Kitten en oudere kat samen??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

Kitten en oudere kat samen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 03:06

Hallo,

25 juni is het zover, dan komt onze Heilige Birmaan kitten bij ons wonen *\o/* 13 weekjes jong dan. Het is een hij, komt uit een nestje van 4 katers.

Ik heb vroeger altijd geroepen, als ik op mijzelf woon neem ik een kitten en een oudere (asiel)kat.
De vraag is nu alleen, wat is wijsheid..
Uiteraard moet de kitten eerst wennen bij ons, net uit het nest, nieuw huis, nieuwe mensen ed.
Maar wanneer kies je ervoor om een oudere kat erbij te plaatsen, zo snel mogelijk of wacht je een aantal maanden/jaar? Neem je nog een mannetje erbij, of juist een vrouwtje??

Wie of wie heeft tips/ervaringen? Of raad het juist af, dat kan ook natuurlijk!
Ik woon overigens samen met mijn vriend in een appartement met balkon

Groetjes Karin

gerban

Re: Kitten en oudere kat samen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 03:50

Ik heb hier ondertussen 12 exemplaren rondlopen (mede door opvang van kittens, waar ik ondertussen maar met gestopt ben, dan blijft er af en toe wel eentje :o ). Omgekeerd dus, ouderen waren hier eerst.

Eigenlijk nooit problemen ondervonden, de eerste dagen is het wennen voor allebei en wordt/werd er wel eens geblazen 'wat hebben ze hier nu weer binnen gesmeten'. Ik zou mij er niet te veel zorgen over maken.

Vraag wel in het asiel naar een sociale kat (die gewoon is om binnen te leven), geen oudje die op haar rust gesteld is maar eentje die nog graag speelt.
Zeker niet te lang wachten, het kitten gaat zich sneller thuis voelen met een soortgenootje!

sannerody

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 05:52

als ik jou was zou ik ze allebei te gelijk nemen, bij ons gebeurde namelijk elke keer als we er een nieuwe kat bij namen als we de andere al even hadden, dat de kat die we al hadden weg liep :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 05:58

Ik zou ze ook tegelijk in huis nemen. :j
Katten kunnen zich behoorlijk verraden voelen.

Ook zou ik in het asiel vragen of de kat overweg kan met andere katten/kittens.

Wel erg leuk! Ik heb zelf ook een poes uit het asiel en ik heb er nooit 1 seconde spijt van gehad.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 06:12

Jaa dat verraden voelen ken ik wel inderdaad. Bij mijn ouders thuis hebben we ook na 2 jaar een 2e kitten aangeschaft en ze hebben het nooit goed met elkaar kunnen vinden en de eerste kat die we hadden is afstandelijk geworden na de aanschaf van de tweede.

Nu alleen mn vriend nog zover krijgen :=