Ik ben op zoek naar een oplossing voor een probleempje van mijn inmiddels bejaard wordende Jack Russel. Doordat ze aardig op leeftijd is ondertussen merkt ze het niet meer als ze moet plassen wanneer ze slaapt. Ze wordt dus niet wakker wanneer haar blaas aangeeft te moeten plassen, eigenlijk net als een klein kindje dus. Nu blijf ik de hele dag door maar kussens wassen, elke ochtend vind ik haar mandje helemaal nat en vaak tegen het einde van de avond nog een keer. Ze schrikt dan echt wakker en raakt zelfs een beetje in paniek maar dan is het al te laat en heeft ze al geplast
. Daarnaast is het ook nog eens lastig omdat ze overdag graag op de bank slaapt, zodat ze in de zon kan liggen, maar ook hier plast ze dan dus op. Haar afleren dat ze niet meer op de bank mag liggen vind ik eigenlijk geen optie, ze mag dit namelijk haar hele leven al.
Dus nu was ik eens op internet aan het rond kijken en kwam ik honden luiertjes tegen, maar ik vroeg mij dus af, heeft iemand hier daar ervaring mee? Werkt het ook echt, loopt de plas er niet gewoon langs? En is het wel comfortabel voor de hond? Ze is wel gewend om in de winter ook een dekje om te hebben omdat ze het anders te koud vind en niet naar buiten wilt.
Dus brand maar los!
Ps. Ze word meer dan genoeg uitgelaten dus hier kan het niet aan liggen. s'Avonds gaat ze rond 23.30 nog een keer naar buiten en word s'ochtends rond 8.00 weer uit gelaten maar toch haalt ze de ochtend niet droog.

Ik heb snel even bij de buurtsuper een mini pakje van 5 luiers gekocht om uit te proberen, ze heeft er nu even eentje aan om even aan te wennen maar ze vind het geen probleem geloof ik
, daaroverheen een fleece kleed. Urine zakt door het fleece heen in de diaper, en zo ligt mijn hondje toch altijd droog