hond verzekeren?? zin of onzin?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

japielover

hond verzekeren?? zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 15:24

Hallo,

mijn vriend en ik hebben de afgelopen 2 maanden bijna 500 euro aan dierenarts kosten gehad voor de hond.

iemand opperde toen waarom verzeker je hem niet..

op internet wat rond gezocht en gelezen.
maar ja uiterraard gaan ze zelf zeggen dat het slim is..
maar in werkelijk heid kan dat nog al is verschillen.

dus wat hebben of vinden jullie is het wel of niet zin vol.
en wat ervaar je zelf als voor of nadeel?
Welke verzekering heb je en wat wordt er wel of juist niet vergoed.

groetjes

_Annemiek

Re: hond verzekeren?? zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 15:27

Ik zou het geld wat je aan verzekering kwijt zou zijn op n rekeninf zetten,want veel wordt niet vergoed.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 15:38

Waar de hond nu aan behandeld is wordt meestal uitgesloten. Ik heb ze beide niet verzekerd, maar gewoon geld opzij gezet.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 15:40

Geldklopperij. Beter zelf geld opzij zetten.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 15:43

Ik heb de, in mijn geval katten, ook niet verzekerd. Ik zet wel elke maand een vast bedrag opzij.
Heb ik gewoon ingesteld zodat het automatisch gaat.

Aan de kater heb ik nu al zeker voor 1600 euro aan kosten gehad en het geeft toch een fijn gevoel dat ik er niet over na hoef te denken of ik het financieel wel kan redden.

De kater krijg ik never nooit meer in de verzekering, ik denk dat hij voor veel dingen uitgesloten gaat worden. Dab liever zelf sparen en zeker weten dat het geld er is.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 15:50

Wij hebben de hond als pup al verzekerd en dat heeft wel geloond. Maar als je een hond later nog wil verzekeren worden bestaande klachten of eerderen problemen vaak al uitgesloten. Een verzekering kan wel lonen (of je kan er iig wel prima quitte op draaien) maar je moet je wel even goed inlezen voor je hem afsluit.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 16:07

Jarenlang hebben wij onze honden verzekerd en bij beiden hebben we de premie er driedubbel en dwars uit uit gehaald. Een hond (BC) is door ouderdom gestorven, echter met de nodige ouderdomskwaaltjes. De ander echter heeft levenslang medicijnen gehad vanwege een zeldzame aandoening die met zeer vele kostbare (bloed)testen uiteindelijk en gelukkig is aangetoond. Beide honden van jongs af aan verzekerd gehad en wat waren we blij daarmee !!

Onze huidige BC is ook verzekerd en we hebben een tijdje geleden vanwege een afgescheurde kruisband tijdens het schapendrijven gelukkig wederom ruim aanspraak op de verzekering kunnen maken.

Sinds vorig jaar is echter de premie zó gestegen en allerlei medicijnen/behandelingen/hulpmiddelen uitgesloten dat ik stilaan begin te twijfelen.....

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 16:13

Wij hebben beide honden verzekerd, en erg blij mee. Bij de hema.
Goede dekking voor een goede prijs. Met onze witte herder elk jaar al quitte op gelopen of voordeel van gehad. En dan heeft ze echt nog niet eens veel, maar wij betalen 18 euro in de maand = 216 per jaar en daar zit je al zo snel aan met een dierenarts rekening. Zij is aanvullend verzekerd dus ook voor inenting, fysio en gedragstherapeut. 3.5 jr geleden afgesloten.
Onze pup betalen we 19 euro voor, die is 2 of 3 maanden terug verzekerd. En niet aanvullend, en met een veel lager gewicht. Oftewel we betalen nu echt een schijntje voor onze herder.
Dus ik vind het zeker aan te raden.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 16:37

MyWishMax schreef:
Waar de hond nu aan behandeld is wordt meestal uitgesloten. Ik heb ze beide niet verzekerd, maar gewoon geld opzij gezet.

