Franse Bulldog moeilijk te vinden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ladyloe

Franse Bulldog moeilijk te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 17:40

Sinds een aantal maanden woon ik op mezelf. Ik ben van huis uit altijd honden gewend. En ik mis het toch wel heel erg.
Kort om, in ga opzoek naar een hondje. Mijn voorkeur de Franse bulldog. Alleen ben ik niet opzoek naar een pup. Het liefst een bull van een jaar of ouder. Ik speur elke dag het internet af. En puppy's zijn er genoeg. En als ik een leuke zie en er op reageer krijg ik meestal wel een mail terug en daarna hoor ik niks meer.

Affin om een lang verhaal kort te maken, zijn er meer bokkers die een "oudere" Franse bulldog hebben gekocht? En zijn er nog tips waar ik eventueel nog kan kijken?

Nimfee

Re: Franse Bulldog moeilijk te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 18:10

Heb je al bij de rasvereniging geprobeerd? Je zou ook contact op kunnen nemen bij verschillende asiels in de buurt dat je opzoek bent naar een franse bulldog (of een kruising daarvan?). Meestal zijn de (makkelijkere) honden via internet allang weg en sommigen halen de site niet eens.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 18:17

Het asiel een mailtje sturen is wel een goed idee.

Het lastige met rasverenigingen is dat hun prijzen ontzettend hoog zijn. En ik kan en wil best wel wat uitgeven voor een hond maar €1000,- vind ik te veel.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 18:18

Je betaalt geen 1000 euro voor een herplaatser hoor. Meestal rond de 200-300 euro, misschien zelfs minder.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 18:21

Oke dan zal ik daar ook eens naar kijken

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 19:18

De afgelopen 2 dagen tijdens mijn bezoekjes aan de dierenarts (dienst op dierenambu) heb ik anders diverse franse bullen gezien. Heb er 4 gezien met 3 verschillende eigenaren en allen oogproblemen (grote problemen 1 was al geheel blind, 1 half en 1 met entropion. 1 was genezen van een hernia en 1 liep nog heel slepend doordat hij meerdere hernia's gehad had. Een ander met huid aandoening en 1 die het erg benauwd had.

Ik vind het een leuk ras maar dit bovenste maakt wel dat ik het echt niet zomaar aan zal schaffen. Oftewel let goed op bij de aanschaf dat de neus lang genoeg is en vraag na (ook bij de DA waar de hond bekend is) wat het verleden is op medisch gebied. Je hoort veel van hernia's bij dit ras.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 19:23

Mijn ouders hebben een superleuke herplaatser van toen 11 maanden gevonden via het herplaatsersgedeelte van het Franse buldoggenforum. Het is echt een geweldig hondje, hij heeft geen last van zijn ademhaling (snurkt ook niet :') ) maar is verder op en top bul, zowel qua karakter als uiterlijk. Hij is zo geweldig <3 Ik zou zeggen meld je daar aan en wacht wat er voorbij komt.. (er staat er momenteel ook 1 op ikzoekbaas.nl trouwens, vind hem niet heel knap maar misschien is ie wel leuk? :) )

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 19:38

Bedankt voor de reacties! Ik ga gelijk eens kijken :)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 19:42

Mijn nichtje fokt ook franse bullen. En ze krijgt ook wel eens bullen aangeboden die herplaatst moeten worden.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 19:44

Ja alleen die herplaatsers kan ik niet zo goed vinden. Want dat is juist waar ik naar opzoek ben :)

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 19:45

Beetje cru, maar de gemiddelde leeftijd van de Franse Bulldog is tegenwoordig ongeveer 5... Daarom zul je ze waarschijnlijk niet snel te koop zien staan als ouder dan pup, het ras is er gewoon te ongezond voor.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 19:52

Dat is wel een beetje overdreven ZoZenn :') niet per se van die gemiddelde leeftijd, die weet ik niet, maar dat het ras te ongezond is om uberhaupt herplaatsers te hebben is wel heel dramatisch, er komen er genoeg voorbij op het forum.

De gezondheid is wel voor mij (onder andere) een reden geweest om er zelf niet aan te beginnen (en het feit dat ze zo snel last hebben van de hitte/hun korte snuit). Die van mijn ouders zijn tot nu toe in goede gezondheid tot op hoge leeftijd geraakt en ook met de herplaatser lijken ze geluk te hebben, maar zelf vind ik het risico toch te groot. Hoewel ze zo geweldig zijn <3

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 19:55

Niet te ongezond om absoluut géén herplaatsers te hebben, maar wel zo ongezond dat ze niet snel te vinden zijn. Ik zou er inderdaad zelf ook niet aan beginnen om dezelfde redenen, zou niet graag zo snel weer afscheid moeten nemen. En dat van die gemiddelde leeftijd is helaas waar en bewezen :(.

Als je bijvoorbeeld zoekt op beagles vind je er honderden, super gezond ras.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 19:58

De Franse bulletjes zijn hartstikke leuke hondjes.

Alleen herken je de slechte hondjes ertussen meteen: zo'n ingedrukte neus dat ze hoogstens 3 of 4 x per dag uitgelaten kunnen worden naar een boompje in de straat. (vaak komen die uit Oost Europa ons land binnen)

En de goed gefokte zijn sowieso beter van bouw, hebben niet zo'n extreme neus en zijn sportieve en leuke hondjes die ook een goed uithoudingsvermogen kunnen hebben!

