Schapenvet bonbons hoeveel voeren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Schapenvet bonbons hoeveel voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 12:06

Voor mijn Labrador x Duitse staande die mega veel verhaart en ook heel snel last heeft van huidirritaties wil ik schapenvetbonbons aanschaffen. Nu kan ik alleen nergens vinden hoeveel je hiervan moet geven per dag. Het is een reu van 33 kilo en super op gewicht, wil hem niet dikker hebben. Hij krijgt meer dan voldoende beweging elke dag.

Ook mijn chihuahua zou er dan wat van krijgen(nu bijna 2 kilo).
http://www.schecker.nl/DOGREFORM-bonbon ... &ci=001425

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 13:09

simpel.. niet geven
hij is goed op gewicht hoeft niet zwaarder zeg je.. waarom wil je dan schapenVET bonbons geven?
veel beter voor de huid is visolie
en je voer goed onder de loep nemen

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 13:11

Ik ga niet over op ander voer. Mijn vraag is enkelt wat een normale hoeveelheid is om van deze bonbons te geven, 1/2, 1, 2. Mijn mening is als je iets in mate geeft zal een hond daar niet 5 kilo van aankomen gelijk.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 13:13

Wij geven de mini 1 stuk per dag per hond. Ze vinden ze super lekker en zou goed zijn voor vacht en tegen vlooien en teken.
Of het hierdoor komt, weet je dan weer niet, maar ze hebben nog nooit vlooien gehad en weinig teken :D
Als ik het goed zeg is hierbij 1 bonbon voor een hond tot 10 kilo. Onze hondjes zijn iets zwaarder, maar ik geef er 1 per dag.
Die grote bonbons zou je eens op de verpakking moeten kijken, maar ik zou er daarvan 1 per dag geven aan jouw hond.

http://www.biofooddiervoeding.nl/honden ... -mini.html
Laatst bijgewerkt door Kentaro op 23-05-14 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 13:13

je wil hem toch niet dikker hebben?
ik zeg niet dat je over moet op ander voer (even goed lezen he ;) )

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 13:16

Kentaro schreef:
Wij geven de mini 1 stuk per dag per hond. Ze vinden ze super lekker en zou goed zijn voor vacht en tegen vlooien en teken.
Of het hierdoor komt, weet je dan weer niet, maar ze hebben nog nooit vlooien gehad en weinig teken :D
Als ik het goed zeg is hierbij 1 bonbon voor een hond tot 10 kilo. Onze hondjes zijn iets zwaarder, maar ik geef er 1 per dag.
Die grote bonbons zou je eens op de verpakking moeten kijken, maar ik zou er daarvan 1 per dag geven aan jouw hond.

http://www.biofooddiervoeding.nl/honden ... -mini.html

Bedankt.
Sem is voor zijn vacht al is bij de dierenarts geweest en heeft geen allergien maar is erg gevoelig. En las er veel positieve verhalen over over deze bonbons en de vacht van de hond. Ik heb degene met zalmolie besteld niet die met knoflook die ook handig is voor teken en vlooien.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 13:19

Als je hem voornamelijk voor de vacht kiest, zou ik ook zeker voor de zalm gaan!
Hoop dat hij er baat bij heeft!!
(je hebt het ook vloeibaar voor over het eten, maar ik vind de bonbons prettiger geven :) )

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 13:20

Wij gaven de Jack Russell ook eentje per dag, en het werkte best goed!

Suus___

Re: Schapenvet bonbons hoeveel voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 13:24

Het staat op de verpakking.
Ik heb ze ook aan m'n lab gevoerd maar die bleek een graan allergie te hebben waardoor de vachtproblemen en jeuk ontstonden die kreeg nu vlees en geen problemen meer dus kan t niet voor je zin. Maar dacht 1 maxi uit m'n hoofd

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 13:28

Suus___ schreef:
Het staat op de verpakking.
Ik heb ze ook aan m'n lab gevoerd maar die bleek een graan allergie te hebben waardoor de vachtproblemen en jeuk ontstonden die kreeg nu vlees en geen problemen meer dus kan t niet voor je zin. Maar dacht 1 maxi uit m'n hoofd

