Chinese dwergkwartels? Wie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Chinese dwergkwartels? Wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 11:10

Over een maand is onze voliëre klaar en mogen de eerste vijf vogels erin. Nou is mijn vriend stiekem best geinteresseerd in Chinese dwergkwartels en ik vind ze ook wel leuk. De voliëre zal dan ook voorbereid worden op mogelijke kwartelkomst :P
Zijn er hier mensen met Chinese dwergkwartels? Ik zou namelijk het liefst natuurbroed willen, maar ik hoor dat daar heel moeilijk aan te komen is?
Bij kwartels die uit de broedmachine komen heb je veel kans dat ze zelf later niet gaan broeden. Kan iemand hier iets meer over vertellen of over Chinese dwergkwartels in het algemeen?

Voor de duidelijkheid: het gaat om deze kleintjes:

Laptopmuis

Re: Chinese dwergkwartels? Wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 18:55

Natuurbroed is inderdaad moeilijk aan te komen. Zelf broed mijn kwarteltje wel altijd, maar komt niets uit de eieren of ze verlaat het nest te vroeg. In de machine komen ze wel altijd uit.

Chinese dwergkwartels zijn leuke dieren om naar te kijken, maar echt tam worden ze niet. In het begin zullen ze erg schuw zijn.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 10:17

Ik heb jaren chinese dwergkwartels gehad. Natuurbroed, maar zelf slechte broeders of idd vroegtijdig van het nest.
Nu heb ik Japanse kwartels. Die vind ik rustiger in de voliere en veel tammer. Bovendien leggen ze een lekker eitje. Alhoewel die van de Chinese kwartel ook goed te eten zijn.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 10:21

Mijn opa heeft ook altijd Chineesjes gehad. Ook natuurbroed.

Ze legden erg veel eieren, die we inderdaad ook op aten.
Soms lieten we ze wel liggen en er waren toch regelmatig kleine kwarteltjes.
Het ging niet altijd goed, maar dat was ook maar goed gezien de grote nesten.