Meer bokkers met een Newfoundlander?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PollyPancake

Meer bokkers met een Newfoundlander?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 11:05

Hoi Bokkers!

Ik heb zelf een 3-jarige newfoundlander teef genaamd Bailey. Ik wil graag een topic voor alle newfoundlander eigenaren openen om gezellig over onze lieve beren te kletsen, maar ook om tips uit te wisselen over bijvoorbeeld vachtverzorging. Ik wil ook graag van andere newfoundlandereigenaren weten waarom je voor een newfie gekozen hebt en of je hier weer voor zou kiezen.

Ik zou zeggen: Brand los met alle verhalen over jullie newfies!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 11:09

Ik heb een New Foundlander gehad, een mooie bruine beer. We hebben haar helaas op 9 jarige leeftijd moeten laten gaan. Wanneer ik een bruine zie, mis ik haar gelijk weer.
Laatst bijgewerkt door Rienn op 30-05-14 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 11:12

Hierzo!
Onze Newfoundlander 'Julius' Loewie is nu 9 jaar oud(10 december), en echt een oud mannetje aan het worden. Helaas heeft hij een grasallergie waardoor zijn vacht een beetje lelijk is geworden.
Zijn vader is ZZ King, en hier heeft hij helaas een hele slechte eigenschap van overgenomen, namelijk voernijd. Hierdoor heeft hij mijn moeder, vader én zus al flinke wonden toegebracht, simpelweg omdat hij veranderd in een agressief beest als hij iets te eten heeft.
Wij zijn niet van die mensen die door één bijtincident meteen een hond afmaakt, want voor de rest is hij gewoon zoals een newf moet zijn, lief, aanhankelijk, zo gek als een deur en meent dat ie een schoothondje is.

Heb zo snel geen foto van hem op deze laptop, zal er eens eentje zoeken en dan stuur ik die wel in!
Edit:
Hier op hondentraining met mijn moeder:
Afbeelding

Rienn

Re: Meer bokkers met een Newfoundlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 11:18

Dat voernijd komt me bekend voor, had onze ook. Niet wanneer je haar eten gaf, maar wel wanneer zij eten vond en te dichtbij in de buurt kwam om het af te pakken.

En dat schoothondje, had nooit een dekentje nodig in de winter.... :)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 11:22

Rienn schreef:
Dat voernijd komt me bekend voor, had onze ook. Niet wanneer je haar eten gaf, maar wel wanneer zij eten vond en te dichtbij in de buurt kwam om het af te pakken.

En dat schoothondje, had nooit een dekentje nodig in de winter.... :)

Toevallig geen familie van onze hond dan? (vader ZZ King) Heb namelijk nog nooit een newf gezien die dat had/deed gehalve die van ons en alle anderen uit het nest.
Is ook geen typisch gedrag voor een newf over het algemeen.
Bij ons is het niet zozeer zijn voerbak inderdaad, die kan ik hem ook weer afnemen als het moet, maar iets 'lekkers', of iets dat hij gestolen/gevonden heeft? Blijf dan maar zo ver mogelijk uit zijn buurt..

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 11:30

Ik durf het niet te zeggen, heb me er nooit in verdiept en ook leeft ze helaas al een lange tijd niet meer. Haar fokker ken ik wel, zijn toevallig buren.
Ik zal je daar een pb over sturen.

Maar precies wat jij schrijft. Kon als ik wil mijn hoofd in de voerbak stoppen, maar te dichtbij wanneer ze iets gestolen/gevonden had, doe maar gewoon niet.

Ik durf ook niet te zeggen of de andere uit het nest dat ook deden. Wij hebben wel een tijd haar zusje in huis gehad omdat ze zwaar verwaarloosd was. Die hond had ook wel een kronkel, maar dat kon je haar niet kwalijk nemen.

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 11:36

wij hebben vroeger een Newfoundlander gehad, maar toen woonden we nog ergens anders. Toen we verhuisden naar een rijtjeshuis vonden we het zielig om hem daarin op te sluiten, dus hebben we hem aan een neef van mijn vader gegeven, waar hij lekker over het erf kon rennen. Ik had toen nooit veel met hem, maar sinds hij weg is miste ik hem wel.

Hij stonk al een poosje uit zijn mond vertelde die neef van mijn vader, maar op een dag wou Boris (zo heette hij) naar hem toe rennen, en viel hij zo dood neer. Hij had volgens mij kanker maar dat wisten ze van te voren nooit..heel triest

Hij was donkerbruin/zwart trouwens, echt een lieverd.

