Help! Kat heeft merel gevangen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xMercury

Help! Kat heeft merel gevangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 14:38

Daarnet kom ik beneden en zie ik dat onze kat achter een merel aan zat. Heb die onnozele kat meteen weggejaagd en de merel gevangen. Beest zat onder de tafel en zat er wat te trillen. Toen ik haar wilde pakken begon ze te schreeuwen en te fladderen.

Maar, wat nu? Vogel ziet er prima uit, ik zie geen verwondingen. Ze oogt fit en haar vleugels fladderen nog. Zal ik haar straks gewoon los laten een eindje verderop of...?

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 14:42

Gewoon weg laten vliegen als de merel niets meer mankeert.

Geryon

Re: Help! Kat heeft merel gevangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 14:45

Waar heb je haar nu dan? Ik zou haar in de tuin zetten en in de gaten houden. Wie weet vliegt ie meteen weg. Gaat het vliegen niet goed of zit ze er maar, even de dierenambulance bellen voor advies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 14:46

Loslaten, als er verder niks aan de hand is zal ze wegvliegen, vasthouden zorgt alleen maar voor stress.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 14:48

Zet het op een plek waar de kat niet zo makkelijk bij kan.
Een aantal weken terug zat er bij ons op het werk een merel in de kantine. Zat in elkaar gekropen tegen het raam aan en zat duidelijk diep in de stress.
Heb hem voorzichtig gepakt en buiten op een muurtje gelegd. Ik dacht dat hij wel dood zou gaan. Hij bleef doodstil liggen en ademde als een gek.
Maar toen wij de kantine weer uit kwamen na gegeten te hebben was de merel weg.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 14:59

Hadden wij ook een keer. We hebben de vogel op het dak van de garage gezet. Even later vloog hij weg.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 15:03

Dankjewel iedereen :) beestje is weer weg gevlogen gelukkig :D

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 15:10

Volgende keer kan je hem toch beter naar een vogelopvang brengen. In kattenslijm zitten namelijk ontzettend veel bacteriën. De huidjes van vogels zijn over het algemeen ontzettend dun, waardoor die bacteriën er gemakkelijk doorheen kunnen. Soms kan het ook zijn dat een kat een miniscuul wondje heeft gemaakt, waardoor je ook geen schade ziet. De bacteriën veroorzaken 99/100 x een bloedvergiftiging, waardoor uiteindelijk de vogel dood zal gaan. Bij de opvang kunnen ze daarvoor antibiotica geven ;)
Goed dat je wel wat geprobeerd hebt hoor!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 15:16

Isjtar schreef:
Volgende keer kan je hem toch beter naar een vogelopvang brengen. In kattenslijm zitten namelijk ontzettend veel bacteriën. De huidjes van vogels zijn over het algemeen ontzettend dun, waardoor die bacteriën er gemakkelijk doorheen kunnen. Soms kan het ook zijn dat een kat een miniscuul wondje heeft gemaakt, waardoor je ook geen schade ziet. De bacteriën veroorzaken 99/100 x een bloedvergiftiging, waardoor uiteindelijk de vogel dood zal gaan. Bij de opvang kunnen ze daarvoor antibiotica geven ;)
Goed dat je wel wat geprobeerd hebt hoor!

Weer iets geleerd, top :D

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 18:12

Idd volgende keer naar een vogelopvang gaan. Toen ik een vogeltje had gevonden, kon ik de dierenambulance bellen en zij hebben het vogeltje toen naar een vogelopvang gebracht.