Ik zag net een topic over schildpadden maar vroeg me eigenijk nog iets af omdat ik er nergens informatie over heb kunnen vinden. Heb dus 3 vragen.
Ik vraag me af hoe je kan zien dat een schildpad echt te dik is, puilt hij dan zowat uit zijn schildje of ziet het er anders uit? En wat als ze te dun zijn? Ik heb gezonde schildpadden die gevarieerd eten krijgen en volgens mij prima op gewicht zitten maar toch vraag ik me het af om er beter op te kunnen letten. Heb namelijk nog ooit een schildpad met obesitas ofzo gezien.
Ook heb ik waterplanten in het terrarium gehad, binnen de korste keren waren ze opgegeten. Ik eerst balen omdat ik niet wist dat ze de planten gingen eten ( al weer een paar jaar geleden, toen ik ze net had ). Nu vraag ik me af wat voor planten ik in het terrarium kan doen ( water planten ) zonder dat de schildpadden de planten op eten. Nep planten heb ik wel alleen vind ik niet zo mooi.
Mijn schildpadden hebben ook de guppy's van mijn broertje op gegeten. Hij had ze bij mij in het terrarium gedaan omdat ze zich maar bleven voortplanten. Nu hebben mijn schildpadden dus de vissen opgegeten ( ook al een tijd geleden ). Maar zouden er vissen bij de schildpadden in kunnen? Zonder dat de schildpadden de vissen opjagen, opeten of de vissen de schildpadden verstoren?
Voor het geval dat ik het vergeet te melden heb 2 geelwang schildpadden van ongeveer 5 jaar.