De afgelopen 2 á 3 weken is het gedrag van één van mijn poezen drastisch veranderd en ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet.
Ik heb twee poezen, Pluk (8) en Senna (9). Senna heb ik 1 jaar langer dan Pluk, die kwam er dus later bij.
Senna is geholpen en Pluk niet. Pluk is niet geholpen omdat we er ooit een nestje van wilden. Dat is nooit wat geworden, daarna kon ik het financieel niet opbrengen.
Ik heb nu wat geld apart gezet en ze kan binnenkort geholpen worden, dat stond al op de planning.
Sinds de laatste krolsheid van Pluk lijkt het mis te gaan. Het begon met het aanvallen van Senna tijdens het brokjes geven. Vlees geven ging wel goed.
Ik heb bakjes uit elkaar gehaald, ze apart eten gegeven en dat ging even goed.
Gisteravond is er iets gebeurd wat ik niet gezien heb, maar had twee bloedende katten en bij de eetplaats lijkt het wel slagveld. Overal bloedspatten en beste veeg bloed op de deur.
Ik heb ze uit elkaar gehaald en vanochtend weer bij elkaar gedaan, maar het ging vrijwel gelijk weer mis. Het lijkt wel of ze Senna niet meer herkend.
Pluk begint dan gelijk met aanstaren, janken en grommen en Senna vliegt onder ons bed. Ik geef een waarschuwing door mijn stem te verheffen en Pluk wordt dan ook agressief naar mij toe.
Ze heeft me overigens nooit aangevallen of gekrabd.
Wat moet ik hier nu mee? Ik ben radeloos want dat de katten niet meer samen kunnen kan natuurlijk niet. En kan dit komen doordat ze niet geholpen is, moet ik denken aan iets hormonaals?