Ik was gisteren met mijn moeder in de volkstuin, en toen was er iets heel geks. Er zat een kauw in de tuin, en hij leek absoluut niet schuw te zijn. Je kon hem gewoon aaien, hij ging op je schouder zitten, etc... Het leek erop dat het nog best een jonge vogel was, maar hij kon al wel vliegen.
Vandaag kwamen we weer in de volkstuin, en tot onze verbazing zat hij er nog steeds. Hij ziet er verder niet ongezond uit (al heb ik geen verstand van vogels), maar hij zoekt wel zijn eigen eten op enzo. Soms gaat hij even weg, maar na een tijdje komt hij weer terug, en blijft dan de hele tijd om ons heen hangen.
Nu is mijn vraag, wat moeten we ermee? Ik vind het een erg leuk beestje, maar ik wil hem ook niet afhankelijk van mensen maken (heb hem bijvoorbeeld niet gevoerd enzo), en ik weet niet wat goed en niet goed is voor zo'n dier. Hij lijkt niet gestrest, ook niet als je hem aanraakt enzo.
Zou je hem mee naar huis kunnen nemen (ik weet niet of dit goed is, want ik wil hem ook niet uit zijn eigen omgeving weghalen), en zou hij tam kunnen worden ofzo? Dat hij komt als je hem roept, dat soort dingen. Als een soort huisdier, maar dan anders.
Foto: