Hond plast op eigen plaats?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Duijfje

Hond plast op eigen plaats?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 20:51

Hi hoi mede Bokkers!

Wij zitten thuis met een honden plas issue..

Sinds ongeveer 3-4 weken plast onze Engelse bulldog reu in huis op zijn eigen bed! Dit doet hij binnen. Maar als je zijn plaats buiten legt doet hij het ook. Vandaag zelfs meerdere keren kwamen we achter toen wij het bed omdraaide.
Verser doet hij het 1 keer in de nacht. Als we beneden komen in het bed nat.. Hij heeft het een keer voor mijn neus gedaan. Hij gaat gewoon zitten en in verloop van tijd gaat hij in iets verzitten en dan plast hij.

Het is nogal gissen waar dit vandaan komt. Er is niks veranderd.
Er is de hele dag ongeveer wel iemand thuis en hij krijgt genoeg aandacht. Hij kan de hele dag naar buiten en wordt 3-4 keer uitgelaten.

De hond is 6 jaar oud.

Onze volgende stap is plas opvangen en naar de dierenarts. We snappen er niks van. Aan de hond zelf is verder ook niks te merken.

Hij doet het overigens alleen op de honden bedden dus niet op de meubels of stenen. Onze andere hond reageert er niet op.

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar alle honden waren ouder of zaten in een andere situatie..

Ervaring hiermee?

Over 2 weken hebben wij namelijk een nieuwe pup in huis.. En dan kan dit er niet bij. Dan zou de pup zo nog denken dat het oke is om op zijn bed te plassen.. Dat willen we natuurlijk niet. + dat het voor de hond (lijkt mij) ook zeer onprettig is..

Ojajoh

Re: Hond plast op eigen plaats?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 20:59

En als je even geen bed neer zet?

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 21:02

Alle bedden rondom het huis verwijderen?

Hmm ja dat zouden we kunnen proberen!
Vanavond maar doen.

Echter is de andere hond redelijk op leeftijd en ligt die alleen nog op de bedden.. (Voor de gewrichten)

Dan spookt nog de vraag.. Zal een van de meubelen het slachtoffer worden?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 21:11

Ik zou ook eerst het medische uitsluiten, het kan een vorm van incontinentie zijn (bij ontspanning) of iets anders.

Maar ik kan me ook voorstellen, dat doordat hij misschien een keer op het bed heeft geplast, de geur blijft en hij het vaker doet om zijn territorium vast te houden?
Ik zou ook kijken wat er gebeurd als je het bed wegzet en tijdelijk een ander kleed of kussen geeft. Kun je geen stuk afzetten waar hij verblijft als jullie geen toezicht hebben? Of waar de andere hond dan wel zacht kan liggen.

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 21:31

Hm ja maar waarom zou hij ineens zijn geuren willen uitspreiden?

Elke keer worden de bedden gewassen maar dat maakt niet uit. Als we het bed laten liggen doet hij ook.
Voorheen alleen binnen maar vandaag dus meerdere keren op hetzelfde bedje buiten.

Van de week hadden we een oud dekbed neergelegd zodat de bedden gewassen konden worden en binnen 2 seconden had hij erop geplast...

Afzetten heeft helaas niet veel zin. Hij duwd alle stoelen en dingen aan de kant.. (Dit hebben wij geprobeerd in de fase dat hij alsmaar naar boven bleef lopen als wij gingen slapen en hij dan tegen de bedrand ging zitten of naast het bed van mijn ouders.) Geen succes. Elk tussenstuk van de trap was vol gebunkerd..

Overigens doet hij dat nu niet meer. Nu blijft hij onderaan de trap zitten.

Maar de oudere hond kan wel ergens anders liggen dus we gaan het proberen!
Of in ieder geval een paar dagen proberen : )

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 19:15

Vanmorgen zijn we naar de dierenarts geweest en er is niks uitgekomen.

Gelukkig aan de ene kant :) Aan de andere kant moeten we dus nog verder gaan nadenken wat zijn rede hiervoor is.