Super dan zal ik wanneer ze binnen zijn dat wel zien. Bij de beschrijving stond veel maar niet welke hoeveelheid te geven vandaar.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 13:30

Ja klopt, raar eigenlijk.
Je hebt de maxi genomen? Want dan zou ik met de chi wel opletten

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 13:31

Suus___ schreef:
Ja klopt, raar eigenlijk.
Je hebt de maxi genomen? Want dan zou ik met de chi wel opletten

Snij hem wel door 4e voor de chi :j Elke dag 1/4 denk ik.
Zijn volgens mij inderdaad de maxi, waren geen meerdere soorten van mini of groot.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 17:33

"Schapenvetbonbons" wat een briljante uitvinding!
Ik wilde dat ik er op gekomen was, piepkleine stukjes schapenvet mooi verpakken, snufje knoflook erdoor en peperduur verkopen.
Dat spul kost hier weinig, is eigenlijk slachtafval, het wordt wel in verschillende zaken verwerkt maar het aanbod is véél groter dan de vraag.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 21:31

Kuggur schreef:
Ik wilde dat ik er op gekomen was, piepkleine stukjes schapenvet mooi verpakken, snufje knoflook erdoor en peperduur verkopen.
Dat spul kost hier weinig, is eigenlijk slachtafval, het wordt wel in verschillende zaken verwerkt maar het aanbod is véél groter dan de vraag.

Nou geweldig en briljant antwoord hoor. Applaus.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:34

je kuntt ook gewoon schapenvetkorrels kopen bij de dierenwinkel, veel goedkoper en net zo goed...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 22:30

Marlis schreef:
Kuggur schreef:

Nou geweldig en briljant antwoord hoor. Applaus.

Beetje een zuurbekje hé?
Billy begrijpt de punt van mijn post, er is op veel goedkopere wijze aan prima schapenvet voor je hond te komen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 22:39

Tuurlijk, Billy heeft meerdere honden, dan leer je dat soort gekkigheid wel af :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 22:42

Billy schreef:
Tuurlijk, Billy heeft meerdere honden, dan leer je dat soort gekkigheid wel af :D

En waarschijnlijk ook paarden, dan moet je al helemaal op de kleintjes letten :D

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 22:42

eentje maar, maar dies wel groot, pfoe!! :D

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 22:45

Hier ook wel eens geprobeerd maar zonde van je geld. Gelukkig vinden bijna alle honden ze heerlijk dus ze genieten er wel van. Gewoon een scheutje olijfolie over het eten werkt ook prima. De tip om graanvrij te voeren werkt bij ons ook heel goed. Er zijn ook brokken zonder graan als je niet vers wil voeren.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 00:12

Billy schreef:

Wij hebben er 4 rondlopen ;)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 00:42

Kuggur schreef:

Struikel jij ook niet over een schaap als je de deur uit loopt >;) ?
Ik moet in de Nederlandse dierenwinkels een beetje normaal geprijsd schaap nog tegenkomen, schapenvetkorrels ook nog nooit in de winkel gezien echt alleen die bonbons, voor onze hond doet schapenvet ook niet zoveel trouwens. Sprong er maar een slimme ijslandse boer in dat gat in de markt trouwens, de lamsoren komen onze hond onderhand de oren uit geloof ik :P

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 01:13

Wat een gezelligheid hier.......... := >;)

TS, je hebt het idd ook vloeibaar in flacons zitten, is helemaal niet duur en werkt echt net zo goed. Ons Franse Bulletje krijgt het met regelmaat een scheutje over het voer heen, blijft goed plakken aan de brokken (of wat je dan ook mag voeren) en ze vinden het erg lekker :j
Er wordt geadviseerd om af en toe een 'kuur' te doen, bijv. maandje wel geven, en dan weer een maandje niet.

Als je persé de bonbons wil, prima, maar ik zou 't onzin vinden. Vloeibaar is makkelijker geven, net zo lekker/gezond, goedkoper én veel makkelijker te verkrijgen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 07:57

Kuggur schreef:
Billy schreef:

Wij hebben er 4 rondlopen ;)

Ik 8 en af en toe een nest pups

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 08:05

Ik haal schapenvet bij de Turkse slager,vers van het mes. Geef ze elke dag een stukje.