Mijn ouders hebben jaren geleden een poes uit het asiel gehaald, genaamd Poes. Een ontzettend lief dier, maar de jongedame is niet blij met kattengezelschap. Toch hebben mijn ouders besloten het te proberen met een andere poes uit het asiel, genaamd Siep. Ze hadden 2 weken tijd om aan elkaar te wennen, proeftijd van het asiel.
Siep is een mensenkat en kijkt totaal niet om naar Poes. Eerste dagen waren natuurlijk schrikken voor Poes maar het ging wonder boven wonder best wel goed. In de loop van de tijd konden ze redelijk met elkaar omgaan.
Maaaarrrr... Omdat Siep werkelijk Alle aandacht opeist, merken we dat Poes hier gestresst van wordt. Nu likt ze haar buik sinds kort helemaal kaal
Mn ouders zijn gek met beide en weten geen raad. Ze hebben geopperd om Siep soms een tijdje 'met vakantie' te doen bij ons
(geen probleem voor ons of Siep).Heeft iemand nog andere ideeën om het Poes wat makkelijker te maken??
Ps. Poes is gecheckt door de DA. En is verder gezond. Deze zei ook dat het stress was.
Ik hoop dat iemand goede hulp weet