Dus ook al ga je voor een herplaatser, kijk uit dat je een goed en gezond bulletje treft.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 20:02

En het is zo jammer, want ik vind het de meest geweldige hondjes die er zijn... Enthousiast, clownesk, supergrappig en vooral heel erg lief... Ik ben ermee opgegroeid en ik denk dat ik altijd een liefde voor het ras zal houden.

Er zijn wel bewegingen binnen de rasvereniging om actief bijv. een snuit terug te fokken, dit is positief en als je zo'n hondje kan vinden, kan je misschien effectief nog iets bijdragen aan het verbeteren/herstellen van het ras :) Áls ik ooit nog een bulletje neem, zou het zo'n hondje zijn. Ze hoeven niet meteen uit te sterven, ik hoop (misschien naief) dat er verbetering op zal treden.

De herplaatser van mijn ouders is trouwens superactief, omdat hij geen last heeft met ademen heeft hij echt een bereconditie. Mijn ouders namen mede een bul omdat die niet zo actief waren :+ en nu moeten ze verplicht dagelijks langere tijd met hem naar het bos, anders is hij hartstikke hyper := Ik neem hem ook altijd mee als ik wegga met mijn eigen hondje, hij loopt probleemloos wandelingen van 4 uur over het strand bijvoorbeeld := Hij is vele malen actiever dan mijn eigen hond, terwijl ik bewust geen bul heb genomen omdat ik een hond met uithoudingsvermogen wou :P

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 20:16

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 21:11

Thanks Laptopmuis, maar hij kan niet met kleine kinderen. En mijn neefje van 3 komt nog al eens op bezoek.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 21:47

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 22:47

Dank je! Ja ik had ook al gezien dat die andere al weg was..

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 08:39

Op facebook is er een groep met 'platte snuiten zoeken thuis' ofzoiets in die trend :).
Daar komen vaak franse bulldogs voorbij.

Jankeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 08:51

Een franse bul...heerlijke hondjes. Ik ben er gek op!
Wij hebben een herplaatser gehad. Was bijna blind en had een lichte borsthernia. Toen ze 4 was moesten we haar in laten slapen. Ze kreeg een nekhernia. Het arme dier heeft liggen gillen van de pijn. Drie soorten pijnstilling door elkaar hielpen voor geen meter. Ook wandelen met warm weer was een ellende. Ze werd dan zo benauwd.
Bij mij komt geen franse bul meer in huis. De fokkerij van deze hondjes moet eens goed onder de loep worden gehouden want ons hondje is in deze klachten echt niet de enige. Hoe kleiner deze hondjes worden gefokt hoe meer het skeletje vervormd(misvormd) wordt.

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 15:19

Ik zou als ik jou was net NIET op zoek gaan naar een herplaatser in dit ras.
Zoals je de laatste tijd zelf wel gezien zal hebben zijn ze erg populair nu en staat er het ene broodfok nestje na het andere op marktplaats.
Die (en niet de gezonde honden van fokkers!) komen veel vaker terecht in asiel of worden aangeboden als herplaatser. Ik heb er zelf al meerdere gezien in het asiel waar ik werk.
Zo'n hondje wil je dus niet, ze hebben enkel problemen, te korte snuit, te kleine neusgaten, snel last van de rug,.. Noem maar op. Je gaat meer bij de dierenarts staan dan wat anders.

Zoek naar een gezonde hond en je gaat er veel meer plezier van hebben! :)
Mijne gaat gerust mee voor een wandeling van 2 uur als ik op stap ga met mijn paard, niets geen last van zijn ademhaling!
Is nu 4 jaar en nog nooit voor iets anders dan vaccinaties bij de dierenarts geweest.
En onze vorige FB is 10 jaar geworden, kerngezond en jammer genoeg moeten laten inslapen door kanker ;(

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 16:46

Ja als ik het voor het kiezen heb ga ik ook liever naar een erkende fokker en koop ik daar een pup.

Alleen denk ik dat het met mijn leefsituatie lastig is om een pup te nemen. Ik werk namelijk in de avond uren in een hotel. Nu zou ik 'm best mee kunnen nemen hoor. Maar dat gaat inhouden dat ik het beestje over al mee naar toe moet nemen. Naar m'n paard en naar m'n werk. Ik weet niet of een pup dat zo leuk vind, plus dan leert hij/zij ook niet om alleen te kunnen zijn. Of heb ik het nu helemaal mis?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:04

Op dierenasiels.com en ikzoekbaas.nl staan er zo nu en dan ook wel, fora en marktplaats ook. Dat ze er niet lang op staan is niet omdat ze niet oud worden maar omdat ze zo vreselijk leuk en vriendelijk zijn. Wie doet zo'n makkelijk hondje nou weg?

Mijn vorige bull was een keer weggelopen (hij was gaan winkelen bij de action) hadden ze hem voor de winkel aan een lantaarnpaal gebonden zodat de eigenaar hem goed zou kunnen zien. Na een uurtje vonden wij hem daar en in de tussentijd hadden zich al drie mensen gemeld die hem wel wilden hebben als er geen eigenaar werd gevonden.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 17:16

Ik heb geen haast om een hond aan te schaffen. Maar nu ik er zeker van ben dat ik het wil kan ik niet wachten haha.