Inmiddels is hij al 11 jaar oud en heeft hij zo nu en dan een 'oude mannendag'. Zo ook vandaag. Je gaat dan toch aan het denken: 'wanneer is nu het moment daar dat het klaar is'. Maar ook: 'als het klaar is, hebben wij hem dan een gelukkig leven bezorgd?'. Natuurlijk, het is een vrolijke beer die nog steeds denkt dat hij eeuwig pup is, hij is ongetwijfeld gelukkig. Maar toch speelt het idee in mijn achterhoofd om een reading te laten doen. Ik weet dat veel Bokkers het hebben laten doen over hun paard. Maar zijn er ook Bokkers die dit bij een ander (huis)dier hebben laten doen. En dan met name overleden dieren. Het klinkt misschien gek, want als het dier eenmaal is overleden kun je er toch niets meer aan veranderen, maar op de één of andere manier trekt het idee toch mijn aandacht en ben ik er stiekem wel nieuwsgierig naar.
En ook niet onbelangrijk: wie kies je daarvoor uit? Zijn er Bokkers die een reading kunnen geven? Of zijn er Bokkers die iemand aanraden, of juist afraden?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Deze foto heb ik vanmiddag gemaakt toen hij wel even mee naar buiten wilde.

Desondanks vond ik het erg bijzonder dat ze me dit wist te vertellen, op dat moment heeft ze echt mijn lichte twijfel weggenomen.
Ik heb zelf ook ervaring met nepperds die alle info van internet afplukten. Heeft helemaal niets te maken met er niet voor open staat, wel met even logisch denken. Er staat negen van de tien keer wat in dat toch terug te vinden is en ze verzinnen er dan wel iets voor de hand liggends bij, of het kan op alles en iedereen slaan.