Cavia's in warm appartement?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mowoah

Cavia's in warm appartement?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 17:57

Hoi!

Sinds een tijdje woon ik op mezelf in een prachtig appartementje. :D
Prachtig, maar met deze hogere temperaturen merk ik dat het best warm kan worden binnen... Vandaag was het volgens mijn thermostaat zelfs 26 graden. :(:)

Aangezien ik graag 2 cavia's wil kopen, vroeg ik me af of dit wel zo slim zou zijn? Natuurlijk heb ik al gegoogled en las dat cavia's niet goed tegen warmte kunnen. Is 26 graden binnen te warm? Ik ben overdag aan het werk en kan ze dan dus niet in de gaten houden... Ik las dat ik ook een flesje water kan invriezen of een bakje water/koele handdoek in de kooi kan leggen, maar is dat dan voldoende of juist teveel?

In de hal is het wel een stuk koeler, dus daar kan ik ze dan neerzetten als ik niet thuis ben. Wat zou jouw advies zijn?

StormMilagro

Re: Cavia's in warm appartement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 18:00

Ik volg, mijne staat op mijn zolderkamer. Wel doe ik hem in de tuin in een ren (in de schaduw), maar pas als ik thuis ben. Wat ik wel doe, is koud water over hem druppelen. Normaal is hij daar geen fan van, maar met dit weer vind hij het lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 18:07

Ik doe bij mijn konijn vaak een fles bevroren water in een theedoek en die in zijn hok, kan hij lekker tegenaan liggen.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 18:13

Ik heb ook twee cavia's en hier doe ik twee flesjes water invriezen (zodat ik kan afwisselen) en die inderdaad in een theedoek of iets dergelijks. Soms gaan ze er tegenaan liggen en als ze genoeg zijn afgekoeld gaan ze ook weer weg. :) Voor de eerste keer was het trouwens wel erg eng maar daar wennen ze snel genoeg aan. :j

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 18:14

Cavia's kunnen sowieso veel beter tegen warmte dan konijnen. Op zich zouden temperaturen rond 26 graden geen probleem moeten opleveren. Kan het trouwens zijn dat de zon op je thermostaat staat? Want 26 graden in huis is wel héél warm. Zelfs warmer dan het buiten was.

Echter geef je al aan dat het halletje koeler is. Oftewel mocht het echt té worden zou je ze tijdens de extreme dagen daar even neer kunnen zetten.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 18:15

Thats_Me schreef:
Cavia's kunnen sowieso veel beter tegen warmte dan konijnen. Op zich zouden temperaturen rond 26 graden geen probleem moeten opleveren. Kan het trouwens zijn dat de zon op je thermostaat staat? Want 26 graden in huis is wel héél warm. Zelfs warmer dan het buiten was.

Echter geef je al aan dat het halletje koeler is. Oftewel mocht het echt té worden zou je ze tijdens de extreme dagen daar even neer kunnen zetten.

Warmer dan buiten? Hier was het soms wel 31 graden buiten..

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 20:27

Dankjullie voor de reacties! Zou zo'n flesje de hele dag koel blijven? Ik ben namelijk van kwart voor 8 tot kwart over 6 van huis dus kan niet controleren.

Thats_me: Daar heb ik zelf inderdaad ook al aan gedacht. :D 26 graden leek mij ook erg overdreven, daarom wil ik een thermometer kopen en elders in de kamer hangen om het in de gaten te houden.

Ik ga binnenkort op vakantie en wil daarna pas cavia's kopen. Ik wil er alleen zeker van zijn dat ik er goed aan doe! Het halletje lijkt me vooralsnog een goed alternatief. :)