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 16:08

Zo, even weer een reactie. De laatste tijd erg druk gehad met school, dus eigenlijk niet genoeg tijd gehad om te reageren.

@SuperAssie: Leuke hond! 9 is al best oud voor een newfie, ook niet zo gek dat hij nu een oud mannetje begint te worden haha. De vader van Bailey is in goede gezondheid 12 jaar geworden, ik hoop dat die van jou ook zo oud mag worden! :-)

@Lisanne: wat zielig zeg, dat hij zo neer is gevallen! Dan schrik je toch even flink lijkt mij.

Dat van de voernijd bij Newfies herken ik totaal niet! Bailey geeft niet zo veel om haar eten, ook niet als het iets bijzonders is. Wij kunnen alles gewoon afpakken, hoewel ze botten e.d. tegenover de andere honden wel verdedigt. Maar dat mag ook vind ik, anders kan ze nooit eten. Het enige wat ik eigenlijk best irritant vind bij onze hond is dat ze altijd zo overenthousiast is naar andere mensen en honden. Ik kan haar ook niet los laten lopen in het bos als het druk is bijvoorbeeld omdat ze naar iedereen toe rent en niet iedereen dit natuurlijk leuk vindt. Als we met andere hondeneigenaren bij het water zijn blijft ze net zo lang vervelend doen totdat ze los mag en iedereen uitgebreid heeft begroet. Als ze dit heeft gedaan is het ook goed en luistert ze ook weer normaal, maar ze MOET eerst iedereen begroeten. Herkennen jullie dit en hebben jullie hier eventueel tips voor? Vooral mensen met kleine hondjes vinden het namelijk vaak niet prettig als er overenthousiaste newfoundlander van een kilo of 50 op ze af komt stormen.

*Edit*: Dit is Bailey:
Afbeelding
Afbeelding

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 18:32

Er is hier al een tijdje niet meer gereageerd, maar ik doe toch nog maar even een poging haha. Ik heb helaas net ontdekt dat onze Newfie vlooien heeft :( . Hebben jullie tips welk middel het beste werkt i.c.m. een lange newfoundlander vacht (bijv. shampoo werkt beter dan vlooienband ofzo)? Heb net al een pipetje Frontline combo tussen de schouderbladen gedaan, die hadden we nog liggen.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 18:40

Ik heb twee Newfoundlanders gehad en twee Landseers (verre familie).

Helaas zijn de omstandigheden niet meer zo dat wij een hond kunnen houden, die stille momenten wennen nooit.

Ik vond het geweldige beesten. Wij waren lid van een waterwerk-club en in de winter gingen we met de hele club wel eens wandelen door de duinen of het strand.

Onze honden hebben gelukkig nooit vlooien gehad, ik borstelde ze wekelijks goed, maar dat is er ook wel eens bij in geschoten en toen kwam ik echt niet meer door de klitten heen. Daardoor heb ik mijn reu eens laten scheren, maar dat zag er niet uit. Op zich keurig gedaan door de hondentrimster, maar het leek wel een mol met zo'n fluffy doffe vacht.

Ik heb ze nooit waaks gezien, de goedmoedigheid droop er van af. Maar ons is wel verzekerd dat ze dat wel waren als wij niet thuis waren. Onze eerste reu was goede maatjes met mijn paard, tijdens de bietencampagne haalde hij suikerbieten van de berg en bracht die naar mijn paard.

Touwtrekken was hun favoriete spel en alles wat met water te maken had.

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 22:26

Leuk dat je reageert Myca! Jammer dat je nu geen hond meer kunt houden.. je vorige honden klinken echt als leuke maatjes. Vooral dat je reu zulke goede maatjes met je paard was lijkt me echt leuk!

Waterwerk zouden wij ook heel graag willen doen! Helaas is de locatie van de NNFC die het meest dichtbij is alsnog een dik uur rijden en dat vind ik iets te gek.

Ik borstel meestal ook wekelijks, ook nog nooit eerder vlooien gehad tot nu. Scheren is inderdaad echt wel het laatste wat ik zou doen. Ze zeggen toch ook dat de vacht dan stugger terug groeit en nog sneller gaat klitten?

