Kennel de Heidehoeve?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki__

Kennel de Heidehoeve?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 19:36

Hallo!

Wij gaan onze roedel uitbreiden en hebben ons oog laten vallen op een leuke kruising pup in Friesland.
Echter vind ik nogal wat verontrustende berichten over fokkers in Friesland (broodfok). De kennel waar de pup verblijft heet de Heidehoeve. Nu kan ik weinig vinden over deze kennel, maar kom ik over het dorp (Twijzelerheide) wel weer een hoop negatieve berichten tegen.
De rit ernaar toe duurt 3 uur. Nu vinden we dit absoluut geen probleem, maar sla ik over als blijkt dat het om een broodfokker gaat.
Mijn parner zegt dat ik beren op de weg zie -O- , wat natuurlijk ook zo kan zijn, maar wil het zekere voor het onzekere nemen.
Wie o wie in/rondom Friesland kan mij vertellen dat het gewoon een hobby fokker is en ik gewoon morgen kan gaan kijken :Y)

Mag natuurlijk ook via PB.

Bedankt!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:18

Kennel "De Heidehoeve" te Twijzelerheide
Stuolwynderspaed 3, 9287NG Twijzelerheide De onderneming Kennel "De Heidehoeve" is gevestigd op Stuolwynderspaed 3 te Twijzelerheide en is actief in de branche Groothandel in levende dieren. Het bedrijf is bij de kamer van koophandel geregistreerd onder kvk nummer 01070825 en is gelegen in Twijzelerheide in de gemeente Achtkarspelen. Bij Kennel "De Heidehoeve" zijn tussen de 2 en 5 personen werkzaam.

is deze hem??

bij Groothandel in levende dieren ga ik toch een gevoel krijgen dat ze dus veel dieren verhandelen.

heb je de advertentie van marktplaats? als je op hun naam klikt krijg je dan meer hondenrassen te zien?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:26

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 20:34

kimmie261 schreef:
Kennel "De Heidehoeve" te Twijzelerheide
Stuolwynderspaed 3, 9287NG Twijzelerheide De onderneming Kennel "De Heidehoeve" is gevestigd op Stuolwynderspaed 3 te Twijzelerheide en is actief in de branche Groothandel in levende dieren. Het bedrijf is bij de kamer van koophandel geregistreerd onder kvk nummer 01070825 en is gelegen in Twijzelerheide in de gemeente Achtkarspelen. Bij Kennel "De Heidehoeve" zijn tussen de 2 en 5 personen werkzaam.

is deze hem??

bij Groothandel in levende dieren ga ik toch een gevoel krijgen dat ze dus veel dieren verhandelen.

heb je de advertentie van marktplaats? als je op hun naam klikt krijg je dan meer hondenrassen te zien?

Klopt, dat zijn ze.
Ik weet niet wat er wordt bedoeld met de term 'groothandel in levende dieren'.
Op marktplaats verder geen andere adverenties, ook google levert geen berichten op waar ik veel mee kan. Alleen maar manieren om ze te berijken.

@ sallandaval, op die link ben ik ook gestuit. Dit gaat alleen over het dorp Twijzelerheide, niet specifiek over de 'kennel'.
Ik vind het zo lastig!

Billy

Re: Kennel de Heidehoeve?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:35

Ik denk dan waar rook is, is vuur. Ik zou geen 3 uur rijden voor zo'n onzeker verhaal, je moet ook nog weer terug...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:45

Is dat een kruising stabij labrador?
Daar staat bij dat ze aangesloten zijn bij de VBK, de vereniging Beroepsmatige Kennelhouders.
Daar zijn de meeste broodfokkers bij aangesloten....

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:07

Nikki__ schreef:
@ sallandaval, op die link ben ik ook gestuit. Dit gaat alleen over het dorp Twijzelerheide, niet specifiek over de 'kennel'.
Ik vind het zo lastig!

Er staat ook dat er meerdere broodfokkers zitten in die buurt en dat ze al eerder een verbod hebben gehad in 2004 wegens malafide hondenhandel: http://www.rvdj.nl/2004/76 de websites die eerder werden gebruikt zijn nu inderdaad weg maar schijnbaar gaat de handel gewoon door, alleen nu via marktplaats onder fictieve namen.

9 advertenties op marktplaats voor pups in twijzelerheide, een dorp met 1900 inwoners. Mijn moeder woont in een dorp met evenveel inwoners: 0 advertenties met pups daar. Ons dorp (10.000 inwoners) 3 nestjes. De stad Zwolle (123.000 inwoners) 7 nestjes.

Need I google more?
Laatst bijgewerkt door sallandval op 22-05-14 21:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 21:07

Klopt Billy, dat is de advertentie.
Dat wist ik helemaal niet, wilde net vragen of dat dat juist geen positief punt was.

Kennel bestaat sinds 1995 onder de naam Heidehoeve, maar kan onder de kennelnaam specifiek niets vinden? Qua broodfoker berichten o.i.d.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 21:30

sallandval schreef:
Nikki__ schreef:
Ik vind het zo lastig!

Er staat ook dat er meerdere broodfokkers zitten in die buurt en dat ze al eerder een verbod hebben gehad in 2004 wegens malafide hondenhandel: http://www.rvdj.nl/2004/76 de websites die eerder werden gebruikt zijn nu inderdaad weg maar schijnbaar gaat de handel gewoon door, alleen nu via marktplaats onder fictieve namen.