Hoezo wordt dat uitgesloten??
Onze hond is behandelt voor een vaker voorkomend iets..
we verzekeren hem niet omdat we het niet kunnen betalen want dan moet je geen hond nemen.

alleen he waarom heel veel geld uit geven als het eventueel met een verzekerig voor minder kan.

de dingen waar hij voorbehandeld is zijn nu over en de kans is heel klein dat dat terug komt..
dus daar doe ik het niet voor.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 16:42

Ik heb mijn beide honden verzekerd. Ik vind het een heel mooi idee dat mensen het geld van de premie opzij zetten elke maand en daarvan de DA betalen. Maar wat als ik dat ga doen , daar 2 maanden mee bezig ben en er breekt er 1 zijn poot.... Dan heb ik een rekening van heb ik jou daar en die kan ik niet ineens ophoesten, en die 2 maandjes wat ik opzij heb gezet dekt de rekening niet.
Nu heb ik een minimum inkomen en mijn voorwaarde voor mezelf was dat als ik huisdieren wou ik ze moest verzekeren en anders nam ik ze niet. Ik wil er zeker van zijn dat ze medische hulp krijgen als dat nodig is.
ik heb beide honden aanvullend (of totaal , net hoe je het wil zien ) verzekerd, dus ook voor preventieve zorg (inentingen, ontvlooien en ontwormen)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 16:50

Dat uitsluiten gaat meestal over dingen die chronisch zijn of waarbij je kans op herhaling groot is. Dat is natuurlijk ook wel logisch anders zou je bijv een verzkering af kunnen sluiten op het moment dat je er achter komt dat je hond artrose heeft en dan alles gaan declareren dat is natuurlijk niet de opzet van een verzekering.

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 16:53

ik heb ook mijn hond verzekerd en ben der blij mee
helaas heb ik afgelopen jaar heel veel naar de da toe gemoeten,en heb het er echt wel dubbel uitgehaald.dit jaar heb al over de 1000 euro moeten declaren en vorige jaar ook dik over de 1.500 en bij mij word best veel vergoed. en aangezien dat mijn hond regelmatig wat heeft en ik niet heel breed heb ben ik heel blij met de verzekering die ik afgesloten heb

verder denk ik wel dat het per hond verschilt,hoeft hij niet vaak naar de da toe kun je hem beter niet verzekeren

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 16:59

miszblueeyes schreef:
verder denk ik wel dat het per hond verschilt,hoeft hij niet vaak naar de da toe kun je hem beter niet verzekeren

maar daar zit het hem of niet? je weet nooit als jij een hond aanschaft of je wel of niet vaak bij de DA zult zitten.
Zou mooi zijn als je een puppy kon uitzoeken waar garantie op zit of je wel of niet vaak naar de da toe moet ermee.

Als jij een hond hebt en hij heeft een chronische aandoening en je wilt hem dan 'ineens' verzekeren dan kan dat vaak wel maar wel met uitsluiting van die chronische aandoening.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 17:02

We zijn er nu best vaak geweest..
hij had cystes op de prostaat en blaasgruis.
beide zijn. Verholpen en hij is gecastreerd.

dus het zou nu idd zijn voor de entingen.
onvoorzien ziek worden of bijvb een ongeluk.
ontvlooien en ontwormen is voor mij geen must in de verzekering wel makkelijk.

ook denken we over een 2e hond welke we dan ook gelijk willen verzekeren ivm bijvoorbeeld alle pup entingen en heuponderzoek

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 17:30

liedje89 schreef:
Dat uitsluiten gaat meestal over dingen die chronisch zijn of waarbij je kans op herhaling groot is. Dat is natuurlijk ook wel logisch anders zou je bijv een verzkering af kunnen sluiten op het moment dat je er achter komt dat je hond artrose heeft en dan alles gaan declareren dat is natuurlijk niet de opzet van een verzekering.

Toen wij navraag deden was bij de ene hond alles aan haar oren uitgesloten, na 1 ontsteking. Bij de andere blaasproblemen en oogproblemen beide na 1 keer iets mankeren. De ene hond was eerst wel verzekerd, maar ik vond het weggegooid geld. Steeds meer dingen werden niet vergoed, de eigen bijdrage hoger, langdurig medicijngebruik nog maar voor 50 procent.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 18:41

Ik zou ook gewoon het geld opzij zetten. Met een hond maak je normaliter gesproken niet elk jaar hoge kosten. Dan kun je beter elke maand sparen voor jaren lang en dat geld gebruiken als er iets is (zonder je bezig te hoeven houden met wat wel en niet vergoed wordt etc.)

