Ervaring Hondenluiers gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

iEmmaaa

Ervaring Hondenluiers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 08:10

Hallo Allemaal!

Ik ben op zoek naar een oplossing voor een probleempje van mijn inmiddels bejaard wordende Jack Russel. Doordat ze aardig op leeftijd is ondertussen merkt ze het niet meer als ze moet plassen wanneer ze slaapt. Ze wordt dus niet wakker wanneer haar blaas aangeeft te moeten plassen, eigenlijk net als een klein kindje dus. Nu blijf ik de hele dag door maar kussens wassen, elke ochtend vind ik haar mandje helemaal nat en vaak tegen het einde van de avond nog een keer. Ze schrikt dan echt wakker en raakt zelfs een beetje in paniek maar dan is het al te laat en heeft ze al geplast :(:) .

Daarnaast is het ook nog eens lastig omdat ze overdag graag op de bank slaapt, zodat ze in de zon kan liggen, maar ook hier plast ze dan dus op. Haar afleren dat ze niet meer op de bank mag liggen vind ik eigenlijk geen optie, ze mag dit namelijk haar hele leven al.

Dus nu was ik eens op internet aan het rond kijken en kwam ik honden luiertjes tegen, maar ik vroeg mij dus af, heeft iemand hier daar ervaring mee? Werkt het ook echt, loopt de plas er niet gewoon langs? En is het wel comfortabel voor de hond? Ze is wel gewend om in de winter ook een dekje om te hebben omdat ze het anders te koud vind en niet naar buiten wilt.

Dus brand maar los! :))

Ps. Ze word meer dan genoeg uitgelaten dus hier kan het niet aan liggen. s'Avonds gaat ze rond 23.30 nog een keer naar buiten en word s'ochtends rond 8.00 weer uit gelaten maar toch haalt ze de ochtend niet droog.

KimD

Re: Ervaring Hondenluiers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 08:15

Als ze niet 24.7 omzijn werken ze goed, een hond die inmiddels overleden is droeg ze voor hetzelfde probleem, ook een teefje. En die dingen deden gewoon hun werk, het enige nadeel vond de eigenaar de kosten, dus hij is overgestapt op normale pampers en blijkbaar deed dat ook de truc!

Dus wellicht als je eens wilt proberen hoe ze erop reageert eens eerst pampers proberen?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 08:16

Je kunt ook gewone luiers gebruiken en daar een staartgat in knippen. Doe ik ook als mijn honden loops zijn, werkt prima :D

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 08:25

Okee ga ik dat eens proberen! Welke maat denk je dat zo'n hondje ongeveer moet hebben? :=

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 08:45

Als het op vaste plekken gebeurt kun je ook een puppytrainer neerleggen en haar daar op laten slapen. Zijn vierkante luiers. Ik gebruik ze voor mijn kater die af en toe naast de bak piest ;)

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 08:50

Ik zou voor de zekerheid even naar de dierenarts gaan met dit probleem.
Wij hadden dit probleem ook , met onze 14 jarige teef , bleek dat ze meer water dronk omdat ze chronische pancreatitis had. Hier krijgt ze nu enzymen voor , en ze is niet meer incontinent , omdat ze nu weer normaal drinkt. Dit was ons niet opgevallen omdat dit zich in 2 jaar ontwikkeld had , achteraf gezien....

Wat luiers betreft , wij gebruikten de snuggease , passen goed , wel wat prijzig , maar je kan er jaren mee doen.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 09:39

Bedankt voor de tips allemaal! :) Ik heb snel even bij de buurtsuper een mini pakje van 5 luiers gekocht om uit te proberen, ze heeft er nu even eentje aan om even aan te wennen maar ze vind het geen probleem geloof ik :=

@Nammie, misschien is dat inderdaad wel even verstandig om langs de da te gaan. Ik zal even kijken of ik voor na het weekend een afspraak kan maken :).

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 09:58

Mijn hond is ook niet volledig zindelijk door een ongeluk die zij heeft gehad en daardoor haar zenuwen beschadigd zijn. 's Nachts houdt zij het nooit helemaal droog, maar ik wil wel dat ze droog ligt. Ik heb een rond mandje voor in haar bench, daarin leg ik een diaper: Afbeelding, daaroverheen een fleece kleed. Urine zakt door het fleece heen in de diaper, en zo ligt mijn hondje toch altijd droog :) Elke dag een nieuwe diaper erin en een nieuw fleecekleed en klaar.

Als ik wegga doe ik haar een luier om. Ik heb gewoon een broekje voor als ze loops zijn gekocht, en daarin doe ik een maandverband (gewoon zo'n goedkoop, dik ding, die nemen veel vocht op). Werkt prima, maar ik heb een klein hondje die dus ook niet zo heel veel plast.

Overigens zou ik haar wél even helemaal laten onderzoeken door een DA! Veel drinken/veel plassen of onzindelijk zijn kan echt heel goed een medische oorzaak hebben!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:03

Je kunt volgens mij ook gewoon 'kraammatrassen' kopen, is denk ik goedkoper dan speciale puppymatrasjes en eigenlijk gewoon precies hetzelfde :D

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:05

MamaMiesje schreef:
Je kunt volgens mij ook gewoon 'kraammatrassen' kopen, is denk ik goedkoper dan speciale puppymatrasjes en eigenlijk gewoon precies hetzelfde :D

Dat is inderdaad gewoon precies hetzelfde! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:07

Mijn oma gebruikt gewone luiers voor haar border collie teef, werkt prima, ze doet dit elke nacht aan.
Wee alleen wel niet welke maat je dan moet hebben voor een JR :)

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:11

Misschien kan de dierenarts inderdaad wel wat betekenen met bijv. medicijnen. Ik ken een ouder teefje die veel baat heeft met een onderhoudsdosering propalin.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:15

Linea schreef:
Misschien kan de dierenarts inderdaad wel wat betekenen met bijv. medicijnen. Ik ken een ouder teefje die veel baat heeft met een onderhoudsdosering propalin.

Precies wat ik ook dacht :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:17

Er is ook medicatie die dit tegen gaat, ik ben even kwijt hoe het heet, even aan je da vragen

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 14:43

Heel erg bedankt voor de tips allemaal! :) Zoals ik zei ga ik na het weekend dan even een afspraak maken bij de da, tot die tijd laat ik haar even de luiertjes dragen :)