straatkatten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

janahxginger

straatkatten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 14:14

Wij zitten met een probleem. Al jaren zit het bij ons vol met straatkatten in de buurt. Ik zelf heb 3 katten die in de zomer buiten zitten. Deze week schrok ik echt zo hard. Ik hoorde in de tuin katten roepen en een grote 'val' op de grond. Ik ben direct naar buiten gelopen en ik zag een straatkat en mijn poes. De straatkat is weggegaan en ik heb gekeken als mijn kat wondjes had. Gelukkig niet. Geen bloed etc. (Is wel al gebeurd) s'nachts hoor ik ook vaak roepende straatkatten. Ook worden mijn katten weggejaagd van hun eten door de straatkatten. Hun eten binnen zetten is ook geen optie jammer genoeg.

Iemand een idee hoe we het probleem met de straatkatten kunnen oplossen? Want als we alle straatkatten eten moeten geven word het wel heel veel.

Maureen95

Re: straatkatten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 14:15

Ik ben bang zolang jij je eten voor je kat buitenzet dat de andere katten blijven komen :( Waarom kan je kat niet binnen eten? Heb je de katten buiten?

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 14:17

Maureen95 schreef:
Ik ben bang zolang jij je eten voor je kat buitenzet dat de andere katten blijven komen :( Waarom kan je kat niet binnen eten? Heb je de katten buiten?

Voor ze alle 3 binnen te houden is er niet echt een geschikte plaats. We gaan misschien wel proberen hun eten bij mijn hond te zetten. Daar is er echt veel plaats.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 14:19

je tuin afzetten zodat jouw katten er niet uit kunnen en de straatkatten er niet in?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 14:21

maar jouw kat loopt los buiten en kan ook bij andere mensen in de tuin?
Vind het een beetje warrig verhaal want ik kan de situatie niet helemaal schetsen. Hoezo kunnen ze niet binnen eten. Desnoods even voor het aanrecht als je er zelf niet bijhoeft. IMO is er altijd wel een plaatsje waar ze even kunnen eten.
Of zitten ze dag en nacht buiten?

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 14:21

de tuin is afgezet met een hoge haag en draad maar kruipen ze altijd over.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 14:23

Je zegt dat je katten in de zomer buiten zijn, in de winter dus niet? Waar eten ze dan?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 14:23

Dan moet je zorgen dat ze er niet meer in kunnen komen denk ik.
Kunnen jouw katten de tuin niet uit? krijg de indruk dat ze in een tuigje zitten dan?

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 14:23

SAKKIA schreef:
maar jouw kat loopt los buiten en kan ook bij andere mensen in de tuin?
Vind het een beetje warrig verhaal want ik kan de situatie niet helemaal schetsen. Hoezo kunnen ze niet binnen eten. Desnoods even voor het aanrecht als je er zelf niet bijhoeft. IMO is er altijd wel een plaatsje waar ze even kunnen eten.
Of zitten ze dag en nacht buiten?

die van mij zitten (raar maar waar) altijd bij ons. alleen de straat katten komen naar ons. maarze eten eigenlijk vlak voor onze achterdeur. ze eten niet in het midden van de tuin,.. :)

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 14:24

SAKKIA schreef:
Dan moet je zorgen dat ze er niet meer in kunnen komen denk ik.
Kunnen jouw katten de tuin niet uit? krijg de indruk dat ze in een tuigje zitten dan?

hoe bedoel je tuigje?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 14:24

Misschien helpt het om op onregelmatige tijden te voeren?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 14:25

Nou als de straatkatten er in kunnen komen dan kunnen jouw katten er dus ook uit ;) Je zegt dat ze altijd buiten zitten, dus ik ga er vanuit dat ze daar ook 's nachts zitten. Kan me niet voorstellen dat die van jouw dan netjes in de tuin blijven en niet even gaan buurten namelijk.

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 14:26

waarom ze niet kunnen binnen zitten, is ook omdat ze niks anders gewend zijn. wij hebben dit al geprobeerd, maar het huis was een stort. :)

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 14:27

waar ik nu aan denk, is om mijn hond ze te laten 'wegjagen'? hij zou ze nooit opeten etc,..maar wel gewoon wegjagen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 14:37

Als deze straatkatten echt geen eigenaar hebben moet je er gewoon voor zorgen dat ze je terras niet op kunnen ;)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 14:39

Geen schuur oid waar je alleen je eigen katten in kan laten om te eten? halsband met chip voor kattenluik bv?

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 14:40

tamary schreef:
Geen schuur oid waar je alleen je eigen katten in kan laten om te eten? halsband met chip voor kattenluik bv?

schuur kunnen we proberen.