Stress van andere kat, wat nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brievenbus

Stress van andere kat, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 21:26

Hallo!
Mijn ouders hebben jaren geleden een poes uit het asiel gehaald, genaamd Poes. Een ontzettend lief dier, maar de jongedame is niet blij met kattengezelschap. Toch hebben mijn ouders besloten het te proberen met een andere poes uit het asiel, genaamd Siep. Ze hadden 2 weken tijd om aan elkaar te wennen, proeftijd van het asiel.
Siep is een mensenkat en kijkt totaal niet om naar Poes. Eerste dagen waren natuurlijk schrikken voor Poes maar het ging wonder boven wonder best wel goed. In de loop van de tijd konden ze redelijk met elkaar omgaan.
Maaaarrrr... Omdat Siep werkelijk Alle aandacht opeist, merken we dat Poes hier gestresst van wordt. Nu likt ze haar buik sinds kort helemaal kaal :n Mn ouders zijn gek met beide en weten geen raad. Ze hebben geopperd om Siep soms een tijdje 'met vakantie' te doen bij ons :+ (geen probleem voor ons of Siep).
Heeft iemand nog andere ideeën om het Poes wat makkelijker te maken??
Ps. Poes is gecheckt door de DA. En is verder gezond. Deze zei ook dat het stress was.

Ik hoop dat iemand goede hulp weet :o

dierenfan

Re: Stress van andere kat, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 06:03

je kan ook feremonen spray gaan gebruiken of Siep herplaatsen of besluiten om ze uit elkaar te halen. De ene mag bijv. 's mdidags in de kamer en de ander 's avonds. Echter dit lijkt mij voor beide katten geen prettige situatie. Persoonlijk zou ik door de zure appel heen bijten en Siep terug naar asiel of herplaatsen naar een plaats waar Siep het super goed heeft. Dit kan je Poes namelijk niet moedwillig aan doen is mijn mening.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 06:11

Leuk, wij hebben ook een 'Poes'! En ook Poes kan niet samen met één van onze andere katten.Ze werd iedere keer op gejaagd of ze vlogen elkaar in de haren, het werd zo erg dat Poes steeds terug kerende blaasontsteking kreeg van de stress, dus wij hebben ze uiteindelijk gescheiden.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 10:03

Ja, het scheiden had ik ook bedacht... Verder kan ik mijn ouders alleen maar raad geven, verdere beslissingen maken zij natuurlijk. Bedankt voor jullie reacties!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 10:07

Tja als jullie denken dat het echt door aandacht te kort komt, zullen je ouders toch Poes gewoon wat meer aandacht moeten geven.
Ik heb ook een kater die werkelijk alle aandacht opeist. Dit zorgt er voor dat onze andere kat (die er al was) idd gestresster werd.
Nu negeer ik af en toe de kater en als hij echt vervelend is gaat hij weleens in het achterhuis zodat ik de poes alle aandacht kan geven en even een poosje met haar kan spelen of gewoon kroelen. Als hij er bij is laat de poes zich alle kaas van het brood eten hoor.

Ik doe dit echter niet dagelijks want Poes moet ook gewoon weten dat spelen of kroelen met de kater er bij geen reden is tot stress. Het gaat steeds beter, als ze haar individuele aandacht maar genoeg krijgt.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 17:52

Oh echt? Dat werkt wel? Ik zal het er met ze over hebben :j
Verder nog iemand ideeën?

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 18:23

Geen stress meer...
Helaas is Siep overleden bij een auto ongeluk vorige week.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 18:32

och meid sterkte Y;(

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 18:44