Maar eerst even een foto van mn andere twee dames.
Bambi (2 jaar)

Moortje, (ook 2 jaar)

Ik hoop heel snel een goede mooie grote kooi te vinden want ze krijgen echt elke kooi stuk.. ook in deze zitten flink wat happen.
Moortje lijkt wat dun in de vacht te zitten maar dat is veroorzaakt door haar zus Bambi die na het afscheid van haar baby's vorig jaar heftige poetsdrang heeft gekregen. Ze wast zich zelf overmatig maar ook Moortje tot kale plekken aan toe. Dierenarts zegt dat ik er helaas weinig aan kan doen. Gewoon veel aandacht en afleiding geven. Dus dat probeer ik. En dit is mijn nieuwste dame genaamd Jula

Het is de bedoeling om een nestje met haar te fokken als ze oud genoeg is. Ik heb jaren lang ratjes gefokt maar op een gegeven moment moest ik er mee stoppen. Mijn 'lijnen' zijn wel bij een andere fokker in stand gehouden en daar komen Moortje en Bambi ook weer uit. Bambi heeft vorig jaar een nestje gehad en een van de zoons zit bij een vriend van me. Die is nu een jaar en mag dan binnenkort op date met Jula

Gelukkig ontfermd Bambi zich dan ook over Jula. Moortje heeft helaas wat minder klik met haar.. (vandaar het hapje in haar oortje) Maar gelukkig is het inmiddels een stabiele groep van 3.
Lieffie he?
Wel een tijd lang gehad. Dat ik dus zelf een mannengroep had. Het is puur voor de hobby en omdat ik graag die '11 jaar investering in gezonde dieren' graag in stand wil houden. Ik heb destijds alles bijgehouden en weet dus ook tot flik wat generaties terug waar ze vanaf stammen
, ontwikkeld zich goed, was de grootste dame van het nest en heeft een super leuk karakter. Absoluut niet bang en ze komt graag bij je zitten. Ook heeft ze zich heel goed aangepast toen ze bij mijn twee dames kwam. Op kleur fok ik eigenlijk niet maar door dat er zo af en toe eens een ander kleurtje aan mijn lijn is toegevoegd zou er uit deze combinatie nog best leuke verrassingen kunnen komen. Jula is trouwens niet zwart maar Mink. Ze was als ritten nog vele male lichter maar ze is echt heel donker van kleur geworden. (Wat ik super mooi vind) 
. Grappig ook Moortje, zo heette onze vorige rat ook.