Mijn hond bijvoorbeeld heb ik in 3,5 jaar tijd ongeveer 400 euro DA kosten gehad (1x weekendarts, tja dubbel tarief). Dan kom ik dus uit op 9,5 euro per maand gemiddeld. Een verzekering kost al gauw 20 euro per maand en dan krijg je nog niet eens alles vergoed.
Simpel rekenwerk eigenlijk.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 19:04

Sassol schreef:
Ik zou ook gewoon het geld opzij zetten. Met een hond maak je normaliter gesproken niet elk jaar hoge kosten. Dan kun je beter elke maand sparen voor jaren lang en dat geld gebruiken als er iets is (zonder je bezig te hoeven houden met wat wel en niet vergoed wordt etc.)

Mijn hond bijvoorbeeld heb ik in 3,5 jaar tijd ongeveer 400 euro DA kosten gehad (1x weekendarts, tja dubbel tarief). Dan kom ik dus uit op 9,5 euro per maand gemiddeld. Een verzekering kost al gauw 20 euro per maand en dan krijg je nog niet eens alles vergoed.
Simpel rekenwerk eigenlijk.

Dat ben ik al kwijt in de afgelopen 2 maanden..

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 19:43

Een verzekeraar maakt gemiddeld genomen winst. Je kan er dus vanuit gaan dat, als jouw hond gemiddeld vaak dierenartskosten maakt, je meer geld kwijt bent aan premie dan je aan die kosten was geweest. Je kan natuurlijk ook pech hebben met een hond die heel veel problemen krijgt, in dat geval loont een verzekering wél. Het is aan jezelf of je die gok wil nemen of niet. Je kan geld weggooien, of je kan geld besparen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 23:06

Uitsluiten na een keer zal waarschijnlijk gebeuren als er ergens een grote kans op herhaling voor is, ik kan me wel voorstellen dat oorontsteking wat dat betreft een risico factor is. Onze hond werd voor een darmontsteking bijv de eerste 6 maanden uitgesloten maar daarna werd het weer vergoed. Ze zullen daar vast wel statistieken voor hebben oid de kans op herhaling?

Onze polis is trouwens niet meer ingrijpend aangepast sinds we hem 8 jaar geleden afsloten volgens mij, iig tot nu toe heb ik niet gehoord dat iets niet vergoed werd. Misschien verschild dat ook nog per verzekering dan?

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 23:10

Ik heb nooit de hond in de verzekering. In totaal 16 jaar honden en wel eens kosten gehad maar niks spannends. Ik heb wel een gevulde spaar voor het geval dat

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 18:37

Je moet net pech of geluk hebben. Wij hebben onze hond verzekerd. Ze heeft 1 keer een hoop geld gekost vanwege een knie operatie, toen waren we blij dat we verzekerd waren. Daarna tot nu toe geen hoge uitgaven gehad.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 15:38

Ik heb mijn hond verzekerd, gelukkig want hij is wel een 'pechvogel'.
Verzekerd bij Petplan, totaalpakket, daarvan krijg je ook 110 euro in het jaar aan inenting/ontworming.
Het is hoe zwaarder de hond is hoe duurder, ik heb een duitse dog van 75 kilo :') .
Ben om de maand gemiddeld toch wel rond de 400 euro kwijt aan 'medische zorg' ,oa. accupunctuur ,homeopathie, medicijnen en controle.
Dit krijg ik eigenlijk allemaal 100% vergoed.
Ik ben dus heel erg blij dat ik hem verzekerd heb :j !

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 16:24

gewoon maandelijks wat in een potje voor de hond doen, dan weet je echt wat je hebt, bij die verzekeringen valt er zoveel niet binnen de dekking, dat ik er niet aan begin

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 16:25

Wij hebben onze hond niet verzekerd en eigenlijk heeft hij nooit iets. Maar zeg nooit nooit. We hebben gewoon wat geld opzij gezet voor onverwachtse dierenarts kosten.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 18:06

Nogmaals.

Het gaat er niet om dat we het geld niet hebben.
Het gaat er om dat hij nu een jaar oud is en ik denk dat we al ongv 700a800 euro weg gebracht hebben..

En dan in de afgelopen 2 maanden was dat 500 dat vind ik erg veel..
Volgende week weer een afspraak dus weer minimaal 60euro.

Daarom wilde ik weten of het rieel is om hem dan te verzekeren.