand anders met een ander hondje alleen gelaten.
Die mevrouw en ik hebben buiten geluisterd, we hoorden niks, maar dat was slechts een dik kwartier.
Je hebt Portugese waterhonden inderdaad, maar ook truffelhondjes (Italiaanse waterhond/Lagotto Romagnolo)
.