Konijn met hangoren, dilemma!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Konijn met hangoren, dilemma!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:46

Hoi!

Mijn konijn, Yoda, zit lekker buiten in de ren met gras, steen en schaduw.
Hij krijgt ook hooi en brokjes en een doos om in te spelen (hij ligt daar graag in! :j )

Yoda snapt alleen het drinkflesje buiten niet en een klein waterbakje gooit hij om, dus ik heb zijn oude WC (een grote rechthoekige plastic bak) gevuld met water zodat hij kan drinken. Dat wilt hij wel, maar zijn (lange) hangoren hangen in het water en dat vindt hij niet fijn. Yoda zit meerdere uren in de ren en zeker met de warmte denk ik dat hij goed moet drinken.

Is er een manier om zijn oortjes omhoog te houden? Kan ik er een haarelastiekje om binden om ze omhoog te houden of is dat sneu?

Ik heb zelfs geprobeerd om meerdere flesjes op te hangen en aan te wijzen/hem er voor te zetten maar hij snapt het echt niet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:47

Geef je hem ook groenvoer? konijnen halen daar ook hun vocht uit.
Een konijn moet trouwens ook altijd beschikking hebben over hooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:48

MarlindeRooz schreef:
Geef je hem ook groenvoer? konijnen halen daar ook hun vocht uit.
Een konijn moet trouwens ook altijd beschikking hebben over hooi.

Ja, hij krijgt ook groenvoer en onbeperkt hooi, maar dat was mijn vraag niet.

MarlindeRooz

Re: Konijn met hangoren, dilemma!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:49

Hier krijgen ze elke dag komkommer en witlof en daardoor drinken ze ook bijna niet.

Dat kan dus een verklaring zijn.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:49

Laat ik aannemen dat je niet serieus de oren gaat opbinden...

Hoe drinkt je konijn dan binnen? Als dat ook uit een fles is, dan buiten ook gewoon een fles. Dat snappen ze echt wel. Mijn konijnen lopen ook niet de hele tijd naar hun fles, maar als ze echt dorst hebben dan gaan ze wel.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:50

En een klein hoog bakje ?
Zo eentje die ze ook voor hondjes met lange oren gebruiken ?Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:51

Yoda krijgt andijvie, appel en wortel maar zelfs dan drinkt hij ook een hoop als hij gewoon in de kooi zit (hij zit 's winters en 's zomers 's nachts binnen namelijk, hij komt voldoende los :j ).

Hij drinkt binnen ook uit een fles maar buiten begrijpt hij het niet.

Ik zeg niet dat ik de oren op ga binden, ik vraag me af of er een manier is om de oren uit de waterbak te houden.

Shirley; hij is niet zo heel groot en de enige kleine hoge bakjes die ik bij de dierenwinkel kon vinden zijn van die metalen die je aan het hek kan hangen, maar die trekt hij er ook af. Die zijn niet zwaar genoeg.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:52

Hier 2 hangoorkonijnen die geen geduld hebben om uit een fles te drinken. Ik heb er uiteraard wel eentje hangen, maar verder heb ik ook (meerdere) zware stenen bakjes staan voor water. Die gooien ze niet om.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:53

Als hij het binnen snapt, snapt hij het ook buiten wel.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:55

Zou dit misschien iets zijn? http://www.kippenhuis.nl/stulpdrinker
eigenlijk voor kippen! :+ maar niet makkelijk om te gooien, en ik verwacht moeilijker om met zijn oren in te komen. Hoe bedoel je trouwens dat hij de watflesjes niet snapt? Doet hij er gewoon niks mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:56

BrittS schreef:
Hier 2 hangoorkonijnen die geen geduld hebben om uit een fles te drinken. Ik heb er uiteraard wel eentje hangen, maar verder heb ik ook (meerdere) zware stenen bakjes staan voor water. Die gooien ze niet om.

Ik heb alleen een stenen langwerpig voerbakje waar ik wel water in zou kunnen doen, maar dan hangen zijn oren er nog in omdat hij zo langwerpig is.