Onze hond is wel waaks, nouja in elk geval als de bedreiging op afstand is haha. 1 mei zijn wij verhuisd, we woonden buitenaf en wonen nu in het dorp zeg maar. Onze hond was helemaal niet gewend om andere honden en mensen langs het huis te zien lopen dus ze gromde echt naar alles in het begin haha. Nu doet ze dat gelukkig niet meer, blaffen doet ze sowieso amper.

Bailey's favoriete spelletjes zijn natuurlijk zwemmen, met mijn vriend spelen (achter elkaar aan rennen enzo haha) en knuffels onthoofden hahahaha.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 13:13

Mag ik me ook melden met een kruising?

Het is bijna overduidelijk dat hier NFL in zit... toch was moeders een echt blonde labrador en vaders een bruine labrador... hoe t kan geen idee... heb m naast een NFL gezet en t lijkt er verdraaid veel op!

Z'n naam is Lobbes... heeft wel Artrose in zijn linker elleboog, houdt van zwemmen, reu, lekker rustig maar zeker zn streken!

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 13:48

Natuurlijk mag je je ook melden met een kruising. Mag ik vragen waarom je denkt dat er Newfoundlander bij door zit? Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, want labradors en newfy's kunnen best veel op elkaar lijken qua karakter. Ze zwemmen allebei graag en het zijn zachtaardige honden. Het grootste verschil is dat een labrador een jachthond is en een newfy een werkhond. Vandaar dat ik heel erg benieuwd ben waardoor jij ervan overtuigd bent dat er newfoundlander bij door zit haha. Heb je een foto van je hond? Je maakt me nu wel nieuwsgierig :o

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 13:53

Ga straks even een foto zoeken.

Hij droogt precies t zelfde op na het zwemmen, heeft dezelfde vacht, uitdrukking in t koppie en tjah... Je moet echt de foto zien haha

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 13:57

Mn vader heeft een nf. Geweldig dier. Alleen nog beetje druk. Ze is nu een jaar, super lief maar als je binnen komt geeft ze je t liefst een lik over je gezicht :+

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:03

Ik meld mij ook hier. Wij hebben jarenlang newfs geshowd en een paar nestjes gefokt. In het verleden hebben wel zelfs wel 12 zwarte beren hier gehad. Op dit moment hebben we er nog 3, waarvan 1 bonte. De oudste is een zwarte teef en is nu 12, dan een zwarte reu die in november 8 wordt en de bonte is een reu die in december 6 wordt en uit ons laatste nest komt.

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 14:21

Ik ben benieuwd Adrienne!

Haha dat komt me nou helemaaaal niet bekend voor Smurvaas :+. Die van ons is inmiddels 4 en nog steeds zo enthousiast als er iemand binnen komt :D

Wow, 12 zwarte beren Caro! Waar laat je ze toch? Ik vind 1 wel genoeg eigenlijk :o. 12 is wel vet oud zeg, je zult vast wel iets heel goed doen dat ze zo oud is geworden haha.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:30

Begin vorig jaar hadden we er nog 5, 2 bonten en 3 zwarten maar de oudste hebben we vorig jaar op 13 jarige leeftijd laten inslapen en 1 van de 2 bonten (broer en zus) hebben we in maart in moeten laten slapen omdat ze een tumor op haar snuit had die niet verwijderd kon worden en alsmaar groter werd. Zij is maar 6 jaar oud geworden.
Bijna 5 jaar geleden heb ik mijn paard gekocht en sindsdien doen we niets meer met de honden, ze zijn gewoon aan het oud worden bij ons.

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:01

Toch goed om te horen dat dat niet alleen bij ons is dus _O-

wow 12!!

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:22

Dit is onze lobbes:
Hier is ie nog best jong... is denk ik 4/5 jaar geleden en hij is nu 8...
Afbeelding

En dit is ie samen met onze andere hond; Quibes een labrador x ridgeback.
Afbeelding

annemerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:26

BlondCowgirl schreef:
Er is hier al een tijdje niet meer gereageerd, maar ik doe toch nog maar even een poging haha. Ik heb helaas net ontdekt dat onze Newfie vlooien heeft :( . Hebben jullie tips welk middel het beste werkt i.c.m. een lange newfoundlander vacht (bijv. shampoo werkt beter dan vlooienband ofzo)? Heb net al een pipetje Frontline combo tussen de schouderbladen gedaan, die hadden we nog liggen.

Hier geen Newfoundlander, maar wel een hondje die last had van vlooien!
Wij hebben hiervoor pillen gekregen(comfortis) werkt echt super!!