vraag over gerbils

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ElinaSK

vraag over gerbils

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 08:11

Hallo bokkers ,

Nadat nu ook mijn hamster is overleden mis ik het hebben van een knaagdiertje erg en wilde ik gaan kijken naar wat gerbils.

Ze komen op mijn kamer te staan maar ik zit met 1 probleem . Als het in de zomer warm is, wordt het op mijn kamer ook al snel erg warm en benauwd. Mijn vogels kan ik eventueel naar buiten zetten, maar een groot aquarium wordt lastiger . In hoeverre gaat dit problemen opleveren voor de beesten ? Als het echt niet zal gaan, schaf ik ze ook niet aan :) het welzijn van de dieren gaat voor .

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: vraag over gerbils

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 08:41

Mijn ervaring is dat je vanalles in de kooi kan leggen voor verkoeling (ik heb alles geprobeert, cooling pads, ijsblokjes in een afgesloten bak met het idee dat ze daar op konden zitten, koelelementen in de kooi... Alles werd genegeerd, ze bleven toch liever klef en warm bij elkaar geklit in het warme nestje zitten.

In het wild zouden ze onder de grond gaan om in hun nest de warmte uit te zitten, aangezien het daar kouder is omdat het diep onder de grond zit maar in een kooitje werkt dat natuurlijk niet.

Op dagen dat het echt niet te harden was zette ik ze op de gang, of op het toilet... Dat zijn bij ons de meest koele plekken in huis. Dat ze dat fijn vonden was duidelijk te merken. Balkon zou ik zelf ook niet doen ivm rondvliegende vogels. Vogels zijn de natuurlijke vijand en ze staan scherp op vogels, paniek gegarandeerd.