9 advertenties op marktplaats voor pups in twijzelerheide, een dorp met 1900 inwoners. Mijn moeder woont in een dorp met evenveel inwoners: 0 advertenties met pups daar. Ons dorp (10.000 inwoners) 3 nestjes. De stad Zwolle (123.000 inwoners) 7 nestjes.

Need I google more?

Thanks voor het meedenken/zoeken! Ze zullen vast slachtoffertjes gemaakt hebben, jammer dat hun kennelnaam niet negatief eruit komt, zou het een stuk makkelijker maken om te voorkomen dat er nog mensen pups daar kopen.

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:53

http://www.koophiernooiteenpuppy.com/kl ... r-fokkers/

Ze staan niet op deze site in ieder geval, maar de regio heeft inderdaad niet een hele goede naam, maar dat betekent niet dat ze allemaal broodfokkers zijn.

Je kunt anders ook eerst even bellen met deze mensen?

Zou ik via pb mogen weten om wat voor pup het gaat en wat ze vragen qua prijs?
Zijn de pups geënt, gechipt en gecontroleerd?

Zo niet, dan niet kopen!
Als het een nestje is bij iemand thuis, dan zijn ze vaak wel goed geënt, gechipt enz, want die mensen doen dat voor de leuk en niet voor het geld.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 22:59

Een geregistreerd bedrijf voor de handel in levende dieren en dan een kruising aanbieden. Voor mij is dat 1+1=2.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 20:05

Alleen rashondenfokkers hebben officiële kennelnamen, de rest verzint ze zelf en zijn niet geregistreerd of controleerbaar. Waarom bij een handelaar kopen?

Alle pups moeten tegenwoordig vd wet gechipt zijn.

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:14

Biepmiep schreef:
Alleen rashondenfokkers hebben officiële kennelnamen, de rest verzint ze zelf en zijn niet geregistreerd of controleerbaar. Waarom bij een handelaar kopen?

Alle pups moeten tegenwoordig vd wet gechipt zijn.

En dat chippen gebeurt dus eigenlijk niet bij de handelaren :Y)

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:29

Nee maar is niks bijzonders gechipt zijn. Dat is verplicht. Wel ge-ent zijn. Mag je soms ook zelf doen als koper van niet rashond.

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:18

Nee, vanaf het voorjaar van 2013 wordt elke eigenaar verplicht zijn hond binnen 7 weken na geboorte te laten chippen. De eigenaar moet onder meer zijn naam, adres en woonplaats registreren. De gegevens van de eigenaar worden opslagen in een databank. Met deze gegevens kunnen toezichthouders mogelijke illegale handel of fokkerij opsporen of nagaan of iemand bedrijfsmatig handelt in honden.

En bij mij gaan pups pas met 8/9 weken naar een nieuwe eigenaar, dus fokker moet ze laten chippen.

Volgens het honden/katten besluit, dus bij beroepsmatige fokkers, moet de pup zijn eerste inenting krijgen voor 7 weken leeftijd.

Deze mensen zijn bij mijn weten beroepsmatige fokkers, dus moet deze pup geënt en gechipt zijn.
Maar wat ik in de praktijk ervaar is dat veel 'fokkers' dat niet eens doen.

Correct me if i'm wrong :Y)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:36

tegenwoordig chipt men echt wel. Geen enkele DA die nog ent en niet chipt na deze regeling volgens mij (denk dat er zelfs meldingsplicht ibj zit maar geen idee hoor ik fok niet).

Overigens de meest rare mensen hier in de buurt die wel degelijk broodfokken of gewoon echt een oeps nest hadden door rariteiten uit te halen hebben tegewnoordig allemaal gechipte pups. Ook hun ontkomen er niet aan tenzij ze niet enten.

Echter bij een geregistreerde groothandel in dieren zou ik geen kruising pup weg halen. Heb nog niet 1 groothandel in dieren mee gemaakt die netjes met de dieren om gaat. Daarnaast zou ik er ook op letten als ze een schriftelijke garantie mee geven weet ook wel dat het fout zit dat doen alleen broodfokkers maar en die erkenning is idd een erkennig waar broodfokkers bij aangesloten zijn.

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:10

Waarom heb ik hier dan regelmatig een niet gechipte pup op de praktijk????

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:32

Martinedd schreef:

Van mensen die een nestje gefokt hebben en er waarschijnlijk de ballen verstand van hadden :+

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:57

broodfokkers chippen gewoon hoor, bovendien kopen ze ook Nederlandse nestjes op en fokken ze ook wel zelf. De nestjes komen dus niet allemaal uit hongarije etc. Ik denk zelfs dat je geluk kunt hebben met een broodfok pup, ze zijn er niet minder lief om natuurlijk. Alleen hou je een praktijk in stand... dat wel.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:18

Martinedd schreef:

is die regelmatig komende niet gechipte pup dan wel ooit eerder ge ent? Ik kom tegenwoordig overal tegen dat de hond gechipt is. Ik heb 1 hond gezien die na die regeling geboren is en niet gechipt was. Dit is wat mij betreft al 1 teveel al helpt een chip 0,0 tegen het dumpen van honden. De laatste gedumpte honden in de opvang waren allemaal netejs gechipt en geregistreerd...........op naar hun zeggen de vorige eigenaar..... en dan kan je ook niets meer omdat nergens staat als de chip op jou geregistreerd staat jij ook gewoon verantwoordelijk bent. Zo lang dat niet geregeld is heeft heel het chippen geen nut helaas voor dat soort dingen.

Voordeel is wel bij weglopers, zeker als ze aangereden zijn en medische zorg nodig hebben!, dat wij nu veel sneller een eigenaar erbij hebben.