SindyKara; hij begrijpt het niet.

Moos99; dat is voor voer toch? Stroomt dat rode niet over als je dat witte vol doet met water? Hij snuffelt er een paar keer aan maar begrijpt niet dat het hetzelfde werkt als in de kooi. Hij is al een keer bijna uitgedroogd geweest omdat ik dacht dat hij het vanzelf wel zou begrijpen als hij dorst kreeg.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:57

En zoiets ?
Is eigenlijk voor vogels, kun je op elke gewenste hoogte in het gaas hangenAfbeelding

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:58

Ik heb voor mijn ratten (niet lachen, ik heb er 5 dus had een redelijk grote voerbak nodig) een kleine honden voerbak. Deze heeft schroefsysteem waarmee je hem op de tralies vast kan zetten. Het bakje zelf kan je los klikken maar zit echt goed vast.

(dit soort voerbakken worden voor honden meestal gebruikt met een standaard, ipv daarvan zet je de klem gewoon op de tralies)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:59

Die had hij! :j

Hij krijgt het alleen voor elkaar om die er ook af te trekken omdat de tralies van zijn ren verticaal lopen dus dat onderste gedeelde kan ik niet leunen/haken op zijn tralies... En anders peutert hij net zo lang tot hij dat bakje uit het rondje heeft.

Edit: Ik heb met dat bakje (die Shirley dus heeft gepost) ook het idee dat hij gauw te hoog hangt. Als hij op de grond staat hangen zijn oren er in, maar als hij hoger hangt (zodat hij zijn oren er niet in krijgt) dan moet ik continue bijvullen omdat hij te diep is. Dan kan hij er niet bij.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 18:00

Doanique schreef:
BrittS schreef:

Ik heb alleen een stenen langwerpig voerbakje waar ik wel water in zou kunnen doen, maar dan hangen zijn oren er nog in omdat hij zo langwerpig is.

SindyKara; hij begrijpt het niet.

Moos99; dat is voor voer toch? Stroomt dat rode niet over als je dat witte vol doet met water? Hij snuffelt er een paar keer aan maar begrijpt niet dat het hetzelfde werkt als in de kooi. Hij is al een keer bijna uitgedroogd geweest omdat ik dacht dat hij het vanzelf wel zou begrijpen als hij dorst kreeg.

Nee dit kan prima met water. Hebben wij ook. stroomt niet over. En ik verwacht niet dat hij dit zomaar om kan gooien of volop met zijn oren er in hangt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 18:00

Dan ga ik morgen even bij de dierenwinkel kijken en anders bestel ik die om te zien of dat wel werkt! :j

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 18:01

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 18:01

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 18:02

Larissa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 18:03

Mijn zusje laat haar schepjes, emmertjes en de frisbee vaak in de tuin slingeren, dus als het dan geregend heeft en die dingen zijn gevuld met water wil ons konijntje daar ook wel eens uit drinken als ie daar langs loopt in de tuin :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 18:03

Een frisbee is ook nog wel een idee, maar ik ben bang dat hij daar ook mee gooit... Het moet zwaar zijn of groot genoeg dat het niet omgegooid wordt, en niet te diep zodat het niet te hoog kan hangen.

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 18:07

meerdere stenen bakjes neer zetten :+
te koop bij boerenbond in verschillende maten

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 18:37

Wat is het probleem als de oren in het water hangen?
Mijn franse hangoor drinkt ook gewoon uit een gewone drinkbak.
Zo'n kippen drinkbak heb ik ook,gaat ook goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 18:44

colunder schreef:
Wat is het probleem als de oren in het water hangen?
Mijn franse hangoor drinkt ook gewoon uit een gewone drinkbak.
Zo'n kippen drinkbak heb ik ook,gaat ook goed.

Voor mij niks, maar Yoda vindt het zelf niet fijn. Hij schudt hard met zijn hoofd en loopt weg van de drinkbak.