Hoi medebokkers! Mijn kat deed net echt iets duper raars... Hij lag gewoon lekker op de grond waar die best vaak ligt en in een keer ging die super vreemd ademen het was een soort van kuchen hijgen het leek wel een beetje op hyperventileren. Ik ben er toen bij gaan zitten en hij liep gelijk van me weg alsof die alleen wou zijn, na een minuut hield het op en na een kwartier begon die weer! Ik maak me een beetje zorgen! Weet iemand wat dit is? Of heeft iemand hetzelfde meegemaakt? Verder heeft die geen vieze oogjes of een snotneusje het is gewoon zoals normaal.
Dat doen ze voor de haarballen, ziet er heel eng uit alsof ze stikken maar dat is normaal je kunt kattenras voor hem kopen of haarbal pasta. Gr. Claudia
Wil even zeggen dat je hiermee toch moet opletten vaak is het gewoon een haarbal, maar er kan ook meer aan de hand zijn. Twee van mijn katten deden exact hetzelfde als in het filmpje (niet in dezelfde periode), maar bij eentje bleek het een geïrriteerde keel door een bacterie (werd opgelost met antibiotica) en bij de andere bleek het een luchtweginfectie met vastzittend slijm (die rochelde ook wat meer, de andere kuchte droger), dit werd opgelost met antibiotica + iets dat het slijm losmaakte. Dus niet altijd per sé haarballen, helaas.
O ja, beide poezen waren gesteriliseerde, ingeënte en verder kerngezonde binnenkatten van respectievelijk 8 en 2,5 jaar oud.